اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001221576317613

پیش از راه اندازی کسب و کار خود با چالش های آن بهتر آشنا شوید

کد: 14001221576317613

https://bit.ly/3CCYhZg

، تهران , (اخبار رسمی): یک مدیر رستوران باید در کنار مدیریت بخش های مختلف اعم از آشپزخانه، سالن سرو غذا و انبار، باید روی فعالیت های بازاریابی و فروش نیز نظارت داشته باشد. همین موضوع اداره رستوران را به یکی از چالشی ترین کارها تبدیل کرده است.

چالش های مدیریت رستوران، فست فود و کافی شاپ
پیش از راه اندازی کسب و کار خود با چالش های آن بهتر آشنا شوید

صنعت رستوران داری حوزه فعالیت بسیار دشواری است ولی آشنایی با چالش های آن می تواند موفقیت شما را تضمین کند

آیا در فکر راه اندازی رستوران، فست فود و یا کافی شاپ هستید؟ در این مقاله چالش های این کسب و کار رو بررسی می کنیم و در انتها پیشنهاد هایی برای برطرف کردن این چالش ها ارائه می دیم، پس این مطلب رو از دست نده و با ما همراه باش!

1. همگام بودن با روندهای بازار.

قبل از اینکه یک بیزینس من اقدام به راه اندازی یک رستوران بکند باید با بازار این صنعت در حال و آینده نزدیک آشنایی کافی داشته باشد. بررسی رستوران های مختلف در آن مکان جغرافیایی می تواند یک راه خوب برای کسب اطلاعات لازم باشد. امروزه همه اغذیه فروشی ها صفحاتی در شبکه های اجتماعی دارند که به شما کمک می کند بازار و جامعه هدف خود را بهتر بشناسید. رفتار مشتری همواره در حال تغییر است و این تغییر تحت تاثیر شرایط جامعه، شبکه های اجتماعی و تیستر ها می باشد. به عنوان مثال در دوران کرونا بیشتر افراد تمایل داشتند که غذای خود را در منزل سرو کنند و رستوران هایی که امکان بیرون بر را نداشتند ضرر بسیاری کردند و سالن های بزرگشان خالی ماند. یک مثال دیگر می تواند گرایش به ساندویچ های بمبی و متری باشد که این روزها همه تیستر ها آن ها را امتحان می کنند. یک صاحب رستوران باید این تغییرات را به دقت مانیتور کند و بیزینس را بر اساس آن ها تغییر دهد.

2. سرمایه کم در ابتدا.

یکی از موارد مشکل آفرین برای همه بیزینس ها سرمایه مورد نیاز است. در برنامه ریزی راه اندازی رستوران و فست فود بازگشت سرمایه برای سال اول باید صفر در نظر گرفته شود و فرد سرمایه مورد نیاز برای اداره کسب و کار برای یک سال را داشته باشد. این بیزینس در بلند مدت سود ده است و تا مشتریان شما را نشناسند و به شما اعتماد نکنند سود دهی بالایی نخواهید داشت. شاید در ابتدا حتی مجبور باشید بعضی از موارد منو را بدون سود به مشتری عرضه کنید تا با سایرین رقابت کنید.

3. استخدام نیروی کار.

مانند هر کسب و کار دیگری نیروی کار در یک رستوران بسیار مهم هستند و باید با دقت انتخاب شوند. در آشپزخانه افراد باید دقیق و منظم کار کنند تا غذا ها به موقع آماده شوند و در سالن پیش خدمت ها و سالن کار ها باید ظاهری آراسته و فرهنگ مناسب برخورد با مشتری داشته باشند. به دلیل گستردگی تخصص افراد در یک رستوران از مدیر گرفته تا صندوقدار، آموزش به پرسنل بسیار دشوار می باشد. عللاوه بر حقوق باید بیمه مو سایر موارد قانونی فرد نیز بررسی شود. استفاده از نیروی کار فصلی در برخی مناطق توریستی می تواند یک راه برای مواجه شدن با درخواست زیاد در مواقع تعطیلات است.

4. مدیریت انبار کارآمد.

یکی از مواردی که می تواند باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه شود، انبارداری خوب است. بسیاری از مواد مصرفی به سرعت فاسد می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند. از این رو باید مواد غذایی به موقع خریداری و مصرف شوند تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود. برای جلوگیری از دور ریز غذا می توان از استراتژی های مختلف مانند سرو غذای روز و یا مخصوص سرآشپز استفاده کرد.

5. طراحی منو.

تهیه منو و قیمت گذاری لیست غذا ها در منو یکی از مهمترین کارها در راه اندازی کسب و کار خوراکی می باشد. اگر منو با دقت بالا و مناسب با تم رستوران تهیه نشود مشتریان ناراضی و سود رستوران کاهش می یابد.

6. چالش های مالی.

به دلیل گستردگی فعالیت های مالی در رستوران، استفاده از یک سیستم محاسبه هزینه مانند نرم افزار حسابداری ضروری است. در صورتی که سود و زیان به درستی محاسبه نشوند کسب و کار می تواند با بحران های بزرگی مواجه شود.

7. تهیه لوازم مورد نیاز.

ممکن است تهیه تجهیزات رستوران در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی کار بسیار دشواری است. تنوع مدل های سرخ کن و فر در بازار بسیار زیاد است و باید مدل مناسب با کار رستوران تهیه شود. علاوه بر تجهیزات آشپزخانه، انتخاب میز و صندلی و دکور نیز نیازمند دقت لازم است تا مشتری را جذب کند. ظروف رستورانی و کافی شاپی زیبا و جذاب و در عین حال گران هستند و بهتر است قبل از خرید به همه موارد دقت کنید. مثلا شکننده بودن همه ظروف می تواند هزینه بالایی را به شما تحمیل کند.

8. انتخاب بسته بندی مناسب.

بسته بندی بیرون بر از غذای شما تا رسیدن به مقصد محافظت می کند و اگر از نوع مناسب نباشد (روغن پس بدهد) کیفیت غذا را کاهش می دهد. علاوه بر این آنباکسینگ (باز کردن جعبه در شبکه های اجتماعی) این روزها بسیار پرطرفدار است و اگر جعبه غذا شما خاص و متفاوت باشد مشتری آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند و باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

9. چالش های بازاریابی زمان بر.

فعالیت مارکتینگ به صورت مداوم کار دشواری است ولی بعضی کانال ها مانند اینستاگرام درصورت عدم فعالیت در چند روز کارایی خود را از دست می دهند. بهترین راه برای حل این مشکل تهیه یک تقویم برای مدیریت محتوا شبکه های اجتماعی است. بعضی نرم افزار ها به شما این امکان را می دهند که پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. برای راحتی کار می توانید مرحله عکاسی را به صورت یکجا انجام دهید و برای یک ماه عکس مناسب تهیه کنید.

10. شبکه های اجتماعی.

علاوه بر حضور در شبکه های اجتماعی مانیتور کردن نظرات آنلاین و پاسخ به سوالات در جذب مشتری بسیار مهم است.

11. هزینه های بالای نرم افزارها و پلتفرم ها.

با وجود اینکه نرم افزار های انبارداری، فروش و غیره و پلتفرم های فروش آنلاین به بیزینس کمک می کنند ولی هزینه های بالایی را به مدیریان تحمیلی می کنند. همواره هزینه های آنها را بررسی کنید و درصورت لزوم از سرویس های مشابه ارزان تر استفاده کنید.

12. چالش مدیریت.

مدیریت رستوران کار دشواری است چون می بایست بین نیروی کار، صاحب کسب و کار و مشتریان توازن ایجاد کند. علاوه بر نظارت به نحوه برخورد با مشتری و رضایت آنان، مدیریت باید فرآیند انبارداری و پخت و پز را نیز تحت نظر داشته باشد. مدیر رستوران باید باتجربه باشد و همچنین دوره های آموزشی لازم را دیده باشد. استخدام و انتخاب یک مدیرخوب همواره یکی از بزرگترین چالش های صاحبان رستوران بوده است.

13. مشتریان خنثی.

بسیاری از مشتریان درصورت رضایت شما را به دوستانشان معرفی می کنند و یا در سایت های مختلف در مورد رستوران شما نظر می نویسند. ولی بعضی از مشتری ها هیچ فعالیتی ندارند حتی اگر از خدمات شما بسیار راضی باشند. ترغین کردن این افراد به بازگشت به رستوران شما یا تعریف از آن در شبکه های اجتماعی یک چالش مهم است چون بدون این کار سود قابل توجهی را از دست می دهید.

برای ساختن ارتباط خوب با مشتریان از این راهکارها استفاده کنید:

  • تهیه برنامه های وفاداری مانند عضویت در باشگاه مشتریان برای دریافت تخفیف و اطلاع از شرایط ویژه
  •  دسته بندی مشتریان. به عنوان مثال مشتریان مجرد و متاهل را در دو گروه دسته بندی کنید و به آن ها پیشنهادات متفاوتی بدهید.
  • فراهم کردن اطلاعات مفید از طریق وبسایت یا شبکه های اجتماعی برای مشتریان. مانند دستور پخت یک دسر
  • ارتباط دائمی و موثر. به همه کامنت ها و نظرات پاسخ بدهید تا مشتریان احساس ارزشمند بودن داشته باشند

چند راه حل برای حل چالش های مالی:

  • پیدا کردن راه های جدید برای کسب درآمد مانند برگزاری مراسم تولد یا فروش موارد مرتبط (فروش قهوه در کافی شاپ ها)
  • بهینه کردن منو و تغییر قیمت ها گرفتن اطلاعات مناسب در هنگام سفارش گیری که معمولا نادیده گرفته می شود و مواردی مانند دوچین غذا یا سس های مخصوص دور ریخته می شود. اگر در هنگام گرفتن سفرش از افراد بپرسیم ممکن است به عنوان مثال کلم بروکلی دوست نداشته باشند و بتوان در مصرف آن صرفه جویی کرد.
  • اندازه گیری و مدیریت میزان مصرف مواد غذایی در هر غذا. به عنوان مثال اگر در هر برگر 200 گرم گوشت اسفاده می شود، این مقدار را از قبل اندازه گیری و آماده کنید تا آشپز ها در مواقع تهیه به اشتباه از مقدار بیشتری استفاده نکنند.
  • تهیه طرح های تخفیفی و تشویقی برای مصرف به موقع موجودی انبار

چند پیشنهاد برای روبرو شدن با چالش مارکتینگ:

  • تهیه کردن لیست تمام فعالیت های بازاریابی
  • اولویت بندی کانال های مارکتینگ مشخص کردن فاصله زمانی بین فعالیت ( مثلا پست های اینستاگرام روزانه یا یک روز در میان باشند)
  • تعیین اهداف بازاریابی
  • اختصاص روزانه زمان به فعالیت های مارکتینگ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ و بسته بندی تاپ پک

شرکت تاپ پک با پیش از 8 سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، سیب زمینی و ...)، جعبه های محصول خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و....) آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت تاپ پک دیدن کنید.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی