اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010116579787613

نکات مثبت منفی استفاده از فود اینفلوئنسر برای تبلیغ رستوران

کد: 14010116579787613

https://bit.ly/3z9rThh

، تهران , (اخبار رسمی): اخیراً، مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ رستوران ( تستر های غذا) به عنوان روشی آسان‌تر برای جذب و تعامل با مشتریان مطرح شده است

نکات مثبت منفی استفاده از فود اینفلوئنسر برای تبلیغ رستوران
نکات مثبت منفی استفاده از فود اینفلوئنسر برای تبلیغ رستوران

استفاده گسترده و نادرست از مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ در صنعت رستوران داری به مشکلی بزرگ تبدیل شده و باعث سردرگمی اکثر صاحبان رستوران شده است.

اخیراً، مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ رستوران به عنوان روشی آسان‌تر برای جذب و تعامل با مشتریان مطرح شده است. اگر یک شخص قابل اعتماد در شبکه های اجتماعی در مورد رستوران شما چیزهای خوبی بگوید، که بر اساس تجربیات خودش باشد، احتمالاً دنبال کنندگان آنها آنها را باور خواهند کرد.

به همین دلیل است که رستوران ها شروع به تعامل فعال با اینفلوئنسرهای خرد مانند تستر های غذا و منتقدان رستوران کرده اند. این کار در مقایسه با اشکال سنتی بازاریابی ارزان‌تر است، پایگاه مشتری مناسب را هدف قرار می‌دهد و نتایج بالایی دارد. در حالی که نمی توان مزایای همکاری با وبلاگ نویسان و داوران مواد غذایی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی مشخص نادیده گرفت، همچنین نمی توان انکار کرد که این کار ممکن است نتایج منفی نیز به دنبال داشته باشد.

فواید اینفلوئنسر مارکتینگ

شکل سنتی اینفلوئنسر مارکتینگ شامل جذب افراد مشهور یا سلبریتی به عنوان سفیر برند و اجرای تبلیغات پخش در تلویزیون و رادیو می باشد که بسیار گران است. این روش برای رستوران های زنجیره‌ ای  که در شهر ها و کشورهای مختلف شعبه دارند روش خوبی است ولی برای یک رستوران کوچک که بر روی مخاطبان محلی تمرکز دارد، بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسر راه بهتری است.

این اینفلوئنسرها (تستر ها) مجموعه ای دنبال کننده دارند که معمولاً از یک منطقه خاص هستند. به عنوان مثال، وبلاگ نویسان مواد غذایی تهران اکثر دنبال کنندگان خود را از تهران خواهند داشت. اگر با اینفلوئنسرهای رستوران همکاری می‌کنید، آنها درباره رستوران شما صحبت می‌کنند، عکس‌ها، ویدیوها را پست می‌کنند و نظرات خود را در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی رستوران ارسال می‌کنند. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا مشتریان جدید شما را بشناسند.

شما می توانید به راحتی میزان سود کمپین را اندازه گیری کنید. هنگامی که وبلاگ نویس مواد غذایی درباره رستوران و غذای شما پست می گذارد، می توانید انتظار افزایش ناگهانی مشتریان را در چند روز آینده داشته باشید. اگر با وبلاگ نویسی با فالوور بالا در اینستاگرام همکاری می کنید، آن ها می توانند پیوندی برای سفارش آنلاین غذا از رستوران شما اضافه کنند، از آنجا می توانید تعداد سفارشات را پیگیری کنید. به همین ترتیب، می‌توانید پیشنهادات خاصی را اجرا کنید و یک کد تخفیف ویژه برای هر کمپین ایجاد کنید و شاهد افزایش فوری تعداد سفارش‌های خود باشید.

نکات منفی اینفلوئنسر مارکتینگ

اگرچه بازاریابی اینفلوئنسر رستوران راه درستی به نظر می رسد، اما مواردی وجود دارد که قبل از انجام آن باید به آنها توجه کرد. اگر این کار به درستی انجام نشود، همکاری فعال با وبلاگ نویسان غذا و منتقدان رستوران می تواند به طور محسوس به کسب و کار شما آسیب برساند.

اولین نکته استفاده زیاد از حد و افراطی از این روش تبلیغی است. به عنوان مثال وقتی در اینستاگرام پست تبیلیغی شما همزمان در چند پیج مشاهده می شود و افراد به دفعات آن را می بینند تکراری و بی اثر می شود.

نکته بعدی آمادگی شما برای پاسخگویی به نیاز مشتریان جدید است. ممکن است با یک تبلیغ تعداد مشتریان شما به یکباره چند برابر شود و شما نتوانید به موقع و با کیفیت بالا سرویس دهی انجام دهید و همین باعث نارضایتی مشتری ها بشود.

مشکلات احتمالی اینفلوئنسر مارکتینگ

اساساً مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ رستوران به دو دلیل مطرح شد:

  • ایجاد آگاهی و هدف قرار دادن یک سری مخاطب خاص
  • دریافت مشاوره و بازخورد دست اول از کارشناسان تست غذا که این امکان را به رستوران ها می دهد تا خدمات رستوران های خود را بهبود بخشند.

 با این حال، در طی یک دوره زمانی، اکثر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی کارایی خود را در این زمینه از دست داند. با توجه به اینکه هیچ مانعی برای ورود وجود ندارد، هر کسی که یک حساب اینستاگرام یا یک وب سایت داشته باشد می تواند یک وبلاگ نویس مواد غذایی شود. و به سادگی ثبت نام در سایت های بررسی رستوران و شروع به ارسال نظرات نیازی به دانش خاصی ندارد.

مواردی مشاهده شده است که این افراد از قدرت خود سواستفاده می کنند و رستوران ها را مجبود به تخفیف کرده و یا با تهدید به یک نقد بد پول بیشتر از آن ها طلب می کنند و رستوران ها معمولا در این زمینه تسلیم می شوند.

 افراد به تجربه دریافته اند که این نقد ها همیشه بی طرفانه نیستند و گاهی اوقات متن ها سفارشی و از قبل نوشته شده هستند. در سایت های رتبه بندی رستوران نیز می توان با هزینه کمی نظرات خوب خرید و امتیاز رستوران را به مقدار قابل توجهی بالا برد.

موضوع استفاده یا عدم استفاده از این نوع بازاریابی به مساله ای مهم برای رستوران داران تبدیل شده و بسیاری از آنان با این سوال مهم روبرو هستند.

حال که نقاط مثبت و منفی را متوجه شدیم، راه حل چیست؟

تقاضای صادقانه از مشتریان برای به اشتراک گذاری تجربه خود در شبکه های اجتماعی بهترین راه است. ممکن است این افراد شبکه کوچکی از دنبال کنندگان داشته باشند ولی این افراد اعتماد و اعتبار زیادی در بین فالوورهایشان دارند. تبلیغ دروغین به آسانی قابل تشخیص است، در صورت سفارش تبلیغ به اینفلوئنسر غذایی از او بخواهید نظر صادقانه اش را بیان کند.

به جای استرس در مورد نظرات آنلاین سعی کنید خدمات خوبی به مشتری ارائه کنید، نظرات مثبت خود به خود پدیدار می شوند.

یک نکته مهم دیگر در این نوع بازاریابی خلاقیت در نحوه ارائه محصول است. رفتن به رستوران و تست کردن محصول تکراری شده است شما می توانید غذای خود را به صورت دلیوری ارسال کنید و از تستر بخواهید آن را آنباکسینگ کند تا کیفیت بسته بندی غذا و جعبه فست فود خود را نیز به مشتری نشن بدهید. اگر رستوران شما کیترینگ صرفا بیرون بر است و سالن نشستن ندارید حتما بسته بندی و پاکت بیرون بر خود را به مشتری نشان بدهید تا از کیفیت ارسال مطمئن شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ و بسته بندی تاپ پک

شرکت تاپ پک با پیش از 8 سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، سیب زمینی و ...)، جعبه های محصول خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و....) آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت تاپ پک دیدن کنید.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی