اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010114579177613

پنج استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری در رستوران و فست فود

کد: 14010114579177613

https://bit.ly/3LfJTtI

، تهران , (اخبار رسمی): کسب ‌وکارها دائماً با یکدیگر رقابت می‌کنند تا نه تنها مشتریان جدید به دست آورند، بلکه مشتریان قبلی را حفظ کنند. در اینجا لیستی از پنج بهترین استراتژی که رستوران شما می تواند برای اطمینان از ماندن مشتریان برای مدت طولانی اجرا کند، آورده شده است.

5 استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری در رستوران و فست فود
پنج استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری در رستوران و فست فود

آیا از خود این سوال را می‌پرسید که چگونه می‌توانم مشتری هایم را حفظ کنم؟

این مقاله می تواند راهنمای شما باشد. در اینجا لیستی از پنج استراتژی که رستوران شما می تواند برای اطمینان از ماندن مشتریان برای مدت طولانی اجرا کند، آورده شده است:

چرا حفظ مشتری ضروری است؟

در مرحله اول، باید ببینیم چرا حفظ مشتری برای رونق دادن به یک کسب و کار بسیار مهم است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر تعداد مشتریان بازگشتی را پنج درصد افزایش دهید، این می تواند بر رشد فروش شما تا 75 درصد تأثیر بگذارد. حقیقت موضوع این است که مشتریان معمولی سود ثابتی را برای شما دارند و معمولاً بیشتر از مشتریان جدید خرج می کنند. مشتریان بازگشتی نیز تمایل دارند به خانواده یا دوستان خود درباره کسب و کار شما اطلاع دهند که در نتیجه تبلیغات دهان به دهان انجام می شود.

حالا که اهمیت این موضوع مشخص است، چه کارهایی برای نگهداری مشتری می توان انجام داد؟

1. وفاداری مشتریان

این موضوع پیچیده ای نیست. مشتریان وفادار فروش را افزایش می دهند و حفظ مشتریان بسیار ارزان تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. راه های متعددی وجود دارد که رستوران ها، کافه ها و سایر مشاغل می توانند بر وفاداری مشتریان تأثیر بگذارند و اجرای برنامه وفاداری چیزی است که نباید نادیده گرفته شود.

انواع برنامه های وفاداری وجود دارد که می توانید از طریق آن ها مشتریان خود را ترغیب به مراجعه مجدد کنید. یکی از رایج ترین برنامه های وفاداری کارت عضویت با قابلیت تخفیف فست.علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای ارائه تخفیف‌های ویژه استفاده کنید، یکی بخر دو تا ببر یا معرفی یک دوست برای یک وعده رایگان. با استفاده از تکنولوژی های جدید و شبکه های اجتماعی ارتباط با مشتریان ساده تر از قبل است و می توان به راحتی برنامه های وفاداری را پیاده سازی کرد.

2. خدمات عالی به مشتریان

اولین برخورد مهم ترین نقطه جذب مشتری است. این مورد با اطمینان از خوشحالی کارکنان شروع می شود زیرا هر چه یک کارمند شادتر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. این یکی از موارد کلیدی است که معمولا هنگام ایجاد یک رستوران نادیده گرفته می‌شود. راه‌هایی که می‌توانید روحیه کارکنان را بهبود ببخشید می‌تواند قدردانی از موفقیت کارکنان و مرخصی استعلاجی با حقوق باشد.

یک تجربه در رستوران شما، رابطه شما با مشتریان را ایجاد می کند یا قطع می کند و مشخص می کند که آیا آنها دوباره برمی گردند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که کارکنان محیطی گرم و دوستانه را فراهم می کنند و در عین حال به تمام نیازهای مشتریان نیز توجه می کنند. این امربا آموزش خوب شروع می شود، به این معنی که به کارکنان آموزش می دهد تا خوب صحبت کنند، تماس چشمی را حفظ کنند، نام مشتریان دائمی و شخصیت های پر جنب و جوش را به خاطر بسپارند.

برای رستوران و فست فودهایی که به صورت بیرون بر یا کترینگ فعالیت می کنند خدمات ارسال بسیار مهم است. در کنار ارسال به موقع و روش سفارش گیری آسان باید از بسته بندی رستوران مناسب نیز استفاده کرد. استفاده از جعبه سفارشی با چاپ اختصاصی می تواند یک گزینه مناسب برای کسب و کار شما باشد.

 

 3. استفاده از سیستم CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب بسیار مهم است. همانطور که از نام آن پیداست، این نرم افزار برای ایجاد/حفظ رابطه شما با مشتری وجود به کار می رود. اطلاعاتی مانند جزئیات تماس، تاریخچه خرید و ترجیحات را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد که همگی می توانند برای تعامل با مشتریان در سطح شخصی تر مورد استفاده قرار گیرند.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند برای ایجاد ایمیل‌های تولید شده در تاریخ‌های خاص، مانند تولدها و سالگردهایی که به مشتریان پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها یا موارد رایگان ارائه می‌دهند، استفاده شود. همچنین می‌توانید از این داده‌ها برای ارسال خبرنامه، دستور غذاها یا وبلاگ‌ها استفاده کنید. این رابطه شما با مشتری را بیشتر تقویت می کند و به عنوان یک برگ برنده عمل می کند تا آنها را به صرف غذا در رستوران شما ترغیب کند.

 4. ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی

وقتی از طریق رسانه های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید، در سطح شخصی تری با آنها تعامل می کنید. یکی از ترفندها این است که وفادارترین مشتریان خود را شناسایی کنید تا بتوانید برای ادامه کسب و کارشان پیام های تشکر شخصی برای آنها ارسال کنید. مشتریان از دریافت چنین پیام هایی لذت خواهند برد زیرا نشان می دهد که شما برای آنها ارزش قائل هستید. شما می توانید این تکنیک را با ارائه کوپن های تخفیف و سایر مشوق ها ارتقا دهید.

فیدبک مشتریان بسیار مهم است، آن ها را با دقت بخوایند و سعی کنید مشکلات را برطرف کنید و برای دلجویی از مشتری ناراضی به او کد هدیه یا تخفیف بدهید و اگر نکته مثبتی بود از مشتری به دلیل نظر خوبش تشکر کنید.

 5. شفافیت

در عصر حاضر، مشتریان طرفدار کسب و کار های شفاف هستند که در مورد آنچه در غذای آنها وجود دارد حقیقت را بیان می کنند. این به معنای ارائه اطلاعاتی مانند مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه ای، احتمال آلرژی و منشاء غذا است. این به این دلیل است که مشتریان به شدت نگران کیفیت غذا هستند و خواهان کیفیت هستند. استراتژی ای که می توانید در این مورد اجرا کنید این است که به مشتریان در مورد روش تهیه مواد اولیه اطلاعات کافی ارائه دهید و موارد لازم را در منو ذکر کنید.

چگونه نرخ حفظ مشتری را اندازه گیری کنیم؟

این کار را می توان با استفاده از نرم افزار های ارتباط با مشتری انجام داد و نرخ بازگشت و نرخ از دست دادن مشتری را محاسبه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ و بسته بندی تاپ پک

شرکت تاپ پک با پیش از 8 سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، سیب زمینی و ...)، جعبه های محصول خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و....) آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت تاپ پک دیدن کنید.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی