اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010117579957613

استفاده از کدهای QR در رستوران و فست فود

کد: 14010117579957613

https://bit.ly/3O8DnGo

، تهران , (اخبار رسمی): کدهای QR رستوران روز به روز محبوبیت بیشتری کسب می کنند. در اینجا برخی از مزایا و انواع کدهای QR و نحوه شروع به کار با آن ها آورده شده است

استفاده از کدهای QR در رستوران و فست فود
استفاده از کدهای QR در رستوران و فست فود

علاوه بر عملکرد سریع قابلیت بدون لمس عمل کردن در دوران پاندمی کرونا یک مزیت مثبت برای این کد ها بوده است.

این امر به ویژه با فراهم کردن دسترسی آسان به بخش سفارش سایت، مشاهده منوی دیجیتال، استفاده از سفارش تلفن همراه و یا پرداخت هزینه یک وعده غذایی، نقاط تماس با انسان را در حین سرویس دهی کاهش می‌دهد. در واقع، طبق یک نظرسنجی انجمن ملی رستوران‌ها، تقریباً 50 درصد از رستوران‌های معمولی و رستوران‌های خوب از زمان همه‌گیری، منوی کد QR را اجرا کرده‌اند. کدهای QR آنقدر سودمند هستند که بسیاری از مالکان تصمیم می‌گیرند آن‌ها را برای مدت طولانی نگه دارند. در اینجا چند روش وجود دارد که فکر می‌کنیم رستوران‌ها تا مدت‌ها پس از پایان همه‌گیری به استفاده از کدهای QR ادامه خواهند داد.

منوهای دیجیتال: از کدهای QR می توان برای دسترسی آسان به نسخه دیجیتالی منوی رستوران استفاده کرد. به روز رسانی منوهای کد QR رستوران نه تنها نسبت به منوهای کاغذی راحت تر است، بلکه می تواند هزینه های تولید منوهای چاپی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در هنگام پیاده سازی دقت کنید که برای رستوران های لاکچری که مشتریان خاص و رده بالا دارند منو دیجیتال با کد مناسب نیست چون حس بدی را در مشتری ایجاد می کند، مخصوصا اگر آنها رستوران شما را برای یک قرار کاری تشریفاتی انتخاب کرده باشند.

پرداخت‌های دیجیتال: با استفاده از این فناوری می توان هزینه را به صورت دیجیتالی پرداخت کرد و دیگر از دستگاه پوز و کارتخوان استفاده نکرد. این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت های فینتک مختلفی روی این موضوع کار می کنند.

سفارش و پرداخت موبایلی: این اساساً ترکیبی از منوهای دیجیتال و پرداخت های دیجیتال است، که در آن مهمانان می توانند تجربه کامل سفارش و پرداخت را مستقیماً در تلفن خود داشته باشند. سفارش کد QR رستوران به آنها این امکان را می دهد که دقیقاً همان چیزی را که می خواهند سفارش دهند و سپس وقتی آماده خروج هستند، به سادگی صورت حساب خود را پرداخت کنند. این کار هزینه نیروی انسانی را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

تعامل با مشتریان: کدهای QR می توانند دسترسی به صفحه ثبت نام برای برنامه های وفاداری دیجیتال یا لیست های بازاریابی ایمیلی را فراهم کنند. مشتریان به راحتی می توانند صفحات رستوران در شبکه های اجتماعی را پیدا کرده و نظرات خود را ثبت کنند و به لیست دنبال کنندگان بپیوندند.

اکنون که کاربرد این کد ها مشخص شد ببینیم که کد های QR دقیقا چه هستند؟

کدهای QR شبیه بارکدها هستند و حاوی مجموعه ای از داده ها هستند. با این حال، کدهای QR حاوی داده ها به صورت افقی و عمودی هستند، در حالی که بارکدها فقط حاوی داده ها به صورت عمودی هستند. این به کدهای QR اجازه می دهد تا حاوی اطلاعات قابل توجهی بیشتری باشند (تا حدود 4000 کاراکتر متن).

از آنجایی که اکثر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند مدرن اکنون می‌توانند کدهای QR را بخوانند، کسب‌وکارها می‌توانند از آنها به روش‌های مختلفی برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند. کدهای QR می توانند یک وب سایت را بارگذاری کنند، یک برنامه را دانلود کنند، یک لینک به رسانه اجتماعی ایجاد کنند و موارد دیگر.

نحوه استفاده از کد QR در رستوران

کدهای QR به ویژه هنگامی که برای سفارش و پرداخت استفاده می شوند مفید هستند. این روند به این صورت است:

یک مهمان پشت میز می نشیند و یک کد QR را اسکن می کند تا منوی دیجیتال را باز کند.

بسته به سیستم، کد QR می تواند منحصر به میز مشتری یا عمومی برای همه رستوران باشد. مشتری می‌تواند منو را مرور کند، مواردی را به سبد خرید خود اضافه کند و سفارش را مستقیماً به چاپگر آشپزخانه یا سیستم نمایش آشپزخانه ارسال کند.

هنگامی که مشتری آماده رفتن شد، می تواند به سادگی هزینه غذای خود را بپردازد و بیرون برود!

در رستوران های بیرون بر استفاده از این کد شلوغی و همهمه در جلوی رستوران را کاهش داده و باعص می شود همه بتوانند به سادگی منو را ببینند، سفارش دهند و غذای خود را در پک بیرون بر مناسب دریافت کنند.

چگونه سیستم سفارش و پرداخت کد QR رستوران برای رستوران ها، مهمانان و کارکنان مفید است؟

بیایید برخی از مزایای کلیدی را تجزیه کنیم.

افزایش میزان متوسط سفارش:

به دلیل نمایش تصاویر در منو دیجیتال و راحتی مشاهده و سفارش دادن افراد معمولا غذا ها و مخلفات بیشتری را سفارش می دهند.

خدمات سریع تر به مشتریان:

مشتریان می توانند بدون نیاز به صدا زدن پیش خدمت منو را ببینند، سفارش دهند و هزینه خود را پرداخت کنند. همه این موارد رضایت زیادی را به دنبال دارد.

کاهش هزینه نیروی انسانی:

کاهش دخالت نیروی سالن کار در رستوران به طور مستقیم در کاهش هزینه های شما تاثیر دارد.

تجربه بهتر برای مهمانان:

سیستم‌های سفارش کد QR رستوران می‌توانند دسترسی آسانی را برای مهمانان به آنچه می‌خواهند، مستقیماً از دستگاه تلفن همراه خود فراهم کنند. دیگر سعی نکنید یک سرور را برای سفارش اولین دور در حین عجله علامت گذاری کنید، یا منتظر بمانید تا سرور کارت اعتباری برای کشیدن در دستگاه POS پاسخ بدهد.

همانطور در در متن بیان شد این استراتژی باید متناسب با رستوران شما و جامعه هدف آن انتخاب شود و بهتر است اگر صاحب یک رستوران لاکچری هستید از این کد در منو چاپی شکیل خود استفاده کیند و به مشتری حق انتخاب بین سرویس سنی و دیجیتال را بدهید. از دید بسیاری از مشتری ها طراحی منو رستوران شما نشان دهنده حرفه ای بودن رستوران شماست و بهتر است از این موضوع غافل نشوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ و بسته بندی تاپ پک

شرکت تاپ پک با پیش از 8 سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، سیب زمینی و ...)، جعبه های محصول خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و....) آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت تاپ پک دیدن کنید.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه