اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012165752417382

اطلاعاتی که باید در مورد ورق آجدار بدانید؛ راهنمای خرید

کد: 140012165752417382

https://bit.ly/3sMKQmg

، تهران , (اخبار رسمی): ورق آجدار که با نام چکر پلیت نیز شناخته می‌شود، دسته ای از ورق های فلزی است که در سطح آن برجستگی و فرورفتگی هایی با شکل های مختلف ایجاد شده است. این شکل ها می تواند به لوزی، دیاموند، دراپ، دایره ای و غیره باشد. معروف ترین و پر استفاده‌ترین کاربرد چکر پلیت ها به عنوان کفپوش است.

اطلاعاتی که باید در مورد ورق آجدار بدانید؛ راهنمای خرید
قیمت انواع ورق آجدار

برای خرید ورق آجدار، علاوه بر جنس آن که می تواند فولادی، گالوانیزه، آلومینیومی و استنلس استیل باشد، به فابریک یا پرسی بودن آن نیز توجه کنید. آج موجود در انواع فابریک، ماندگاری بهتر و طولانی تری دارد.

ورق آجدار یکی از صفحات فلزی بسیار پر استفاده در صنعت است. جنس این صفحۀ فلزی می‌تواند از فولاد، استنلس استیل، گالوانیزه و یا آلومینیوم باشد. در واقع می‌توان ورق آجدار را یک صفحۀ فلزی از جنس متریال مذکور دانست که بجای سطح صاف، دارای سطحی با فرو رفتگی و برجستگی است.

این فرو رفتگی و بر جستگی ها می‌توان به اشکال مختلف باشد. از جمله دیاموند، لوزی شکل، دایره ای و غیره. بسته به اینکه این شکل ها در زمان تولید ورق در سطح آن ها ایجاد شود یا پس از تولید در آن ها حک شود، دو دسته از ورق های آجدار را خواهیم داشت. ورق آجدار فابریک و پرسی. اما کدام جنس از این محصول را خریداری کنیم؟ و اینکه انواع فابریک بهتر است یا پرسی؟ قیمت‌ها در هر مورد به چه صورت است؟ با آنلاین سازه همراه باشید.

انواع ورق آجدار و انتخاب صحیح آن ها

پیش از آنکه به سراغ انتخاب متریال برای خرید پلیت ها و شیت های آجدار برویم، خوب است دلیل استفاده از این محصولات را بدانیم.

ورق آجدار را ممکن است با نام چکر پلیت نیز بشنوید. از چکر پلیت ها برای کفپوش مناطق صنعتی که لازم است کفپوش بجای سنگ، موزاییک، آسفالت و سایر مواد با پایۀ خاک باشد، استفاده می شود. به عنوان مثال، در کارخانه ها و نیروگاه هایی که فعالیت صنعتی خاصی دارند، از ورق های فلزی آجدار استفاده می‌شود. همچنین، به عنوان کفپوش اتوبوس ها، قطار، واگن های ترن ها و پل های هوایی کاربرد دارد. وجود برجستگی و فرورفتگی کمک می‌کند تا اصطکاک بیشتری بین کفپوش و کفش های شما ایجاد شود و از لیز خوردن جلوگیری شود. پلیت های آجدار استفاده های تزئینی نیز دارند. در آشپزخانه های رستوران های بزرگ یا در صنعت نگهداری مواد غذایی که از کابینت های فلزی استفاده می‌شود، چکر پلیت‌ها قابل استفاده هستند.

ورق آجدار فولادی و گالوانیزه

ورق های آجدار فولادی اغلب برای دوام و ماندگاری بالاتر، گالوانیزه شده و به چکر پلیت گالوانیزه تبدیل می شود. کاربرد آن ها به عنوان کفپوش (مترو، اتوبوس، پل هوایی و ...) است.

چکر پلیت آلومینیوم

پلیت های آجدار آلومینیوم نیز استفاده های خاص خود را دارند. ساخت صندلی، ساخت درب های فلزی طرح دار، به عنوان ورق‌های تزئینی و محافظ در پوشش دیوار و سقف در معماری، مورد استفاده دارد. همچنین برای ساخت یخچال های سردخانه ها و کفپوش کشتی‌ها و قایق ها کاربرد دارد. دوام و ماندگاری عالی و در عین حال سبک بودن، از ویژگی‌های منحصر به فرد پلیت های طرح دار آلومینیومی است. ضمن آنکه قیمت آن نیز کمتر از قیمت ورق آجدار استنلس استیل تمام خواهد شد.

چکر پلیت استنلس استیل

در صنایع حساس به خوردگی و زنگ زدگی، این چکر پلیت ها در اولویت هستند. همچنین در صنایعی که استریل بودن محیط و وسایل لازم است، استفاده از آن ها کاربردی می‌باشد. قیمت ورق آجدار استنلس استیل، بالاتر از دیگر متریالی است که ذکر شد. زیرا هم ماندگاری بسیار بهتری دارد و هم ساخت و تولید به تخصص و فناوری خاص خود نیازمند است.

فابریک بخریم یا پرسی؟!

اگر تمایل دارید ماندگاری آج در چکر پلیتی که خریداری می‌کنید، بالاتر و بیشتر باشد، انواع فابریک را خریداری کنید. به ویژه اگر قرار است شیت مورد نظرتان در معرض رفت و آمد و اصطکاک زیاد قرار گیرد. آج های فابریک در زمان تولید و زمانی که صفحۀ فلزی هنوز گرم است، در آن ایجاد می شود. این درحالیست که آج های پرسی، در پس از تولید ورق و زمانی که ورق سرد شده است، بر روی حک می‌گردد.

قیمت ورق آجدار

قیمت چکر پلیت در درجه اول به جنس آن بستگی دارد. قیمت انواع فولادی و گالوانیزه کمتر از قیمت چکر پلیت های ضد زنگ استنلس استیل و آلومینیومی است. در کنار این مورد، ابعاد و ضخامت و همچنین برند و کارخانه تولید کننده نیز بر قیمت‌ها تأثیر گذار است. جهت استعلام قیمت و خرید این محصول و سایر آهن آلات، با ما در شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. ما شما را در خرید و یک انتخاب عالی و متناسب با نیاز کاری‌تان راهنمایی خواهیم کرد. 66396090 – 021

https://onlinesazeh.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]