اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202067253417382
در دسترس نیست

قیمت ورق این روزها چه خبر؟

کد: 140202067253417382

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت ورق سیاه امروز چهارشنبه ششم ادیبهشت، با روند نزولی داشت. این محصول پایه فولادی که در هفته گذشته یک افزایش قیمتی قابل توجه را تجربه کرده بود، از نیمه این هفته تغییر روند داد. به این ترتیب، ورق سیاه تولیدی اکثر برندهای داخلی با افت قیمت همراه شد.

قیمت ورق این روزها چه خبر؟
قیمت ورق در آخرین روز کاری هفته اول اردیبهشت

فولاد مبارکه اصفهان پیشتاز کاهش قیمت‌ها بوده و نرخ فروش ورق سیاه این شرکت تقریبا نزولی بود. تعدادی از شرکت‌ها از جمله فولاد گیلان هم قیمت ورق سیاه خود را نسبت به روزهای قبل تغییر ندادند.

قیمت ورق سیاه امروز چهارشنبه ششم ادیبهشت، روند نزولی داشت. این محصول پایه فولادی که در هفته گذشته یک افزایش قیمتی قابل توجه را تجربه کرده بود، از نیمه این هفته تغییر روند داد. به این ترتیب، ورق سیاه تولیدی اکثر برندهای داخلی با افت قیمت همراه شد. البته در این میان، کاهش قیمتی ورق‌ سیاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر شرکت‌ها بیشتر محسوس بود. با توجه به ثبات نسبی بازار ارز، مهمترین دلیل افت قیمت ورق سیاه در بازار را می‌توان افزایش هیچانی نرخ فروش این محصولات قبل از تعطیلات عید فطر و روز بعد از تعطیلات دانست.

نوسانات قیمت ورق سیاه در بازار فولاد

بر اساس معاملات روز بازار فولاد کشور، نرخ فروش ورق سیاه اکثر برندهای مختلف با کاهش مواجه شد. رشد هیجانی قیمت این محصولات پیش از تعطیلات عید فطر، مهمترین دلیل روند نزولی فعلی شان محسوب می‌شود. البته با وجود کاهش قیمت ورق سیاه تولیدی برخی برندهای مهم مانند فولاد مبارکه، تعدادی از شرکت‌ها این محصول خود را با همان نرخ قبل عرضه کرده و نوسانی نداشتند. آخرین قیمت فروش ورق سیاه برندهای داخلی، به شرح ذیل است:

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده ورق‌های سیاه، چند روزی است که نرخ فروش شیت‌های نورد گرم خود را با کاهش اعلام می‌کند. امروز هم مجددا قیمت این ورق پایه و کاربردی شرکت فولاد مبارکه در اکثر سایزها با کاهش مواجه شد. ورق سیاه رول این شرکت با ضخامت ۲ میلیمتر و سایز ۱۰۰۰ در بازار امروز با قیمت ۳۳ هزار و ۳۴۹ تومان عرضه شد. این در حالی است که همین ورق در روز گذشته با نرخ ۳۳ هزار و ۹۹۱ تومان معامله می‌شد و نشان دهنده کاهش حدود ۶۴۰ تومانی طی یک روز اخیر است.

قیمت ورق سیاه برش خورده فولاد مبارکه هم روند مشابهی را طی کرده و در اکثر سایزها با کاهش همراه بود. برای مثال، نرخ فروش ورق برش خورده این شرکت با ضخامت ۳ میل و سایز ۱۵۰۰*۶۰۰۰ از ۳۳ هزار و ۲۱۲ تومان در روز قبل به ۳۲ هزار و ۵۶۹ تومان کاهش یافت. یعنی این محصول هم طی یک روز گذشته بیش از ۶۴۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش را تجربه کرده است. ذکر این نکته الزامی است که روند قیمتی این محصول پس از تعطیلات عید فطر نزولی بوده و تا امروز حدود ۱۵۰۰ تومان افت داشته است.

قیمت ورق سیاه گیلان

شیت‌های تولیدی کارخانه فولاد گیلان در طی روزهای اخیر برخلاف فولاد مبارکه، روندی همراه با ثبات را در پیش گرفته اند. نرخ فروش ورق سیاه برش خورده این شرکت با ضخامت ۶ میلیمتر و سایز ۱۰۰*۲۰۰۰ امروز ۳۱ هزار و ۲۱۲ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام شد. این محصول روز کاری گذشته هم با همین قیمت به فروش رسیده و تغییر خاصی را ثبت نکرد. قیمت ورق سیاه گیلان در سایزهای دیگر هم تقریبا ثابت بوده و تغییری را ثبت نکردند. برای مثال، ورق رول این شرکت با ضخامت ۱۲ میل و سایز ۱۰۰۰ همچون روزهای قبل با نرخ ۲۸ هزار و ۷۴ تومان عرضه شد.

نرخ فروش ورق سیاه اکسین اهواز

 شرکت فولاد اکسین اهواز در روز جاری نرخ فروش ورق‌های خود را در برخی سایزها کاهش داده و در برخی موارد هم بدون تغییر اعلام کرد. برای نمونه، ورق برش خورده این شرکت در سایز ۲۰۰۰*۱۲۰۰۰ و ضخامت ۱۰ میلیمتر با قیمت ۳۴ هزار و ۶۳۴ تومان به فروش رسید. این در حالی است که همین محصول روز کاری قبل با نرخ ۳۵ هزار و ۲۷۶ تومان معامله شده و که افت بیش از ۶۴۰ تومانی را نشان می‌دهد. البته قیمت ورق سیاه اکسین اهواز در برخی سایزها هم ثابت بوده و بدون تغییر نسبت به روزهای قبل معامله شد. برای مثال، ورق برش خورده این شرکت با ضخامت ۳۵ میل و سایز ۲۰۰۰*۱۲۰۰۰، مانند روزهای قبل با نرخ ۲۹ هزار  و ۶۳۴ تومان عرضه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید