اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203227330717382
در دسترس نیست

ثبات و افت قیمت ها و فرصت خوب خرید میلگرد و تیرآهن

کد: 140203227330717382

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها شاهد ثبات و افت قیمت ها در بازار فولاد و خرید و فروش آهن آلات هستیم. مهمترین و پر کاربردترین مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد آجدار، ورق سیاه و ورق گالوانیزه، چند روزی است که به دور از افزایش قیمت ها بوده و در حالت تجربۀ حالت ثبات هستند. عامل اصلی این رخداد، افت قیمت دلار و ارز است.

ثبات و افت قیمت ها و فرصت خوب خرید میلگرد و تیرآهن
روند نزولی و ثابت قیمت مقاطع فولادی

در یک نگاه کلی و به طور میانگین، قیمت تیرآهن، میلگرد آجدار، ورق سیاه و پروفیل، طی ابتدای هفته تا به امروز، 200 تا 500 تومان افت داشته است. البته در برخی ابعاد این محصولات شاهد ثبات قیمت هستیم.

اگر در صدد خرید ورق سیاه هستید، خوب است بدانید که قیمت ورق سیاه کاویان اهواز، در برخی ضخامت ها، امروز 200 تا 400 تومان کاهش داشته است. در مورد برخی از ضخامت های ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان نیز همین وضعیت وجود دارد. ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها با کاهش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود. سایر شرکت های تولید کنندۀ ورق های فولادی، نرخ فروش شان را تغییر نداده و ثابت نگه داشته اند. به نظر می رسد فرصت خوبی برای خریداران مقاطع فولادی ایجاد شده است. زیرا از نرخ خرید و فروش میلگرد آجدار نیز یک کاهش حدود 200 تومانی گزارش شده است. نرخ فروش میلگرد میانه (قطر 14) امروز 26 هزار و 200 تومان اعلام شد. خریداران شاخه ای تیرآهن نیز اطلاع داشته باشند که قیمت تیرآهن 14 و 18، شاخه ای 50 هزار تومان افت قیمت دارد. برند کرمانشاه و ظفربناب، تغییری در نرخ فروش تیرهای فولادی خود اعمال نکردند.

در کنار این ها، نبشی برند اشتهارد و همچنین نبشی کارخانه نسا، 200 تا 500 تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت ناودانی نیز همین افت را تجربه کرده است.

بررسی آمار بورس کالا

بررسی آمار از بورس کالا نشان می دهد که در روز گذشته:

  • از 567 هزار  و 545 تن محصولات فولادی، 11.2 درصد آن از تابلوی معاملات حذف شد. 
  • 145 هزار و 865 تن شمش بلوم عرضه شد.
  • ۱۵۶ هزار و ۸۵۵ تن تقتضا برای شمش بلوم ثبت شد.
  • قیمت فروش شمش بلوم به ازای هر کیلو، ۲۰ هزار و ۴۹۸ تومان برآورد شد که یک کاهش دو درصدی در قیمت اعلام شده نسبت به روزهای قبل نشان می دهد.

بازار ارز روز گذشته کمی افزایش قیمت داشت؛ به این صورت که قیمت دلار در ابتدای روز در مرز کانال ۴۶ هزار تومانی قرار داشت اما در پایان روز حدود هزار تومان افزایش یافت و در بازار آزاد ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد. مدیریت صحیح و علمی عرضه‌های اعتباری محصولات پرتقاضا در بورس کالا، راهکاری برای افزایش قیمت معاملاتی محصولات فولادی در بورس کالا است. طوری که این روش برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها همیشه کارساز بوده و به کمک بازارساز آمده است. مصداق این امر عرضه ورق گرم و شمش بلوم در بورس دیروز است. می‌توان گفت حجم عرضه نسبت به تقاضا افزایش داشته است. درحالی که انتظار می‌رود با قطعی برق تقاضای این محصول افزایشی شود اما اخبار احتمال توافقات برجامی و به تبع آن کاهش قیمت دلار، مانعی در برابر افزایش تقاضا برای محصولات فولادی بورسی است؛ زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به عقیدۀ کارشناسان، جو نزولی حاکم بر کلیه بازارها موقتی است. زیرا کاهش قیمت دلار به کاهش قیمت در سایر بازارها منجر شده است. این امر، کاهش درآمدهای صادراتی را در پی خواهد داشت که نتیجه آن کسری بودجه و افزایش بیشتر نرخ توم است.

در بازار آهن و فولاد هم کارشناسان معتقدند بازار تحت تأثیر اخبار مثبت ثابت و تا حدودی کاهشی است. طبق تجربه سال‌های گذشته قطعی برق به کمبود محصول و درنتیجه افزایش قیمت‌ها منجر خواهد شد در واقع به عقیده کارشناسان کاهش قیمت‌ها موقتی است. با همۀ مواردی که بیان شد، به نظر می رسد ساختمان سازان و اشخاصی که در حال حاضر نیاز فوری به خرید مقاطع فولادی برای پیشبرد کسب و کارشان دارند، بهتر است حدأقل نیاز روز خودشان را تأمین کنند، زیرا با ورود به فصل تابستان، بالا رفتن بیشتر دمای هوا و احتمال قطعی برق، بالا رفتن قیمت ها در بازار فولاد محتمل است.

با این حال، امیدواریم این افت در قیمت خرید و فروش آهن آلات و مقاطع فولادی، دست خریداران را باز کند و شاهد رونق در صنعت و کسب و کارهای مرتبط باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان