اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208167673117382
در دسترس نیست

وضعیت بازار فولاد از آغاز جنگ غزه تا به امروز

کد: 140208167673117382

، تهران , (اخبار رسمی): ورق سیاه در معاملات امروز سه شنبه 16 آبان، با ثبات همراه بوده و تغییرات قیمتی خاصی را ثبت نکرد. ورق‌های گالوانیزه برخلاف ورق سیاه، در همه برندها با افزایش قیمت همراه شدند. برای نمونه، قیمت ورق گالوانیزه رول ۳ میل شهریار تبریز از ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان در روز قبل به ۴۴ هزار و ۸۶۳ تومان رسید.

وضعیت بازار فولاد از آغاز جنگ غزه تا به امروز
وضعیت بازار فولاد از آغاز جنگ غزه تا به امروز

تیرآهن، نبشی، ناودانی و بخشی از ورق‌های فولادی، طی آبان افزایش قیمت نداشته‌اند. تیرآهن ۱۴ ذوب آهن در آغاز جنگ غزه شاخه‌ای ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان به فروش رسید امروز ۳ میلیون و ۷۶۱هزار تومان عرضه شد.

نرخ فروش اکثر مقاطع فولادی از شروع جنگ غزه در ۱۵ مهر ماه تا امروز سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲، ابتدا با افزایش قیمت و سپس با افت نسبی همراه بوده است. همزمان با آغاز جنگ غزه، بازار فولاد هم مانند سایر بازارهای کشور دچار شوک شده و محصولات فولادی یک افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کردند. اما از چند روز بعد و با اظهارنظر مسئولین عالی رتبه ایران در رابطه با عدم دخالت در جنگ، قیمت‌ها مجددا روند کاهشی به خود گرفتند. امروز با گذشت حدود یک ماه از عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ فلسطین، بازار آهن و فولاد کشور به یک ثبات نسبی رسیده است. گزارش معاملات روز جاری و روز گذشته، عدم تغییر قیمت مقاطع فولادی توسط اکثر برندها را نشان می‌دهند. قیمت دلار آزاد هم که با شروع جنگ غزه از ابتدای کانال ۵۰ هزار تومان تا ۵۴ هزار تومان هم رسیده بود، مدتی است در کانال ۵۱ هزار تومان آرام گرفته است. در این لحظه هر دلار آمریکا با قیمت ۵۱ هزار و ۲۷۲ تومان معامله می‌شود.

نرخ فروش مقاطع فولادی علیرغم افزایش ناگهانی قیمت اکثر محصولات فولادی با آغاز جنگ غزه، اصلاح مجدد قیمت‌ها باعث شد تا نرخ فروش اکثر این مقاطع در معاملات روز جاری کمتر از یک ماه قبل باشد. میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و بخش قابل توجهی از ورق‌های فولادی، مهمترین محصولاتی هستند که طی یک ماه اخیر با افت قیمت مواجه شده اند. البته چند روزی است که بازار فولاد وارد روندی همراه با ثبات گردیده و اکثر این مقاطع بدون نوسان، مورد معامله قرار می‌گیرند. تغییرات قیمتی و آخرین نرخ فروش برخی از مهمترین مقاطع فولادی، به شرح ذیل می‌باشند:

قیمت فروش مقاطع فولادی مهم ورق سیاه در معاملات امروز با ثبات همراه بوده و تغییرات قیمتی خاصی را ثبت نکرد. ورق سیاه رول ۲ میل فولاد مبارکه با عرض ۱۰۰۰، طی روز جاری با قیمت ۳۱ هزار و ۹۷۳ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. وق سیاه ۲ میل فولاد مبارکه طی یک هفته اخیر با همین نرخ به فروش رسیده و تغییری نداشته است. شیت‌های ۸ میل اکسین اهواز با ابعاد ۲۰۰۰*۱۲۰۰۰ هم بدون نوسان قیمت، همانند یک هفته گذشته با قیمت ۳۵ هزار و ۸۷۲ تومان عرضه شدند.

ورق‌های گالوانیزه برخلاف ورق سیاه، در معاملات امروز تقریبا در همه برندها با افزایش قیمت همراه شدند. برای نمونه، قیمت ورق گالوانیزه رول و ۳ میل شهریار تبریز از ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان در روز قبل به ۴۴ هزار و ۸۶۳ تومان رسید تا حدود ۲۷۵ تومان افزایش داشته باشد. نرخ فروش ورق گالوانیزه رول شهرکرد با ضخامت ۰.۵ و عرض ۱۰۰۰ میلیمتر هم از ۴۱ هزار و ۱۰ تومان در روز گذشته، به ۴۱ هزار و ۲۸۵ تومان در روز جاری رسید.

میلگرد آجدار به عنوان یکی از مهمترین مقاطع طویل فولادی، از آغاز جنگ غزه تا کنون در اکثر برندها با افت قیمت مواجه شده است. برای مثال، میلگرد آجدار ۱۲ ظفربناب با وجود نوسانات فراوان طی یک ماه اخیر، از ۲۲ هزار و ۴۷۸ تومان در روز ۱۵ مهر به ۲۲ هزار و ۲۳۰ تومان در معاملات امروز رسیده است. میلگرد ۱۲ امیرکبیر هم در روز جاری با قیمت ۲۲ هزار و ۶۶۰ تومان به فروش رسید و نسبت به روز کاری قبل نوسان قیمتی نداشت. در حالی که به صورت برایند از آغاز جنگ غزه، بیش از ۳۰۰ تومان کاهش داشته است.

تیرآهن هم مانند میلگرد با وجود تغییرات قیمتی طی یک ماه اخیر، در اکثر برندها با افت قیمت مواجه شده است. تیرآهن ۱۴ ذوب آهن که در آغاز جنگ غزه با نرخ هر شاخه ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان به فروش می‌رسید، در بازار امروز با قیمت ۳ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان عرضه شد و حدود ۹۲ هزار تومان کاهش را ثبت کرد. البته قیمت این سایز تیر ذوبی طی چند روز اخیر ثابت بوده و هیچ گونه نوسانی نداشته است. تیرهای ذوبی در بخش کیلوفروشی هم طی چند روز اخیر با ثبات قیمت همراه بوده و در معاملات امروز، یک کاهش جزئی را تجربه کردند. برای مثال، تیرآهن ۱۴ ذوب آهن با قیمت ۲۴ هزار و ۵۸۸ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید که حدود ۱۹۰ تومان کاهش را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان