اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109226871317382
در دسترس نیست

میلگرد آجدار چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140109226871317382

، تهران , (اخبار رسمی): میلگرد آجدار یک میلۀ تو پر با سطحی برجسته و برآمده است. این محصول در کشور ما به طور عمده از جنس آلیاژ فولاد است. آج ها می‌تواند به سه صورت مارپیچی، هفت و هشتی و مرکب باشد؛ از این میان، نوعِ مرکب این محصول بیشترین مقاومت را در برابر نیروهای کششی دارد. اما در بازار ایران، آج های هفت و هشتی رایج‌تر است

میلگرد آجدار چیست و چه کاربردی دارد؟
میلگرد آجدار چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در صدد خرید میلگرد برای پروژۀ ساخت و ساز خود هستید، مطلع باشید که استاندارد میلگرد (A2، A3 و A4) و برند یا همان کارخانه تولید کننده، در قیمت خرید مؤثر است. استاندارد A2 قیمت پایین‌تری دارد.

میلگرد آجدار که به آن آرماتور آجدار نیز گفته می شود، یک مقطع فولادی میله‌ای و بلند به طول 12 متر است. سطح این مقطع دارای برآمدگی و فرورفتگی‌هایی است که به اصطلاح آج نام دارد. از آرماتورهای آجدار در ساختمان سازی استفاده می شود. زیرا وجود فرورفتگی و برآمدگی‌هایی که بر سطح میله ایجاد می‌شود، کمک می‌کند تا به راحتی و خیلی بهتر به بتن و سیمان چفت و بست شود. علاوه بر میله‌های آجدار، انواع ساده این محصولات نیز تولید می‌شود که به آن‌ها میلگرد ساده می‌گویند. گردهای ساده کاربردی در ساختمان سازی ندارند. زیرا بدون آج هستند و سطح صاف آن‌ها، نمی‌تواند بتن را آنچنان که باید، به خود بچسباند و نگه دارد. در عوض، گردهای ساده استفاده های صنعتی بسیار زیاد و مختص به خود را دارند. به ویژه در تراشکاری، فرز کاری، ساخت دستگاه های صنعتی، ماشین آلات مختلف و تجهیزات خودروها و غیره.

انواع میلگرد آجدار آرماتورهای آجدار را از جنبه‌های مختلف می‌توان دسته‌بندی کرد.

الف- تقسیم بندی آرماتور آج دار به لحاظ جنس.

ب- انواع آرماتورهای آج دار به لحاظ شکلِ آج.

انواع آرماتور آجدار به لحاظ جنس

جنس فولادی جنس فولادی با روکش گالوانیزه جنس کامپوزیت جنس فایبر گلاس

گردهای آجدار را می‌توان از جنس فلزات مختلف ساخت و تولید کرد. اما با توجه به اینکه این محصولات به طور عمده در ساختمان سازی و کارهای عمرانی استفاده می شود، آن را از فولاد می‌سازند. فولاد قدرت خوبی در برابر نیروهای کششی وارد بر زمین و در نتیجه وارد بر ساختمان و سازه های عمرانی دارد. با این حال، در کشورهای پیشرفته، از میلگرد آجدار کامپوزیت استفاده می‌شود. زیرا هم در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است، هم سبک‌تر است. سبک بودن این امتیاز را دارد که هم حمل و نقل و کار با آن راحت تر است، هم اینکه به سبک سازی سازه نیز کمک شایانی می‌کند. امری که در دنیای مدرن سازندگان به دنبال آن هستند؛ یعنی سازه های سبک!

در شرایطی که لازم است از آرماتورهای فولادی استفاده شود، اما احتمال زنگ زدگی و به تبع آن فساد و خوردگی آرماتور بالا است، از گردهای روکش گالوانیزه استفاده می کنند. گردهای روکش گالوانیزه، همان گردهای فولادی هستند که تحت فرایندی به نام گالوانیزاسیون، سطح آن با عنصر Zn پوشش داده می شود.

انواع میلگرد آجدار به لحاظ شکلِ آج گردهای آج دار را به لحاظ شکل آج سطح شان به سه دسته تقسیم می کنند:

آج هفت و هشتی آج مارپیچ آج مرکب

در بازار خرید و فروش میلگرد، ممکن است با اصطلاحاتی مثل گرد A2، A3 و A4 مواجه شوید. این اصطلاحات به ترتیب معادل آج مارپیچ، آج هفت و هشتی و آج مرکب است که در بالا بیان شد. از این میان، A2 انعطاف پذیری بهتر و A4 قدرت بالاتر دارد. در ایران بیشتر A2 و A3 رواج دارد. از A2 در مواردی مثل ساخت خاموت استفاده می شود. A3 نیز بیشترین کاربرد را در ساخت فونداسیون و بتن مسلح دارد و در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت میلگرد آجدار و خرید با گسترش اینترنت، کسب و کارها علاوه بر شکل سنتی، حالت مدرن نیز به خود گرفته است. در کنار این، مشغله های کار و زندگی، ارزش وقت را در نظر بسیاری از ما صد چندان کرده است. جهت اطلاع از قیمت میلگرد بدون صرف وقت زیاد، به راحتی می توانید از طریق وبسایت های معتبر و به صورت آنلاین، اقدام کنید. آنلاین سازه، تأمین کنندۀ انواع آهن آلات و مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی، یکی از این وبسایت هاست. پس از مشاهدۀ قیمت ها، جهت هماهنگی های لازم، دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت های لحظه ای با ما تماس بگیرید: 90000011

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان