اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012245769010250

مضرات لاک ناخن و عوارض استفاده از آن

کد: 140012245769010250

https://bit.ly/3N1U86e

، مشهد , (اخبار رسمی): مواد شیمیایی موجود در لاک ناخن خطراتی را برای سلامتی ایجاد می کند که از مشکلات تولید مثل تا سرطان به دلیل عوامل تشکیل دهنده مانند تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات متفاوت است. این گروه مواد سرطان زا "سه گانه سمی" نامیده می شوند. زیرا پیامدهای مضر ناشی از استفاده مداوم از این مواد شیمیایی میباشد

اثرات مضر لاک ناخن بر سلامتی
مضرات لاک ناخن و عوارض استفاده از آن

از آنجا که برخی لاک ناخن های موجود در بازار مضر هستند، توصیه می‌شود آن‌ها را در فواصل زمانی و شاید فقط در مواقعی استفاده کنید و همان شب آن‌ها را پاک کنید. ناخن را هر ماه چند روز بدون رنگ ناخن بگذارید.

علاوه بر این مواد شیمیایی، مواد شیمیایی دیگری نیز وجود دارند که نه تنها در لاک‌های ناخن یافت می‌شوند، بلکه جزء اصلی پاک‌کننده‌های ناخن، لاک‌های ژل و سایر محصولات مراقبت از ناخن هستند که می‌توانند یک خطر جدی برای سلامتی باشند.

معمولاً سالن های ناخن تهویه مناسبی ندارند که از فرار مواد شیمیایی تبخیر شده به هوا جلوگیری کند. در نتیجه، این مواد شیمیایی در سالن به گردش در می‌آیند که منجر به قرار گرفتن مداوم در معرض این مواد شیمیایی سمی برای مشتریان میگردد.

با وجود آگاهی از اثرات مضر آن، اکثر شرکت های محصولات مراقبت از ناخن از مواد شیمیایی صنعتی در محصولات خود استفاده می کنند که عمدتاً توسط مقامات دولتی کنترل نشده است. نتیجه نهایی این است که اکثر لاک های ناخن موجود در بازار به سختی از نظر ایمنی آزمایش می شوند و اغلب ما مرتباً از آنها استفاده می کنیم. بسیاری از افراد از این رنگ‌های سمی بی‌صدا برای ناخن استفاده می‌کنند که می‌تواند خطرات سلامتی ایجاد کند.

لاک ناخن و اثرات سلامتی - متخصصان مانیکور و پدیکور هزینه زیادی از نظر سلامتی خود می پردازند. قرار گرفتن مداوم در معرض رنگ‌های سمی ناخن و سایر محصولات مراقبت از ناخن می‌تواند اثرات زیادی بر سلامتی داشته باشد، از شکایات جزئی مانند تحریک پوست، واکنش‌های آلرژیک، حالت تهوع تا مشکلات جدی‌تر مانند مشکلات تنفسی، سرطان و شرایط تولید مثل. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض محصولات مراقبت از ناخن می تواند باعث انقباض غیرقابل کنترل عضلانی و مشکلات شناختی شود.

اثرات مواد تشکیل دهنده لاک ناخن - سه سمی شناخته شده است که اثرات سمی جدی بر سلامت کارگران سالن دارد.

تولوئن 

این ماده یک حلال است که برای ایجاد یک روکش صاف در سراسر ناخن و جلوگیری از جدا شدن رنگ در بطری اضافه شده است. این ماده شیمیایی معمولا در بنزینی استفاده می شود که سوخت خودروی ما را تامین می کند. این به سیستم عصبی مرکزی آسیب می رساند و به اندام های تولید مثل آسیب می رساند. سایر عوارض جانبی شامل سردرد، بی حسی و سوزش چشم و گلو است.

فرمالدئید

یک عامل سرطان زا شناخته شده که به عنوان یک ماده سخت کننده ناخن استفاده می شود. لاک های ناخن با ماندگاری طولانی که دوست دارید به وفور حاوی این هستند. علاوه بر این، به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود که از آلودگی باکتریایی جلوگیری می کند. فرمالدئید همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده برای ابزارهای مورد استفاده در هنگام مانیکور و پدیکور استفاده می شود.

دی بوتیل فتالات

این به رنگ ناخن انعطاف پذیری می بخشد . با این حال، می تواند آسیب شدیدی به دستگاه تناسلی وارد کند. آنها از ترک خوردن یا شکننده شدن ناخن های صیقلی جلوگیری می کنند. استفاده از فتالات ها در برخی کشورهای اروپایی ممنوع است. استفاده از این ماده به دلیل اثرات مخرب آن کمتر شده است.

نحوه انتخاب لاک ناخن غیر سمی:

سعی کنید محصولاتی انتخاب کنید که دارای درجه سمیت کم در 0-2 هستند. این می تواند کمی دشوار باشد زیرا هیچ شاخص سمیت روی آنها مشخص نشده است. اگر نمی توانید رتبه بندی را پیدا کنید، گزینه بهتر این است که برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رنگ ناخن فاقد مواد شیمیایی مانند تولوئن، فرمالدئید، دی بوتیل فتالات و کافور است. رنگ های ارگانیک ناخن هنوز به راحتی در دسترس نیستند. اما اگر به تدریج از استفاده از رنگ های معمولی ناخن خودداری کنید، تقاضا برای رنگ های طبیعی و ارگانیک ناخن افزایش می یابد. این فشار را بر شرکت‌ها اضافه می‌کند تا به سمت محصولات طبیعی و سالم مراقبت از ناخن روی آورند.

در اینجا یک برند لاک ناخن معرفی میکنیم که لاک ناخن های آن تولید شده با مواد طبیعی و وگان ( بدون مشتقات حیوانی)  میباشد.

محصولات ایوروشه Yves Rocher: بین المللی و شناخته شده ایوروشه در سال 1959 در فرانسه و توسط تاجری به همین نام تاسیس شد . این شرکت که به دلیل استفاده از مواد اولیه گیاهی در محصولات خود شناخته شده است بخش زیادی از مواد اولیه خود را در مزرعه ارگانیک خود در لاگاسیلی فرانسه تولید می کند، در بیش از 55 کشور دنیا نمایندگی رسمی داشته و بیش از 13500 کارمند در سراسر دنیا دارد.

نکات بهداشتی:

  • از استنشاق بخارهایی که هنگام باز کردن بطری رنگ ناخن ایجاد می شود، خودداری کنید.
  • سعی کنید با بررسی برچسب از رنگ های حاوی مواد شیمیایی مانند تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات اجتناب کنید.
  • لاک های غیر سمی، لاک های گیاهی ناخن و پاک کننده های ناخن را انتخاب کنید
  • از لاک ناخن ژل و استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای خشک کردن آنها اجتناب کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا عرضه کننده محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی - فروش لوازم برقی آرایشی - محصولات مراقبت از پوست و مو فروش عطر و ادکلن زنانه و مردانه و مختص کودکان - به آسانی محصولات ما را سفارش دهید و محل سکونت دریافت نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان