اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101205803417382

قیمت ورق آلومینیوم و مقاطع آلومینیومی در سال 1401 چگونه خواهد بود؟

کد: 140101205803417382

https://bit.ly/37tX9vG

، تهران , (اخبار رسمی): کشور چین در سال 2020، به تنهایی تأمین کنندۀ 56% از کل محتوای آلومینیوم تصفیه شدۀ جهان بوده است! 56% رقم قابل توجهی است. بنابراین، دور از انتظار نیست که کاهش عرضه از سوی کشور چین، بازار جهانی را با کسری مواجه کند و سبب افزایش قیمت ورق آلومینیوم و سایر مقاطع آلومینیومی گردد.

قیمت ورق آلومینیوم و مقاطع آلومینیومی در سال 1401 چگونه خواهد بود؟
قیمت ورق و مقاطع آلومینیوم در سال 1401

روسیه نیز از تولید کنندگان آلومینیوم در جهان است. تحریم هایی که از سوی کشورهای مختلف به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، بر روسیه اعمال شده است، بدون شک بر بازار جهانی شمش آلومینیوم تأثیر خوبی نخواهد داشت.

قیمت ورق آلومینیوم طی چهار سال اخیر رو به افزایش بوده است. این روند به ویژه طی دو سال گذشته به دلیل کاهش عرضه جهانی تشدید شده است. با توجه به کاربرد گستردۀ مقاطع آلومینیومی، از جمله ورق آلومینیوم و همچنین لوله و پروفیل آلومینیوم، پیش بینی قیمت این محصولات برای مصرف کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میزان عرضه و تقاضا در کنار نرخ ارز و دلار همواره از مهمترین عوامل برای پیش بینی قیمت مقاطع فلزی آلیاژی بوده است.

به دلیل افزایش عرضه و تقاضا، میزان تولید آلومینیوم در کشور چین، 4% افزایش یافته است. اما با وجود افزایش تولید Al در چین، به دلیل کاهش ذخایر این فلز، قیمت آن در کشور چین روند افزایشی داشته است. این افزایش قیمت در کشورهایی مانند آمریکا و روسیه نیز رخ داده است.

80% از کارخانه های آلومینیوم چین، کار خود را با مصرف سوخت فسیلی زغال سنگ انجام می دهند. سوختی که یکی از عوامل اصلی افزایش آلاینده ها در کرۀ زمین و افزایش گرمایش جهانی زمین است. استفاده از زغال سنگ از سوی سازمان جهانی محیط زیست نهی شده است و قرار است سخت گیری‌های بیشتری در مورد منع استفاده از زغال سنگ اعمال شود. اگر این سخت گیری ها بیشتر و بیشتر شود تا جایی که بسیاری از کارخانه‌های تولید کنندۀ زغال سنگ در چین تولیدات خود را کم کنند و یا حتی تعطیل شوند، مطمئناً باز هم با روند افزایشی قیمت ورق آلومینیوم و سایر مقاطع آلومینیومی مواجه خواهیم بود. حدأقل تا زمانی که جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی مثل زغال سنگ ایجاد شود.

کشور چین در سال 2020، تأمین کنندۀ 56% از کل محتوای آلومینیوم تصفیه شدۀ جهان بوده است! 56% رقم قابل توجهی است. بنابراین، دور از انتظار نیست که کاهش عرضه از سوی کشور چین، بازار جهانی را با کسری مواجه کند و سبب افزایش قیمت ورق آلومینیوم و سایر مقاطع آلومینیومی گردد.

تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت ورق آلومینیوم

همانطور که در بالا بیان شد، روسیه نیز یکی از تولید کنندگان اصلی آلومینیوم در جهان است. تحریم هایی که از سوی کشورهای مختلف به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، بر روسیه اعمال شده است، بدون شک بر بازار جهانی شمش آلومینیوم تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا این امر خود موجب کاهش عرضه شمش Al به بازار جهانی می گردد.

کاهش تولید برخی از کارخانه های اروپا و آمریکا

در کنار همۀ این ها، کارخانه هایی که در اروپا و آمریکا، با استفاده از توربین‌های بادی و تولید برق از طریق این توربین ها کار می‌کردند، اندکی دچار تغییر در تولیدات خود شده اند. زیرا تغییرات اقلیمی و کاهش سرعت باد جهت تولید برق توسط توربین‌ها، با اختلال مواجه شده است. این اختلال، کارخانه ها را مجبور به خرید زغال سنگ و گاز کرده است تا بتواند به کار خود ادامه دهد. دو سوختی که علاوه بر بالا بردن هزینه‌های تولید توسط این کارخانه ها، وجۀ چندان خوبی برای محیط زیست و سازمان و حامیان محیط زیست ندارند. قیمت بالای گاز طبیعی و زغال سنگ سبب شد تا کارخانه هایی از جمله آلکوآ، آلومینیوم دانکرک و نورسک هیدرو تولیدات خود را کاهش دهند.

خرید ورق و مقاطع آلومینیوم

جهت اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم و خرید این محصولات پرکاربرد، بر روی لینک آن ها کلیلک کنید. آلیاژ آلومینیوم در 8 سری متنوع تولید می شود و گریدهای متنوعی نیز دارد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. جهت خرید و راهنمایی پیش از خرید، با کارشناسان شرکت آنلاین سازه تماس بگیرید. https://onlinesazeh.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار