اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104086163817382

قیمت ورق طی یک ماه اخیر

کد: 140104086163817382

https://bit.ly/3QWpuwL

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت ورق در یک ماه اخیر نوساناتی بوده و به طور کلی کاهش یافته است. این افت قیمت، تنها مختص یک شرکت نبوده و روند کلی بازار بوده است. با توجه به ثبات اکثر عوامل تاثیرگذار در نرخ فروش ورق سیاه، می توان این نوسانات را به کاهش قیمت جهانی ورق نسبت داد. روند عرضه و تقاضا بازار داخل هم بی تاثیر نبوده است

قیمت ورق طی یک ماه اخیر
قیمت ورق سیاه

قمیت ورق سیاه هم مانند سایر مقاطع فولادی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. شما می توانید این نوع ورق را با قیمت های متفاوتی در بازار خریداری کنید؛ اما چیزی که اهمیت دارد، پیدا کردن ورقی متناسب با نیازتان از نظر کیفیت و کارایی است. در همین راستا، نرخ فروش این نوع ورق را در یک ماه اخیر بررسی کرده و به تعدادی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آن پرداخته ایم

نوسانات قیمتی ورق سیاه در یک ماه گذشته

قیمت ورق های فولادی از جمله همین ورق سیاه به عوامل متعددی بستگی دارد. این موارد باعث می شوند که قیمت ورق تولیدی هر شرکت با سایرین متفاوت باشد. اما معمولا نوسانات کلی که در بازار ایجاد می شود، نرخ فروش ورق همه شرکت‌ها را تقریبا با یک روند تغییر می‌دهد. از این رو، در اینجا نوسانات قیمتی ورق سیاه فولاد مبارکه که از شناخته شده ترین ورق های بازار است را مورد بررسی کردیم.

نرخ فروش ورق سیاه فولاد مبارکه

بررسی نمودار یک ماه اخیر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، به طور کلی یک روند نزولی را نشان می‌دهد. در حدود یک ماه قبل، قیمت این نوع ورق در حدود 20800 تومان بوده است. اما در ادامه نوسانات متعددی را تجربه کرده و نهایتا با گذشت یک ماه، به حدود 18500 تومان رسید. به عبارت دیگر، قیمت فروش این محصول به طور کلی در یک ماه اخیر، 2300 تومان افت داشته است.

البته کاهش قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به صورت پیوسته نبوده است؛ نوساناتی را تجربه کرده و نهایتا کاهش پیدا کرده است. برای مثال، در ابتدای ماه، یک روند افزایشی را پشت سر گذاشته و نرخ فروش آن تا حدود 21800 تومان هم رسید. یعنی حدود ۱۰۰۰ تومان از قیمت ابتدای ماه بالاتر رفت. اما از همینجا حرکت نزولی آن آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. می توان انتظار داشت که قیمت پلیت کارخانه فولاد مبارکه اندکی پایین تر برود. اما این تا حد زیادی به عوامل موثر بر بازار فولاد بستگی دارد.

نرخ فروش ورق سیاه سایر شرکت ها

همانطور که گفتیم، شرکت های زیادی فرآیند تولید و فروش پلیت سیاه را در بازار کشور انجام می دهند. فولاد مبارکه اصفهان، کاویان و اکسین اهواز، از کارخانه های تولید کنندۀ این صفحۀ فولادی پرکاربرد هستند. با توجه به فاکتورهای گوناگون از جمله کیفیت ورق تولیدی توسط هر شرکت، قیمت آن هم در بازار کاملا متفاوت است. در بخش قبل نوسانات یک ماه اخیر نرخ ورق سیاه شرکت فولاد مبارکه را بررسی کردیم. اما شاید بخواهید بدانید قیمت فروش این ورق در سایر شرکت ها چه تغییراتی را تجربه کرده است. در این رابطه باید بگوییم: قیمت ورق سیاه اکثر شرکت های دیگر هم روندی مشابه با فولاد مبارکه را طی کرده است. پس می توان گفت نرخ فروش این نوع ورق در یک ماه اخیر، با کاهش رو به رو بوده است.

آنلاین سازه، آرسیس فولاد و آهن نت از جمله شرکت های عرضه کنندۀ ورق به صورت آنلاین و تلفنی هستند. جهت استعلام قیمت ورق، می توانید بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید و ضمن اینکه قیمت ها را در لیست جداول موجود در سایت مشاهده کنید، می توانید به صورت تلفنی نیز استعلام قیمت روزانه بگیرید.

عوامل موثر در تغییر قیمت ورق در ماه گذشته (خرداد تا اوایل تیر ماه 1401)

به طور کلی، فاکتورهای متعددی بر قیمت مقاطع فولادی از جمله ورق سیاه اثر می گذارند که برخی از آن ها ثابت و برخی دیگر متغییر هستند. برای مثال، کیفیت ورق، استاندارد ساخت، نوع آلیاژ مورد استفاده که تا حد زیادی به استاندارد بستگی دارد، برند و شرکت سازنده از جمله مهمترین عوامل ثابت اثرگذار بر قیمت ورق محسوب می شوند. اما برخی دیگر از عوامل ممکن است در بازه های زمانی مختلف تغییر کرده و سبب ایجاد نوسان در نرخ فروش ورق های فولادی شوند. نرخ ارز و قیمت جهانی ورق دو فاکتور متغییر موثر در قیمت آن هستند که در ادامه بررسی شده است:

نوسانات نرخ ارز در یک ماه اخیر

قیمت ارز همواره یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نرخ فروش مقاطع فولادی در کشور ما محسوب می شود. طی یک ماه گذشته، نرخ فورش ارزهای مختلف از جمله دلار یک روند صعودی همراه با نوسان را طی کرده اند. این موضوع به طور معمول موجب افزایش قیمت فروش محصولات فولادی از جمله ورق می شود. اما مشاهده کردیم که با وجود بالا رفتن نرخ ارز در ماه گذشته، قیمت ورق سیاه با کاهش رو به رو بوده است. پس حتما دلیل دیگری برای این کاهش قیمت وجود دارد که اثر آن را تا حدودی خنثی کرده است.

تغییرات جهانی قیمت ورق سیاه

بررسی قیمت بین المللی پلیت سیاه نشان می دهد که نرخ فروش آن در یک ماه گذشته مانند سایر مقاطع فولادی کاهش داشته است. بنابراین، مهمترین دلیل پایین آمدن قیمت ورق سیاه در بازار کشور، علی رغم افزایش نرخ ارز همین افت قیمت جهانی بوده است. در واقع، تاثیر آن به گونه‌ای بوده است که تا حدودی اثر افزایش نرخ ارز را هم خنثی کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار