اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105106330717382

کاهش قیمت تیرآهن طی نیمه اول تابستان 1401

کد: 140105106330717382

https://bit.ly/3zkistX

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت تیرآهن در تیرماه و دهه اول مرداد، به طور کلی یک روند نزولی را تجربه کرده است. به این ترتیب که نرخ فروش تیرآهن در اکثر شرکت‌ها تا نیمه‌های تیر ماه نزولی بوده، در ادامه به یک ثبات نسبی رسید و مجدداً طی دهه اول مردادماه کاهشی شد.

کاهش قیمت تیرآهن طی نیمه اول تابستان 1401
کاهش قیمت تیرآهن طی نیمه اول تابستان 1401

روند کاهشی قیمت مقاطع فولادی طی نیمه اول تابستان، فرصت مناسبی برای خرید فراهم کرده است. تیرآهن اکثر برندهای معروف نیز شامل این افت قیمت بوده است.

قیمت تیرآهن بعد از حدود سه ماه افزایش، در تیر ماه یک کاهش جزئی را تجربه کرد. تقریبا از ابتدای سال 1401 تا انتهای بهار بازار آهن و فولاد در یک روند صعودی قرار گرفته بود که شامل تمام مقاطع فولادی از جمله تیرآهن می شد. اما از ابتدای تیر ماه، بازار فولاد وارد یک موج نزولی کوتاه مدت شد که در پی آن، نرخ فروش تیرآهن هم نسبت به روزهای قبل کاهش یافت. این روند کاهشی قیمت تا نیمه‌های تیر ادامه داشت و از نیمه تیر ماه تاکنون تقریبا ثابت بوده است. مهمترین دلیل کاهش قیمت تیرآهن در تیر ماه سال جاری را می ‌توان کاهش جهانی قیمت فولاد و ثبات نسبی نرخ ارز دانست. این روند کاهشی تا هفته دوم مرداد هم ادامه داشته است.

نرخ فروش تیرآهن در نیمه اول تابستان

همان طور که گفتیم، قیمت تیرآهن از ابتدای تیر ماه شروع به کاهش کرده و در مجموع یک روند نزولی را در این ماه پشت سر گذاشت. اکثر شرکت های داخلی این روند را تجربه کرده و نرخ فروش تیرآهن شان را نسبت به قبل کاهش دادند؛ اگر چه کاهش قیمت در تمام این شرکت ها به یک اندازه نبود. در این بخش تغییرات قیمتی تیرآهن در برخی شرکت های مهم داخلی را بررسی کرده ایم تا از نوسانات این مقطع مهم در تیر ماه مطلع شوید:

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان نرخ فروش تیرهای فولادی ذوب اصفهان به عنوان یکی از باکیفیت ترین و پرمصرف ترین تیرهای موجود در کشور هم مانند سایر بازار، از ابتدای تیر شروع به کاهش کرد. قیمت تیرآهن ۱۲ متری و سایز ۱۲ این شرکت در بخش شاخه ای، ابتدای ماه حدود ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان قرار داشت. اما در ادامه وارد یک روند نزولی شده و در انتهای تیر ماه به حدود ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر، قیمت هر شاخه از این تیرآهن طی ماه تیر در حدود ۳۰۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد. روند تغییرات به نحوی بوده که در دهم مرداد ماه، قیمت این محصول به 2 میلیون و 366 هزار تومان رسید.

قیمت تیرآهن سایز ۱۲ و ۱۲ متری شرکت ذوب آهن اصفهان، در بخش کیلو فروشی هم با کاهش مواجه بود. به گونه ای که از ۱۷ هزار و ۴۳۲ تومان در ابتدای ماه به ۱۷ هزار و ۲۴۸ تومان در تیر ماه رسید. به این ترتیب، نرخ فروش این تیرآهن ۱۸۴ تومان کاهش پیدا کرد. سایر تیرهای شرکت ذوب در بخش شاخه ای و کیلو فروشی هم به همین شکل طی تیر ماه کاهش قیمت را تجربه کردند.

نرخ فروش تیرآهن فایکو شرکت فایکو هم طی اولین ماه تابستان قیمت اکثر تیرآهن های خود در سایزهای مختلف را نسبت به گذشته کاهش داد. البته این کاهش قیمت در تمام تیرهای فایکو به یک اندازه نبوده و به طور کلی نسبت به شرکت ذوب آهن کمتر بود. برای مثال، قیمت تیرآهن سایز ۱۲ متری فایکو در ابتدای ماه حدود ۴ میلیون و ۱۸ هزار تومان معامله می شد که نرخ فروش آن در انتهای تیر به حدود ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر، در حدود ۱۶۵ هزار تومان کاهش قیمت را طی یک ماه تجربه کرد. در دهۀ اول مرداد ماه نیز این روند نزولی ادامه داشته است. قیمت تیر 14 فایکو در دهم مرداد به 2 میلیون و 266 هزار تومان رسید.

قیمت تیرآهن اهواز روند قیمتی تیرآهن اهواز هم مانند سایر شرکت ها به صورت کلی نزولی بود. اما این کاهش قیمت کمتر از چیزی است که در شرکت ذوب آهن رخ داده است. علاوه بر آن، نرخ فروش تیرهای این شرکت در طول ماه با نوسانات زیادی همراه بوه و در مجموع کاهش یافته است. تیرآهن سایز ۱۶ و ۱۲ متری این شرکت که در اولین روزهای تیر ماه با قیمت حدود ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش می رسید، در اواخر ماه به ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان رسیده و ۷۸ هزار تومان کاهش را ثبت کرد. در هفته اول مرداد نرخ فروش این محصول ثابت بوده اما طی هفته دوم یک روند کاهشی را ثبت کرد و قیمت آن در دهم مرداد ماه به 2 میلیون و 752 هزار تومان رسید.

نرخ فروش تیرآهن شرکت بناب تغییرات قیمتی تیرهای شرکت بناب تا حد زیادی با سایر شرکت ها تفاوت داشته و در تیر ماه ۱۴۰۱ تغییرات خاصی را تجربه نکرد. به گونه ای که بیشتر تیرآهن های این شرکت از ابتدای ماه و تا انتهای آن با یک قیمت ثابت معامله می شد. برای مثال، تیرآهن سایز ۱۴ و ۱۲ متری این شرکت در طول تیر ماه با قیمت ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان معامله می شد و به ندرت نوسان داشت. تا اینکه در سوم مرداد ماه یک شیب تند کاهشی را به خود گرفت و در دهم مرداد قیمت آن به 2 میلیون و هجده هزار تومان رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]