اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105186342217382

بهترین برندهای داخلی ورق سیاه فولادی را بشناسید

کد: 140105186342217382

https://bit.ly/3vV6Ooi

، تهران , (اخبار رسمی): کارخانه‌های داخلی تولید کننده ورق سیاه عبارتند از کارخانه اکسین، کاویان و فولاد اصفهان که برندهای تولیدی شان نیز به نام همین کارخانه ها است. این کارخانه ها، ورق سیاه را در گریدهای (درجه ها) مختلف تولید می کنند. هر گرید کاربرد خاص خود را دارد و شما باید بر اساس نیاز کاری خود، گرید مرتبط را بخرید.

بهترین برندهای داخلی ورق سیاه فولادی را بشناسید
ورق سیاه فولادی

ورق سیاه یکی از پراستفاده ترین و کارآمدترین ورق های فلزی در جهان است. بسیاری از وسایلی که در اطراف خود می بینیم، از ورق سیاه ساخته شده و این صفحۀ فلزی، پایه و مادر تولید آن‌ها است.

ورق سیاه یکی از پراستفاده ترین و کارآمدترین ورق های فلزی در جهان است. بسیاری از وسایلی که در اطراف خود می بینیم، از ورق سیاه ساخته شده و این صفحۀ فلزی، پایه و مادر تولید آن‌ها است. ساخت ورق‌های روغنی، گالوانیزه و آجدار با استفاده از ورق‌های فولادی صورت می‌گیرد.

همچنین برای ساخت بدنۀ خودروها و بسیاری از لوازم خانگی مثل یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و کولر، از ورق های فولادی استفاده می‌شود. خوشبختانه با وجود معادن غنی موادّ معدنی در ایران، کشور ما در تولید ورق های فولادی خود کفا است. کارخانه های داخلی معروف تولید کننده در این زمینه عبارتند از کارخانه اکسین، کاویان و فولاد اصفهان که برندهای تولیدی شان نیز به نام همین کارخانه ها است. در ادامه، اشاره مفید و مختصری به ویژگی های ورق های فولادی برندهای داخلی شده است.

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه یک صفحۀ فلزی به رنگ خاکستری تیره و سیاه است، جنس آن از آلیاژ فولاد می‌باشد. ضخامت‌ این محصول می‌تواند از 2 میلیمتر تا 80 میلیمتر متغیر باشد. همچنین در ابعاد 1 متر (عرض) و 12 متر (طول) قابل تولید است. می توانید ورق‌های فولادی را به صورت رول خریداری کنید که در این صورت، عرض ورق بر حسب عرض رول خواهد بود و طول آن نیز بسته به کار، به اندازه مورد نیاز قابل برش خواهد بود. فولاد، ترکیبی از عناصر آهن، منگنز، منیزیم، نیکل، کربن، فسفر و گوگرد است. این عناصر در درصدهای مختلفی با هم ترکیب می‌شود و درجه های مختلفی از آلیاژ فولاد تولید می شود.

برندهای داخلی ورق سیاه صفحات فولادی در گریدهای مختلف در کارخانه‌های داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. کارخانه‌های مختلفی این محصول را تولید می‌کنند و هر کدام برند مشخص خود را دارند. نام برند اغلب نام کارخانه تولید کننده است. مهمترین برندها و کارخانه‌های تولید کنندۀ ورق سیاه در ایران عبارتند از:

  1. کارخانه اکسین اهواز کارخانه فولاد کاویان کارخانه ذوب آهن اصفهان

اکسین اهواز کارخانه اکسین در جنوب ایران و در شهر اهواز (کیلومتر 10 جاده اهواز) واقع شده است. میزان ظرفیت تولید این کارخانه هم اکنون بیش از یک میلیون تن در سال است. اکسین اهواز ورق‌های فولادی خود را در دو گرید St37 و St52 تولید می کند. تفاوت اصلی این دو گرید در میزان عنصر کربن است. عنصر کربن در گرید St52 بیشتر بوده و این امر سبب استحکام بیشتر آن می‌شود. در نتیجه، به طور عمده در صنایع ساخت و تولید و مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد. گرید St37 بیشتر کاربرد ساختمانی دارد و در ساخت اسکلت فولادی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بجز این دو گرید که از پراستفاده‌ترین گریدهای فولاد جهت تولید ورق سیاه هستند، گریدهای دیگری از صفحات فولادی نیز توسط کارخانه اکسین اهواز تولید می شود که در ادامه بیان شده است.

  • ورق سیاه اکسین گرید ۳۴CrMo۴: این گرید در صنعت ساخت خودرو مورد استفاده قرار دارد. استحکام بالا و قابلیت خوب جوشکاری، از ویژگی های ورق ۳۴CrMo۴ اکسین است. ورق A516 Gr70: جهت ساخت مخازن تحت فشار در دماهای متوسط و پایین، بهترین انتخاب است.  A573 Gr70: جهت ساخت مخازن تحت فشار استفاده می شوند. ورق A517 GrB: بیشتر در ساختمان سازی کاربرد دارد؛ گاه جهت ساخت مخازن تحت فشار و دیگ های بخار نیز استفاده می شود. ورق API۵L-X۶۰: در ساخت لوله به کار می‌رود.

فولاد کاویان کارخانه فولاد کاویان در جنوب ایران واقع شده است. این کارخانه فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرده و با سابقۀ طولانی که در عرضۀ انواع محصولات فولادی دارد، سهم قابل توجهی از تولیدات مقاطع فولادی، از جمله ورق سیاه را به خود اختصاص داده است. ورق کاویان در گریدهای مختلف تولید می شود که هر کدام کاربرد خود را داشته و در بخش های خاصی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله:

  • صنعت خودرو سازی برای ساخت بدنه اتومبیل‌ها. ساختمان سازی جهت ساخت اسکلت فولادی ساختمان ها (گرید St37). تولید ورق روغنی که جهت ساخت لوازم خانگی، مبلمان و… به کار می‌رود. تولید ورق گالوانیزه جهت ساخت لوازم خانگی مثل کولر، یخچال، اجاق گاز و غیره. ساخت ریل و شاسی خودروهای سنگین (گرید St52). ورق‌های A516 و به A283 ترتیب برای ساخت مخازن گازی و تحت فشار و ساخت تانکر استفاده می‌شود.

ذوب آهن اصفهان اگر جزء افرادی باشید که در خرید ورق های فولادی دست دارند، حتما نام ورق فولاد مبارکه را شنیده اید. کارخانه فولاد مبارکه در اصفهان واقع شده و از سال 1371 در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی فعال است. ورق سیاه، یکی از تولیدات این کارخانه می باشد و در موارد زیر کاربرد دارد:

  • صنعت لوله سازی ساخت انواع پروفیل های فولادی خودروسازی ساختمان سازی کشتی سازی و مناطق دریایی تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید