اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105316370617382

تحلیل جامع قیمت تیرآهن و هاش طی مرداد 1401

کد: 140105316370617382

https://bit.ly/3dNXQTC

، تهران , (اخبار رسمی): بازار آهن و فولاد کشور یک بازار نوسانی بود. تیرآهن و هاش هم از این شرایط مستثنی نبوده و قیمت آن ها در انتهای ماه نسبت به ابتدای ماه کاهش پیدا کرد. پایین آمدن قیمت جهانی محصولات فولادی در ابتدای ماه و اخبار پیرامون مذاکرات برجام و کاهش نرخ ارز در انتهای ماه،‌ مهمترین دلایل افت قیمت‌ها بود.

تحلیل جامع قیمت تیرآهن و هاش طی مرداد 1401
تحلیل جامع قیمت تیرآهن و هاش طی مرداد 1401

بر اساس آمار معاملات بازار فولاد در مرداد ماه، می‌توان گفت تیرآهن پس از میلگرد دومین محصولی بوده که تغییرات بازار با سرعت و عمق بیشتری در آن اعمال شده است.

بازار آهن و فولاد کشور یک روند همراه با نوسان را در مرداد ماه پشت سر گذاشت که نهایتا با کاهش قیمت ها در اکثر مقاطع فولادی به پایان رسید. تیرآهن و هاش هم از این شرایط مستثنی نبوده و قیمت آن‌ها در اکثر مبادی فروش نسبت به ابتدای ماه کاهش پیدا کرد. پایین آمدن قیمت جهانی محصولات فولادی در ابتدای ماه و اخبار پیرامون مذاکرات برجام و کاهش نرخ ارز در انتهای ماه،‌ مهمترین دلایل این افت قیمت‌ها بودند. در ادامه، جزئیات تغییر قیمت تیرهای فولادی کارخانه‌های مختلف را در طول مرداد ۱۴۰۱ بررسی می کنیم.

نوسانات قیمت تیرآهن بر اساس آمار معاملات بازار فولاد در مرداد ماه، می‌توان گفت تیرآهن پس از میلگرد دومین محصولی بوده که تغییرات بازار با سرعت و عمق بیشتری در آن اعمال شده است؛ چرا که همزمان با روند نزولی بازار فولاد، نرخ تیرآهن در تمام شرکت‌های تولیدی کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

البته در اواسط مرداد ماه و به دلیل مصوبه هایی که در بازار آهن تصویب شد، چند روزی روند کلی بازار تغییر کرده و صعودی شد. در همین راستا، قیمت تیرآهن هم تا حدودی افزایش یافت؛ اما پس از چند روز، مجددا به روند نزولی خود بازگشت. در ادامه، نوسانات قیمتی تیرآهن چند شرکت بزرگ این حوزه را در مرداد ماه برای تان آورده ایم:

نرخ فروش تیرآهن ذوب آهن اصفهان

با توجه به شرایط ایجاد شده در بازار فولاد، شرکت ذوب آهن اصفهان هم طی چند مرحله اقدام به کاهش قیمت تیرآهن های خود کرد. برای مثال، تیرآهن سایز ۱۲ و ۱۲ متری ذوب آهن که در ابتدای ماه با قیمت ۱۷ هزار و ۲۴۸ تومان معامله می‌شد، در انتهای این ماه به ۱۶ هزار و ۳۳۱ تومان رسید. به عبارت دیگر، نرخ فروش این نوع تیرآهن نزدیک به ۱۰۰۰ تومان در کیلو گرم کاهش داست. شرایط قیمتی تیرهای ذوب در بخش شاخه فروشی هم تقریبا به همین شکل بود.

قیمت تیرآهن فایکو تیرهای فایکو هم از شرایط کلی بازار مستثنی نبوده و یک روند کاهشی را در طول مرداد ماه تجربه کردند. اگر چه با نوساناتی هم همراه بوده اما برایند کلی قیمت ها رو به پایین بود. تیرآهن ۱۴ و ۱۲ متری فایکو در روزهای ابتدایی مرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسید. این شرکت قیمت تیرآهن مذکور را در روزهای انتهایی ماه ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان اعلام کرد. یعنی چیزی حدود ۲۲۵ هزار تومان به ازای هر شاخه کاهش داشته است.

تغییرات قیمتی تیرآهن اهواز شرکت فولاد اهواز هم در طول مرداد، مانند سایر شرکت ها اقدام به کاهش قیمت تیرآهن خود طی چند مرحله نمود. برای مثال، قیمت تیرآهن ۱۴ و ۱۲ متری این شرکت که در ابتدای ماه حدود ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار تومان بود، در انتهای مرداد به ۲ میلیون و ۶۴ هزار تومان رسید. به عبارتی، قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۴ اهواز حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. سایر تیرهای اهواز هم روند قیمتی مشابهی را در این ماه تجربه کردند.

نرخ فروش تیرآهن بناب قیمت تیرآهن های شرکت فولاد بناب هم در مرداد ماه یک روند کاهشی قابل توجه را ثبت کرد. تیرآهن سایز ۱۴ و ۱۲ متری این شرکت در بخش شاخه فروشی، از ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان در ابتدای ماه به ۱ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان در آخر مرداد رسید که در حدود ۲۵۵ هزار تومان بوده و حتی به صورت نسبی از سایر شرکت ها هم بیشتر است.

نوسانات قیمت هاش در مرداد ماه شرایط تیرهای هاش هم در طول مرداد ماه تفاوت های چندانی با تیرآهن های معمولی نداشت. به این صورت که نرخ فروش این نوع تیرآهن در اکثر مبادی فروش یک روند کاهش را تجربه کرد. در ادامه، جزئیات قیمت هاش بررسی شده است.

قیمت تیر هاش HEA

این نوع تیرآهن از ابتدای مرداد تا اواخر این ماه یک روند نزولی را طی کرده و نوسانات زیادی نداشت. تیر هاش سبک HEA در سایز ۱۶ و ۱۲ متری که در روزهای ابتدایی مرداد با قمیت ۲۷ هزار و ۵۲۳ تومان در کیلو گرم به فروش می‌رسید، اواخر مرداد تا ۲۵ هزار و ۲۳۰ تومان کاهش یافت. یعنی چیزی در حدود ۲۳۰۰ تومان در کیلو گرم که تغییرات ماهانه چشمگیری است.

قیمت هاش HEB تیرهای HEB هم در این ماه کاهش قیمت داشتند. با این حال، هم روند و هم میزان کاهش آن ها با تیرهای HEA متفاوت بود. به این شکل که کاهش قیمت HEB در یک روند همراه با نوسان رخ داد و مقدار آن هم تقریبا کمتر بود. برای مثال،‌ نرخ فروش تیرآهن هاش سنگین HEB سایز ۱۶ ذوب آهن از ۲۲ هزار و ۱۹ تومان در ابتدای ماه به ۲۱ هزار و ۵۶۰ تومان در اواخر خرداد رسید که حدود ۴۶۰ تومان کاهش را به ازای هر کیلوگرم نشان می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی