اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106096390517382

ورق آلومینیوم چیست و چه ویژگی و مزایایی دارد؟

کد: 140106096390517382

https://bit.ly/3ADVT3Q

، تهران , (اخبار رسمی): ورق آلومینیوم از سبک‌ترین ورق های فلزی موجود در بازار است. وزن آن یک سوم وزن ورق های فولادی است. این ویژگی سبک بودن وزن، یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. زیرا دست سازندگان را برای ساخت وسایل مهم، بزرگ و حساس باز نگه می‌دارد.

ورق آلومینیوم چیست و چه ویژگی و مزایایی دارد؟
ورق آلومینیوم چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

وزن سبک و در عین حال استحکام بالا، شیت های آلومینیوم را به صفحاتی خاص با کاربردهای بسیار متنوع تبدیل کرده و آن را از دیگر شیت های فلزی متمایز کرده است.

ورق آلومینیوم یک صفحۀ فلزی از جنس عنصر Al است که از نورد شدن شمش Al ساخته و تولید می‌شود. از ویژگی‌های شاخص و منحصر به فرد صفحات آلومینیومی، وزن سبک آن هاست. وزن سبک و در عین حال استحکام بالا، شیت های آلومینیوم را به صفحاتی خاص با کاربردهای بسیار متنوع تبدیل کرده و آن را از دیگر شیت های فلزی متمایز کرده است. در کنار این ها، تطبیق پذیری با محیط، سهولت نصب و سهولت نگهداری و طول عمر بالا، ورق های Al را به محبوب‌ترین ورق‌های فلزی در جهان تبدیل کرده است.

ورق آلومینیوم رنگی

شیت و پلیت Al به اندازه کافی قوی و ضد اکسیداسیون هستند که نیازی به ایجاد پوشش های اضافی مانند رنگ کاری نداشته باشند. یک پروفیل یا ورق آلومینیوم با تغییر سطحی بسیار بسیار جزئی، سال های سال برای شما کار می کند، بدون آنکه رنگ خود را از دست بدهد. با این حال، در کاربردها و شرایط خاصی، گاه لازم می شود تا محصولات آلومینیومی را رنگ کنند به این ترتیب جلوه و زیبایی آن را بیشتر کنند. تکنیکی که برای رنگ کردن ورق ها و مقاطع آلومینیوم استفاده می شود، آنادایز نام دارد. آنادایز رنگ های بسیار زیبا و متنوعی به محصولات می بخشد و آن ها را برای کاربردهای مختلف مهیا می کند. در عین حال، دوام مقاطع Al را بیشتر می کند.

خواص کلیدی ورق آلومینیوم / مزایا

قبل از خرید ورق آلومینیوم، باید عناصر کلیدی مشخصه این فلز را بشناسید. در اینجا برخی از قابل توجه ترین مزایای این محصول که باید بدانید، آورده شده است:

  1. وزن سبک
  2. استحکام بالا
  3. مقاوم در برابر خوردگی
  4. شکل پذیری آسان
  5. مناسب برای کاربردهای حساس
  6. نسوز (Fireproof)
  7. خاصیت بازتاب
  8. قابل بازیافت
  9. وزن سبک

ورق آلومینیوم از سبک‌ترین ورق های فلزی موجود در بازار است. وزن آن یک سوم وزن ورق های فولادی است. این ویژگی سبک بودن وزن، یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. زیرا دست سازندگان را برای ساخت وسایل مهم، بزرگ و حساس باز نگه می‌دارد. وزن سبک، شیت های Al را برای ساخت موشک، هواپیما، جت و سایر سازه‌های اینچنینی به یک محصول درجه یک و نامبر وان تبدیل کرده است.

استحکام بالا از مزایای ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم علیرغم سبک بودن، بسیار مستحکم است. استحکام آن باعث می شود که برای کاربردهای صنعتی قابل استفاده باشد. این مزیت ورق‌های آلومینیومی نیز باعث دوام و مقرون به صرفه بودن آنها می‌شود.

مقاوم در برابر خوردگی

آیا ورق فلز آلومینیوم می تواند خورده شود؟ این سوالی است که ممکن است از خود بپرسید. آلومینیوم از جمله فلزاتی است که به این راحتی خورده نمی شود. فقط در صورت قرار گرفتن در شرایط بسیار تهاجمی دچار خوردگی می شود.

شکل پذیری آسان

ورق آلومینیوم دارای نقطه ذوب نسبتا پایینی است. این بدان معنی است که می توان آن را در صورت قرار گرفتن در یک سطح معین از حرارت، به راحتی به اشکال مختلف تبدیل کرد.

مناسب برای کاربردهای حساس

از ورق آلومینیوم می‌توان برای کاربردهای حساس مانند مواد شیمیایی و بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. زیرا Al به همین راحتی با مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد! به همین دلیل است که رستوران ها و غذاخوری ها، غذاهای خود را در ظروف Al به مشتریان خارج از مجموعه خود ارائه می دهند. زیرا دیگر نگران طعم غذا تحت تأثیر ظروف Al نخواهند بود.

نسوز (Fireproof)

آیا ورق آلومینیوم می سوزد؟ ورق های آلومینیومی در معرض شعله آتش نمی سوزند. فقط یک لایه نازک از ورق فلزی تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض گرما گاز سمی آزاد نمی کنند.

دارای خاصیت بازتاب

صفحات آلومینیومی می توانند نور و حتی گرما را از سطح خود منعکس کند. این ویژگی آن را به یک انتخاب ایده آل برای ساخت وسایل روشنایی تبدیل می کند. ویژگی انعکاس گرما سبب شده از شیت‌های Al برای ساخت سایه بان استفاده کرد.

قابلیت بازیافت مزیت ورق آلومینیوم

محبوب ترین مزیت ورق های فلزی آلومینیوم قابلیت بازیافت است. اکثر فلزات آلومینیومی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند محصول بازیافت هستند.

قابل تولید در ضخامت های مختلف

انعطاف پذیری ذاتی بسیار خوب فلز آلومینیوم باعث شده است تا بتوان ورق‌های تولید شده از این فلز را در نازک‌ترین ضخامت تا ضخامت‌های بیشتر تولید کرد. این ویژگی نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آلومینیوم است که سایر آلیاژهایی مثل فولاد آن را ندارد. قابلیت تولید در ضخامت‌های مختلف، گستردۀ کاربرد صفحات آلومینیوم را گسترش داده است. از فویل‌های نازک گرفته تا شیت‌های ضخیم جهت ساخت صفحات سقف و ساندویچ پنل.

جهت خرید این محصول و استعلام قیمت، با ما در شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید: 66396090 - 021

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی