اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106306537317382

تحلیل جامع قیمت تیرآهن در شهریور ۱۴۰۱

کد: 140106306537317382

https://bit.ly/3QUhmfe

، تهران , (اخبار رسمی): نرخ فروش تیرآهن همانند بسیاری از مقاطع فولادی مهم دیگر همچون میلگرد و ورق، در آخرین ماه تابستان با افزایشی قابل ملاحظه رو به رو بود. دلایل این وضعیت را می‌توان خنثی شدن اخبار و حواشی پیرامون مذاکرات برجام و افزایش مجدد نرخ دلار در پایان تابستان دانست.

تحلیل جامع قیمت تیرآهن طی شهریور ۱۴۰۱
تحلیل جامع قیمت تیرآهن طی شهریور ماه 1401

تمامی کارخانه های تولید کنندۀ تیرآهن، قیمت تیرهای فولادی خود را طی شهریور 1401 افزایش دادند. افزایش قیمت کارخانه یزد نسبت به بناب تبریز، ذوب آهن اصفهان و فایکو بیشتر بوده است.

نرخ فروش تیرآهن همانند بسیاری از مقاطع فولادی مهم دیگر همچون میلگرد و ورق، در آخرین ماه تابستان با افزایشی قابل ملاحظه رو به رو بود. یکی از دلایل این افزایش قیمت را هم می‌توان خنثی شدن اخبار و حواشی پیرامون مذاکرات برجام دانست که در ماه های قبل به کاهش قیمت تیرهای فولادی منجر گردیده بود. البته نرخ دلار هم که در ماه های ابتدایی تابستان تا حدودی کاهش یافته بود، در آخرین ماه مجددا افزایشی شد. در این بخش، نوسانات قیمتی تیرهای فولادی چند شرکت بزرگ تولیدکننده این محصول را در طول شهریور ارائه شده است.

تیرآهن بناب

تیرآهن های تولید در شرکت فولاد بناب تبریز هم مانند سایر تیرهای ایرانی شهریور ماه را با افزایش قیمت سپری کردند. قیمت تیرآهن بناب در طول ماه شهریور کامل صعودی یا ثابت بود؛ اما در چند روز آخر این ماه با کاهش قیمت مواجه گردیده و تا ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر شاخه هم افت داشت. قیمت تیر سایز ۱۴ و ۱۲ متری این شرکت که در اولین روزهای شهریور حدود ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود، در آخرین روزهای ماه به حدود ۲ میلیون و ۹۱ هزار تومان رسید تا تقریبا ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را در این ماه ثبت کرده باشد.

تیرآهن ذوب آهن اصفهان

تیرهای فولادی برند ذوب آهن نیز یک روند افزایشی را طی شهریور ماه تجربه کردند. طول استاندارد تیرهای فولادی 12 متری است. با ثابت نگه داشتن این پارامتر، بخش کیلوفروشی چیزی در حدود 1500 تومان ( به ازای هر کیلوگرم) و در بخش شاخه فروشی، چیزی حدود 413 هزار تومان رشد قیمت داشته ایم. البته این رشد قیمت یک مثال از تحلیل قیمت تیرآهن معمولی سایز 18 است. سایر سایزها نیز روند افزایشی تقریباً مشابهی داشته است.

قیمت تیرآهن فایکو

اگر چه برند فایکو نیز تیرهای فولادی خود را با افزایش قیمت در انتهای شهریور عرضه کرده بود، اما این افزایش قیمت در بخش شاخه فروشی، نسبت به افزایش قیمت تیرهای ذوبی اصفهان کمتر بوده است. تیرآهن سایز 14 فایکو از ابتدای شهریور تا انتهای ماه، به ازای هر شاخه، یک افزایش 120 هزار تومانی را تجربه کرد.

نوسان نرخ فروش تیرآهن یزد

کارخانه یزد اما قیمت تیرآهن خود را با افزایش بیشتری اعلام کرد. به این صورت که اگر تیرآهن 12 متری سایز 14 شرکت فایکو با افزایش قیمت 120 هزار تومانی همراه بود، این مورد در رابطه با تیرآهن یزد، یک افزایش 190 هزار تومانی داشته است. چیزی حدود 70 هزار تومان اختلاف! کارخانه یزد، بیشترین افزایش قیمت تیرهای فولادی خود را در نیمه دوم شهریور اعمال کرد.

استعلام قیمت و خرید جهت استعلام قیمت لحظه ای و روزانه تمامی مقاطع فولادی پرکاربرد از جمله تیرآهن و هاش و دریافت مشاوره، با ما در شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. تماس رایگان و بدون نیاز به کد با شمارۀ: 90000011

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]