اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109016831917382
در دسترس نیست

تحلیل قیمت میلگرد آجدار طی آبان ماه

کد: 140109016831917382

، تهران , (اخبار رسمی): در طی آبان ماه به طور کلی با افزایش قیمت میلگرد مواجه بودیم. از میان کارخانه‌های ظفر بناب، اصفهان، ابهر، میانه و فایکو، تنها ظفر بناب بود که قیمت این محصول را افزایش نداد. روند بصورت افزایش قیمت تمامی کارخانه ها در ابتدای آبان ماه بود. از اواسط تا آخر آبان، تغییرات قیمت کارخانه ها اندکی متفاوت بود.

تحلیل قیمت میلگرد آجدار طی آبان ماه
تحلیل جامع قیمت میلگرد آجدار طی آبان ماه 1401

تحلیل قیمت میلگرد آجدار نشان می دهد که قیمت این محصول فولادی پر کاربرد، طی آبان ماه 1401 روند صعودی داشته است. بجز کارخانه ظفر بناب، بقیه کارخان‌های تولید کننده میلگرد، قیمت‌های خود را افزایش دادند.

میلگرد آجدار آبان ماه ۱۴۰۱ را با یک برایند صعودی در اکثر شرکت‌های تولیدی پشت سر گذاشت. از ابتدای این ماه، یک روند صعودی بر کل بازار آهن و فولاد کشور حاکم شد که میلگرد هم مانند همیشه به عنوان پیشتاز بازار در جهت افزایش قیمت حرکت کرد. تقریبا تمام کارخانه‌های تولیدکننده این محصول، قیمت‌های خود را نسبت به ابتدای ماه افزایش دادند که این تغییرات در برخی موارد قابل توجه بود. البته برخی شرکت‌ها هم نوسانات بیشتری را طی کرده و افزایش قیمتی جزئی داشتند. تعداد کاملا محدودی از شرکت‌ها مانند ظفر بناب هم به دلیل کاهش قیمتی انتهای آبان، این ماه را با یک کاهش جزئی به پایان رساندند.

نوسانات نرخ فروش میلگرد آجدار در کارخانه های کشور طی آبان

از همان ابتدای آبان، قیمت فروش میلگرد به صورت تدریجی شروع به افزایش کرد. با این حال، پس از گذشت چند روز از این ماه، یک نوسان و جهش قابل توجه را در قیمت ارز شاهد بودیم. دلار به شکل ناگهانی بیش از ۳ هزار تومان افزایش قیمت داد که این موضوع بر بازار آهن و فولاد کشور هم تاثیر گذاشت. در همین راستا، قیمت میلگرد آجدار شرکت‌های مختلف هم شروع به افزایش کرده و تا اواسط ماه ادامه داشت. از این به بعد، روند قیمتی کارخانه‌های مختلف با هم تفاوت داشت. برخی شرکت‌ها همچنان به افزایش قیمت ادامه دادند، برخی‌ها درگیر نوسان شده و بعضی دیگر یک روند کاهشی را آغاز کردند.

نرخ فروش میلگرد آجدار فایکو

شرکت فولاد البرز ایرانیان در طول آبان ماه قیمت میلگرد خود را به صورت برایند کلی، افزایش داد. روند حرکتی قیمت میلگرد این شرکت هم به این صورت بود که در ابتدای ماه یک جهش چشمگیر انجام داده و از میانه آبان درگیر اصلاح و نوسان شد. میلگرد سایز ۱۲ و ۱۲ متری فایکو در ابتدای ماه با قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۶ تومان به فروش می‌رسید اما با یک افزایش حدود ۵۰۰ تومانی، در انتهای ماه به ‍۱۵ هزار و ۱۰۱ تومان رسید. البته قیمت میلگرد آجدار فایکو در اواسط آبان تا ۱۵ هزار و ۶۱۵ تومان هم بالا رفته بود.

قیمت میلگرد میانه

شرکت فولاد میانه هم در طول این ماه روندی مشابه با شرکت فایکو داشت. به این صورت که در ابتدای ماه یک افزایش قابل توجه را تجربه کرده و از نیمه آبان به بعد، کم کم درگیر کاهش قیمت و اصلاح شد. میلگرد سایز ۱۲ و ‍۱۲ متری این شرکت در آخرین روز آبان ماه با قیمت ۱۴ هزار و ۹۸۲ تومان به فروش رسید. در حالیکه همین مقطع در ابتدای ماه با قیمت ۱۴ هزار و ۷۷۱ تومان معامله می‌شد که نشان دهنده افزایش بیش از ۲۰۰ تومانی است. البته نرخ فروش این آرماتور در اواسط آبان تا ۱۵ هزار و ۲۷۶ تومان هم بالا رفته بود.

تغییرات نرخ فروش میلگرد ابهر

قیمت میلگرد آجدار ابهر هم مانند اکثر شرکت‌های فولادی در این ماه با افزایش رو به رو بود. با این تفاوت که روند حرکتی آن به کارخانه های فایکو و میانه تفاوت داشت. به این ترتیب که پس از طی کردن یک سری نوسانات در ابتدای ماه، وارد روند صعودی شده و در انتهای ماه هم هیچ گونه کاهشی را تجربه نکرد. میلگرد ۱۲ و ۱۲ متری ابهر که در ابتدای آبان با قیمت ۱۴ هزار و ۳۵۸ تومان معامله می‌شد، پس از کاهش تا مرز ۱۴ هزار و ۱۷۵ تومان در همان روزهای ابتدایی این ماه، در آخر ماه به ۱۵ هزار و ۲۸ تومان رسید تا در مجموع حدود ۷۰۰ تومان افزایش را ثبت کرده باشد. بسیاری از شرکت‌های دیگر فولادی هم روندی کاملا مشابه با شرکت فولاد ابهر داشتند.

نوسانات قیمتی میلگرد ذوب آهن اصفهان

با وجود افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن به صورت کلی، اما تغییرات آن زیاد محسوس نبود. یعنی پس از انجام نوسانات در طول آبان ماه، یک افزایش جزئی در قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اتفاق افتاد. برای مثال، میلگرد آجدار سایز ۱۸ و ۱۲ متری این شرکت از ۱۴ هزار و ۶۷۹ تومان در ابتدای ماه به ۱۴ هزار و ۸۴۵ تومان در آخر این ماه رسید. یعنی حدود ۱۶۰ تومان افزایش قیمت در طول ماه که البته پس از طی نوسانات زیادی رخ داد.

قیمت میگلرد ظفر بناب

شرکت فولاد ظفر بناب از جمله محدود شرکت‌ها یا تنها شرکتی بود که قیمت میلگرد آن در آبان کاهش داشت. با وجود افزایش قیمت میلگرد این کارخانه در ابتدای ماه، موج‌های کاهشی دهه سوم آبان برایند کلی را منفی کردند. برای مثال، قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۲ و ۱۲ متری این شرکت از ۱۵ هزار و ۴۵۹ تومان تا ۱۵ هزار و ۷۱۶ تومان هم بالا رفت؛ اما در آخر با چند موج کاهشی به ۱۵ هزار و ۳۴۹ تومان رسید تا به صورت برایند حدود ۱۰۰ تومان کاهش را در طول آبان تجربه کرده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید