اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203067303822840
در دسترس نیست

معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای

کد: 140203067303822840

، (اخبار رسمی): مدیریت درست و استاندارد سرورهای مجازی یکی از مهم‌ترین مسئله‌های حساس در راه‌اندازی آنها است، با این توضیح که هر کدام از این کنترل پنل‌ها قابلیت‌ها و حساسیت‌های ویژه خود را دارند و باید متناسب با استراتژی‌های فنی و ماهیت کسب‌وکار اقدام به استفاده از آن‌ها کرد.

معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای
معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای
معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای
معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای
معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای
معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل سرور مجازی+ 8 پنل حرفه‌ای

در واقع کنترل پنل‌ها به دلیل کاربرد و نحوه استفاده‌ای که دارند هر کدام برای طیف خاصی از مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این باید بدانید که بعضی از سرورهای مجازی مانند سرور مجازی میکروتیک و سرور مجازی اندروید با کنترل پنل کار نمی‌کنند و به‌صورت مستقل و بدون نیاز به آن اجرا می‌شوند.

شناخت کامل کنترل پنل سرورهای مجازی، درک کاربرد آن‌ها باعث می‌شود خرید  سرور مجازی متناسب با نیاز کسب‌وکار تعیین شود و به موارد دقیق حول خرید کنترل پنل توجه شود. در این مطلب به‌صورت تخصصی به محبوب‌ترین کنترل پنل‌های سرور مجازی می‌پردازیم و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که برای خرید کنترل پنل‌های محبوب و رایج از کدام هاستینگ‌ها باید اقدام کنیم.

کنترل پنل چیست؟

کنترل پنل یا کنترل پنل سرور مجازی به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که بر روی سرور مجازی نصب می‌شوند تا به کمک آن‌ها ادمین بتواند سرور مجازی خود را مدیریت کند. این کار به مانند مرورگر وب اتوماتیک انجام می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد با کمترین تجربه در سریع‌ترین زمان، امکان مدیریت و ارتباط با سرور مجازی فراهم شود.

به کمک یک کنترل پنل فعالیت‌های مختلفی مانند کنترل کادرهای ایمیل، حساب‌های FTP، بانک اطلاعاتی، آمار وب و... را تحت یک رابط کاربری ساده انجام دهد.

کدام کنترل پنل مناسب است؟

برای ارتباط با سرور مجازی به‌صورت پیش‌فرض نیاز به کنترل پنل الزامی و مهم است، مخصوصاً اگر از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کنید به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، کنترل پنل یک گزینه مناسب است.

به‌صورت کلی نمی‌توان ادعا کرد کدام کنترل پنل از اهمیت و ضرورت برخوردار است، چرا که هر کدام از کنترل پنل‌ها دارای کارکرد و وظایف مشخص هستند و سیستم‌عامل سرور در تعیین آن نقش ایفا می کند. از سوی دیگر سرور مجازی اندروید و میکروتیک اساساً نیازی به کنترل پنل ندارند.

به همین خاطر توجه به نیاز و دلیل استفاده از سرور به همراه شرایط محیطی و تجاری کسب‌وکار در تعیین نوع کنترل پنل اساسی است. اگر نمی‌دانید کدام کنترل پنل مناسب است در ادامه به بررسی مهم‌ترین کنترل پنل‌ها می‌پردازیم تا شناخت بیشتری داشته باشید.

محبوب‌ترین کنترل پنل‌های سرور مجازی

کنترل پنل‌های سرور مجازی باتوجه‌به کاربردی که دارند مورداستفاده قرارمی گیرند، اما با این حساب در حال حاضر تعدادی کنترل پنل وجود دارند که از محبوبیت و کاربرد بالایی برخوردار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سرور مجازی دایرکت ادمین

یکی از کنترل پنل‌های مهم دایرکت ادمین است. این کنترل پنل برای مدیریت وب‌سایت‌های قدرت گرفته از PHP، پایتون، وردپرس، جوملا مناسب است و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

هزینه پایین، امکانات زیاد و حرفه‌ای، منابع کمتر برای مصرف، رابط کاربری ساده از جمله مزایای این کنترل پنل است. همچنین در مواجه با تحریم‌ها کمترین چالش ممکن را دارد.

سرور مجازی دایرکت ادمین به شما کمک می‌کند تنظیمات وب‌سایت و وی‌پی‌اس خود را با رابط کاربری گرافیکی ساده و سبک مدیریت کنید. کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین روی سرورهای مجازی لینوکسی نصب می‌شود و با امنیت و امکانات فراوان آن امکان کنترل آسان و سریع وب‌سایت، مدیریت دامنه‌ها و زیردامنه‌ها، کنترل و نظارت مصرف پهنای باند، مدیریت فایل‌ها ایمیل‌ها و.. فراهم می‌شود.

سرور مجازی سی پنل

این کنترل پنل بیش از 25 سال عمر دارد و یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها برای مدیریت سرور مجازی است، قابل‌نصب بر روی اکثریت توزیع‌های لینوکس را دارا است و امکانات جامع و متعددی برای مدیریت سرور و سایت در اختیار ادمین قرار می‌دهد.

از جمله کاربردهای سی پنل می‌توان به مدیریت فایل‌های وب‌سایت، مدیریت رکوردها DNS، مدیریت و کنترل دیتابیس، مدیریت ایمیل‌ها، کنترل پهنای باند، سفارشی‌سازی تنظیمات امنیتی، افزودن انواع دامنه و ده‌ها کاربرد دیگر آن اشاره کرد.

باید بدانید که سی پنل تنها روی سیستم‌عامل لینوکس نصب می‌شود و برای افراد مبتدی که دانش مدیریت سرور ندارد مناسب است.

سرور مجازی سی‌پنل بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند وب‌سایت و سرور خود را با رابط کاربری گرافیکی مدیریت کنند. این کنترل‌پنل امکانات و افزونه‌های زیادی دارد که می‌توانید از آن در سرور مجازی لینوکسی خود برای مدیریت کاربران، فایل‌ها، پایگاه داده، دامنه‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس یک سرویس مجازی‌سازی شده است که در آن منابع مستقل از طریق دسترسی root امکان مدیریت منابع لینوکس را برای ادمین فراهم می‌کند.

سرور مجازی  Linux برای توزیع‌های سنت‌او‌اس، دبیان، اوبونتو مناسب است و می‌توان از آن برای نگه‌داری از سایت‌ها، ارتباط با صرافی‌ها و... استفاده کرد.

سرور مجازی لینوکس به‌دلیل سازگاری بالا با انواع سرویس‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیری بالایی را در استفاده از منابع سرور دراختیارتان قرار می‌دهد. با وی‌پی‌اس لینوکسی می‌توانید میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید، میزبانی کمپین‌ها، ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها و… را  با امنیت، آپ‌تایم و پایداری بالا انجام دهید. وی‌پی‌اس لینوکس با دسترسی کامل Root، امکان استفاده از انواع سرویس‌ها همچون کنترل‌پنل‌های لینوکسی سی‌پنل، دایرکت‌ادمین و پلسک را با امکانات مدیریتی فراوان به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید تنظیمات وب‌سایت و وی‌پی‌اس خود را به‌سرعت شخصی‌سازی کنید.

سرور مجازی ویندوز

 سرور مجازی ویندوز، از سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت قدرت گرفته است. این سرور مجازی برای مدیریت پروژه‌هایی از قبیل سرور ایمیل، پشتیبانی گیری، راه‌اندازی دسکتاپ مجازی، اشتراک‌گذاری فایل، فعالیت در بازار مالی فارکس و... مناسب است.

در سرور مجازی ویندوز می‌توانید بارهای پردازشی سنگین را با منابع قدرتمند و پایدار میزبانی و مدیریت کنید. قابلیت اجرای انواع سرویس‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی به‌خصوص نرم‌افزارهای مایکروسافت در این سرویس به‌صورت بهینه با قدرت، سرعت و سازگاری بالا فراهم است. دسترسی به منابع قوی و سریع وی‌پی‌اس ویندوز با سطح دسترسی ادمین ازطریق پروتکل RDP و نرم‌افزار ریموت دسکتاپ (RDP) انجام می‌شود.

سرور مجازی ویندوز 10

این سرور در سال‌های اخیر به پراستفاده‌ترین سرور مجازی تبدیل شده و مناسب کنترل یک لب تاپ یا کامپیوتر از هر جای دنیا است. به کمک این سرور می‌توان بدون محدودیت جغرافیایی سیستم خود را مدیریت کنید.

در سرور مجازی می‌توانید سیستم‌عامل‌های مختلفی را نصب کنید. اگر از طرفداران ویندوز باشید، بی‌شک از کار با سرور مجازی ویندوز ۱۰ لذت می‌برید. در این سرویس همه‌چیز مانند ویندوز ۱۰ در سیستم شخصی قابل مدیریت و پیکربندی است و می‌توانید از منابع پایدار VPS در محیطی کاربرپسند و ساده بهره‌مند شوید.

سرور مجازی کالی

سرور مجازی کالی یک vps قدرت گرفته از لینوکس است که بر پایه دبیان طراحی شده است. از این سرور برای شناسایی آسیب‌پذیری و امنیت به کار می‌رود، شرکت‌های که در حوزه امنیت، هک و نفوذ کار می‌کنند از این سرور مجازی بیشتری استفاده ممکن را می‌کنند.

این سرور به‌صورت اوپن سورس عمل می‌کند و نزدیک به 600 ابزار هک و تست امنیتی بر روی آن از قبل نصب شده است و از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری امنیتی و حتی هک و تست نفوذ با سرور مجازی کالی به‌راحتی با قدرت و سرعت بالا انجام می‌شود. در سرور مجازی کالی لینوکس می‌توانید از منابع پایدار و امن به‌صورت ریموت استفاده کنید و اقدامات امنیتی مختلفی را بسته به اهداف خود انجام دهید. در این سرویس به‌دلیل استفاده از سیستم‌عامل کالی برای مدیریت منابع وی‌پی‌اس، ابزارهای تست نفوذ و امنیت شبکه زیادی در آن نصب شده است.

سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی میکروتیک به ماشینی گفته می‌شود که از سیستم لینوکس پشتیبانی می‌کند و روی آن سیستم‌عامل میکروتیک نصب شده است. این سرور مجازی فاقد کنترل پنل است، اما برای موارد مهمی مانند مسیریابی، فایروال‌ها، راه‌اندازی پروکسی سرور، راه‌اندازی شبکه خصوصی موارد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کارهای مسیریابی همیشه بهترین انتخاب سیستم‌عامل میکروتیک است. اگر بخواهید این کار را با منابع پرقدرت و هزینه مقرون‌به‌صرفه انجام دهید به سرور مجازی نیاز پیدا خواهید کرد. زمانی‌که سیستم‌عامل MikroTik Routers OS را روی سرور مجازی نصب می‌کنند، سرور مجازی میکروتیک به‌وجود می‌آید. با VPS میکروتیک امکان انجام کارهای روتینگ و ایجاد شبکه‌های خصوصی برای کاربران حرفه‌ای سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود.

سرور مجازی اندروید

سرور مجازی اندروید برای افرادی که گیمر یا متخصصین برنامه‌نویسی اندروید که با برنامه‌های سنگین اندروید کار می‌کنند، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. این سرور مجازی کنترل پنل ندارد.

در سرور مجازی اندروید، با نصب سیستم‌های مجازی‌ساز محیط اندروید می‌توانید برنامه‌های خود را به‌راحتی بدون هرگونه مشکل در سرعت و قدرت پردازشی سیستم‌عامل اجرا کنید. در این سرویس، تنها باید سیستم‌عامل، موقعیت و کنترل‌پنل دلخواه سرور را انتخاب کنید تا بعد از راه‌اندازی سرور و با نصب مجازی‌ساز اندروید بتوانید فعالیت‌های خود را انجام دهید.

شرکت‌های هاستینگ کنترل پنل سرور مجازی

در حال حاضر شرکت‌های مختلف و متنوع خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها کنترل پنل‌های محبوب را با قیمت مناسب ارائه می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  •  شرکت Namecheap (https://www.namecheap.com/hosting/vps) یکی از کسب‌وکارهای خارجی است که کنترل پنل سرور مجازی را ارائه می‌کند. این شرکت انواع خدمات هاستینگ را با قیمت مناسب ارائه می‌کند. بنا بر بررسی‌های ما سرورهای مجازی این سایت تحت کنترل پنل سی پنل کار می‌کنند، امکان پرداخت دلاری و احراز هویت از نکات مهم در حین خرید از این سایت است.
  • دیجیتال اوشن هم یکی دیگر از هاستینگ‌های معتبر در جهان است که سرورهای مجازی را همراه با کنترل پنل ارائه می‌کند. این وب‌سایت هم نیاز به احراز هویت و پرداخت دلاری یا ارز دیجیتال است.
  • شرکت پارس پک یکی دیگر از هاستینگ‌های معتبر است که در ایران انواع سرور مجازی با کنترل پنل‌های مختلف را ارائه می‌کند. عدم نیاز به پرداخت دلاری، دسترسی به انواع کنترل پنل و پشتیبانی فارسی از جمله مزایای خرید کنترل پنل از پارس پک است. جهت خرید سرور مجازی مدنظر خود از اینجا می‌توانید اقدام کنید.

سخن نهایی

استفاده از کنترل پنل‌ها می‌تواند کاربردپذیری و کار با سرور مجازی راحت و فرایندهای مدیریت سایت، اطلاعات و داده‌ها راحت‌تر کند، اما باید دانست که هر کدام از کنترل پنل‌ها کاربرد خاص و متفاوت خود را دارند و باید قبل از خرید نسبت به شناخت درست و دقیق از آن‌ها اقدامات لازم به عمل آید.

در این مطلب علاوه بر معرفی محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها به بررسی شرکت‌ها و هاستینگ‌های داخلی و خارجی پرداختیم و نکات مربوط به آن‌ها بررسی کردیم. درصورتی‌که در مورد کنترل پنل‌ها سؤال یا ابهام خاصی دارید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]