اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208247686419341
در دسترس نیست

مقایسه بلوک سیمانی با هبلکس

کد: 140208247686419341

، (اخبار رسمی): بلوک انواع مختلفی دارد. بلوک‌های سیمانی سنگین، بلوک‌های سیمانی سبک، بلوک‌های پوکه‌ای، بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا و …. از جمله پرکاربردترین بلوک‌ها هستند. هر یک از این بلوک‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد...

مقایسه بلوک سیمانی با هبلکس
مقایسه بلوک سیمانی با هبلکس

تفاوت بلوک سیمانی با بلوک هبلکس در چیست؟

بلوک انواع مختلفی دارد. بلوک‌های سیمانی سنگین، بلوک‌های سیمانی سبک، بلوک‌های پوکه‌ای، بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا و …. از جمله پرکاربردترین بلوک‌ها هستند. هر یک از این بلوک‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد، مزایا ومعایب خود را دارند. شاید بسیاری از این بلوک‌ها در مواد اولیه و یا نحوه ساخت مشابه یکدیگر باشند، اما باید توجه داشت که درمحصول نهایی تولید شده، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. این تفاوت‌ها سبب شده است تا هر یک از این بلوک‌ها کاربرد متفاوتی داشته باشند. این مسئله برخی مشتریان را دچار چالش‌هایی کرده است. مشریانی که با انواع بلوک و ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام به خوبی آشنایی ندارند، در فرآیند انتخاب و تصمیم گیری دچار مشکل می‌شوند. به این منظور ما در این مقاله به مقایسه بلوک سیمانی و بلوک هبلکس می‌پردازیم. برای اینکه در مورد تفاوت‌های بلوک سیمانی و بلوک هبلکس بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله با ما باشید. به منظور مقایسه درست این دو بلوک، ابتدا باید ببینیم هر کدام به صورت جداگانه چه ویژگی‌ها و مزایا و معایبی دارند.

بلوک هبلکس چیست

امروزه می توان از مصالح و ابزارهای مختلفی برای پوشش دیوارها استفاده کرد، اما شروع استفاده از بلوک در ساخت و ساز ساختمان انقلابی در صنعت ساختمان بود.

انواع مختلفی از بلوک ها مانند بلوک سیمانی، بلوک سفالی و اکسیژن وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که باعث شده سازندگان برای انتخاب مصالح مورد نیاز و انتخاب بلوک مناسب برای فضای پروژه خود باز باشند.

متاسفانه امروزه بسیاری از سازندگان و مهندسان طراح دانش کافی در مورد این بلوک ها ندارند و همین امر باعث می شود در فرآیند انتخاب با مشکلات عدیده ای مواجه شوند و در نهایت هزینه بیشتری را برای خود و کارفرما به همراه داشته باشد.

در مقاله هابلکس به این مصالح ساختمانی و نحوه تولید آن پرداختیم و گفتیم بلوک هابلکس یا بتن هوادهی اتوکلاو شده که به اختصار AAC نامیده می شود، نوعی بتن هوادهی است که به دلیل مقاومت فشاری در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت بلوک سیمانی در برابر آتش مقاومت در برابر آتش یا گرما یکی دیگر از عوامل مهم برای طراحان است. در واقع اگر ساختمانی دچار آتش سوزی شود، مصالح آن می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت آتش سوزی یا پیشگیری از آن داشته باشد.

این مشکل با مولفه ای به نام مقاومت در برابر باد اندازه گیری می شود. در واقع بلوک های هابلیکس دارای 6 ساعت مقاومت در برابر آتش هستند. در حالی که مقاومت بلوک های سیمانی در برابر آتش تنها 3 ساعت است.

بنابراین در هنگام آتش سوزی می توان گفت بلوک های هابلکس دو برابر بلوک های سیمانی از گسترش آتش جلوگیری می کند. این موضوع به ویژه در هنگام ساختن خانه ای که دائماً در معرض آتش سوزی است، اهمیت پیدا می کند.

مزایای بلوک سیمانی سبک پوکه‌ای

  1. وزن پایین
  2. مقاومت در برابر آتش سوزی و یخ زدگی
  3. مقاومت حرارتی بالا
  4. عایق بودن در برابر صوت و حرارت
  5. سرعت بالای دیوارچینی با این بلوک و در نتیجه افزایش سرعت اجرای پروژه

عایق صوتی بلوک سیمانی امروزه عایق صدا یکی دیگر از اجزای مهمی است که بسیاری از سازندگان و معماران را نگران کرده است.

این موضوع با توجه به افزایش آلودگی صوتی در خانه های امروزی اهمیت بیشتری پیدا می کند. این اهمیت زمانی افزایش می یابد که یکی از این مصالح برای ساخت یک ساختمان آپارتمان با چندین واحد مجاور استفاده شود.

واضح است که در این زمان باید از وسایلی استفاده کرد که بهتر می توانند جلوی انتقال صدا را بگیرند. در این زمینه ماژول های هاپلکس مناسب ترین شرایط را دارند.

ضریب کاهش شدت صدا برای واحدهای هابلکس 45 دسی بل می باشد. اما این مقدار برای بلوک های سیمانی تنها 25 دسی بل است.

بنابراین به راحتی می توان دریافت که بلوک های هابلکس می توانند دو برابر بلوک های سیمانی صدا را کاهش دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان