اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060499105793

فعالان اقتصادی هلند آماده همکاری در اصفهان

کد: 1395060499105793

http://goo.gl/cbWiBi

، تهران , (اخبار رسمی): فعالان اقتصادی و سیاسی هلند آماده همکاری با فعالان گردشگری اصفهان هستند.

فعالان اقتصادی هلند آماده همکاری در اصفهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، علی کرد آبادی رایزن اقتصادی سفارت ایران در کشور هلند در طی دیدار با معاون گردشگری و تنی چند از فعالان گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: بی شک پس از نزدیک به یکسال که از حضورم در کشور هلند می گذرد، توانستم با برقراری ارتباط صمیمانه با ایرانیانی که در هلند زندگی می کنند به شناخت کاملی از هلند دست یابم.

وی تصریح کرد: ایرانیان در کشور هلند همانند سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی در بخش های مختلفی از جمله بخش های گردشگری این کشور فعال هستند، لذا معتقدم در شرایط جدید باید از این فرصت و توان بالقوه خود استفاده کنیم و این در حالی است که بسیاری از آنان به سرزمین خود عشق می ورزند و آماده هرگونه همکاری جهت توسعه ایران هستند.

وی همچنین در ادامه سخنانش به مقوله برجام اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اینجانب مأموریت خود را پیش از توافق برجام در اروپا آغاز کردم، هم اکنون شاهد تفاوت جدی دیدگاه اروپائیان پس از برجام هستم، و با توجه به اینکه هلند یکی از کشورهای تأثیرگذار در حوزه جامعه اروپا است، دریافته ایم که مقامات اقتصادی و سیاسی هلند بسیار مشتاق همکاری با ایران به ویژه در حوزه گردشگری هستند.
کرد آبادی تصریح کرد: تا کنون با بیش از 600 شرکت هلندی در حوزه های اقتصاد و گردشگری مذاکره داشته ایم، جالب است که اعلام کنم هلندیها برنامه ای 3 ساله جهت اغاز همکاری با ایرانیان تدارک دیده اند.
رایزن اقتصادی هلند در ایران همچنین تأکید کرد: در ژانویه سال آینده نمایشگاه گردشگری « اوترخت» در کشور هلند برگزار می شود و با توجه به همکاری های به عمل آمده با مسئولین هلندی و اشتیاق آقایان برای همکاری با ایران و به ویژه با اصفهان، امیدواریم فعالان گردشگری ایران و اصفهان حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]