اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050269085636

چه توجیهی برای حمایت از اکوسیستم استارتاپ ها وجود دارد

راز موفقیت استارت آپ ها

کد: 1395050269085636

http://goo.gl/VpzVuv

، اصفهان , (اخبار رسمی): وقتی آینده اقتصاد جهانی به قابلیت های ما برای حمایت از رشد استارتاپ ها بستگی دارد، چگونه باید این وظیفه را به انجام رسانیم؟ پاسخ ساده است؛ با حمایت از گسترش و تکامل اکوسیستمی که در آن پدید آمده اند.

چه توجیهی برای حمایت از اکوسیستم استارتاپ ها وجود دارد؟

وقتی آینده اقتصاد جهانی به قابلیت های ما برای حمایت از رشد استارتاپ ها بستگی دارد، چگونه باید این وظیفه را به انجام رسانیم؟ پاسخ ساده است؛ با حمایت از گسترش و تکامل اکوسیستمی که در آن پدید آمده اند.

تناقض! مگر کسب و کارهای اینترنتی به طور ذاتی جهانی نیستند؟ مگر نرم افزارهایی مانند Skype و Slack مکان را بی معنا نساخته اند؟ وقتی کسب و کارهای سنتی هر روزه بدون نیاز به حمایت راه اندازی می شوند چه توجیهی برای حمایت از اکوسیستم استارتاپ ها وجود دارد؟

اگر یک کارآفرین با تجربه باشید چالش هایی که در ادامه معرفی می شوند برایتان آشنا خواهند بود. در غیر این صورت امیدواریم آنچه در ادامه بیان می شود، برای سایر افراد که همچنان سعی در شناخت و درک ساز و کار پیچیده فضای استارتاپی دارند مفید باشد.

تفاوت استارتاپ (Startup) و کسب و کارهای کوچک (ُSmall Business)

استارتاپ های با رشد سریع در زمینه فناوری تفاوت های بسیاری با سایر کسب و کارها دارند. چنانچه یک کسب و کار سنتی کوچک را بنا گذارید، شانس موفقیت شما در دو سال اول بسیار بالاست (چیزی در حدود 75درصد). از سوی دیگر چنانچه یک استارتاپ را بنا گذارید، حتی اگر ایده، تیم و محصول شما به حدی جذاب باشد که حمایت یک VC را نیز جلب کنید، شانس شکست شما در حدود 75درصد خواهد بود.

اما شما هرگز یک مغازه صافکاری بدنه خودرو که در لیست Fortune 500 بورس جای گرفته باشد یا 10 هزارکارمند داشته باشد را نمی یابید. اما صدها شرکت استارتاپ توانسته اند در مدت زمان نسبتا کوتاهی راه خود به آن سمت را هموار کنند.  به طور خلاصه استارتاپ ها به ندرت موفق می شوند اما وقتی موفق می شوند مقیاس آن بسیار بزرگ خواهد بود.

نیازهای تفاوت تامین مالی (Financing Needs)

بانک ها به کسب و کارهای سنتی کوچک وام می دهند. چنانچه قصد راه اندازی یک خشک شویی داشته باشید، به راحتی می توانید یک بانک را برای پرداخت وام توجیه کنید. بانک می تواند پیش بینی درآمدی شما را با میلیون ها خشک شویی دیگر مقایسه کرده و با فرمول ریسک و پاداش به تصمیم پرداخت یا عدم پرداخت وام برسد. برای یک بانک بزرگ این نوعی شرط بندی است زیرا در برخی از سرمایه گذاری ها موفق می شود و در برخی شکست می خورد اما در پایان کار احتمال برد بسیار بیشتر از آنچه که می بازد خواهد بود.

صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) بر روی استارتاپ های رشد یافته و تثبیت شده سرمایه گذاری می کنند. اگر استارتاپ شما به سوددهی رسیده و یک نمودار دسته هاکی (رشد نمایی) را نتیجه می دهد، خود را در موقعیتی خواهید یافت که همواره از دست VC ها مخفی می شوید. آنها در سرتاسر زمین به دنبال شناسایی شما و سرمایه گذاری بر روی مرحله بعدی رشدتان در ازای بخشی از سهام شرکت هستند. شرکت های VC به گونه ای ساخت یافته اند که به دنبال سرمایه گذاری چندین میلیون دلاری در تعداد انگشت شماری شرکت نوپا هستند که بتوانند آنها را از قوی بودن به غول آسا بودن برسانند.

ادامه مطلب را در اصفهان پلاس بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اصفهان پلاس

اصفهان پلاس، وسیله کسب سود مالی و رشد اقتصادی برای موسسین و فعالان در آن نمی باشد و سعی خواهد نمود که به عنوان نمونه ایی از کارآفرینی اجتماعی فعالیت کند و همچنین نمونه ایی باشد که به جوامع کارآفرین محلی در سراسر ایران جرات ابراز وجود و نمایش فعالیت های خودشان را دهد. اصفهان پلاس نیاز های فنی و نویسندگی و ترجمه و تولید محتوای خود را اکثرا در بستر کار داوطلبانه متخصصان مرتفع می سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش