اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110715636

دره سیلیکون (Silicon Valley) کجاست؟

آرمانشهر تکنولوژی جهان با 19 هزاراستارتاپ

کد: 13950613110715636

http://goo.gl/X3A1qo

، اصفهان , (اخبار رسمی): دره سیلیکون به شایستگی لقب آرمانشهر تکنولوژی جهانی را با جای دادن 14000 تا 19000 استارتاپ و حدود 1.7 تا 2.2 میلیون نفر نیروی کار متخصص کسب کرده است.

دره سیلیکون (Silicon Valley)

دره سیلیکون به عنوان شاخصی در میان تمام اکوسیستم های جهانی، به عنوان منبع الهام و انگیزش برای جوامع استارتاپ به شمار می رود

به گزارش روابط عمومی اصفهان پلاس، شرکت های موفقی همچون Apple، Google و Facebook در این منطقه بنا گذاشته شده اند که فقط این سه شرکت ارزشی بیش از 1.5 تریلیون دلار و 165000 کارمند در سراسر جهان دارند. تاثیر دره سیلیکون در مقیاس منطقه ای و جهانی غیر قابل انکار است.

فضای رقابتی و نوآورانه که در این منطقه برقرار است شرایطی را فراهم کرده که هر شاغل در بخش فناوری پیشرفته از این اکوسیستم، زمینه اشتغال پنج تن در زمینه های خدمات را به وجود آورده است. فیسبوک ادعا می کند که بر اساس مطالعات تاثیری که بر اقتصاد گذاشته قریب به 4 میلیون شغل (شامل تولید کنندگان نرم افزار و بازاریابان) در سراسر جهان ایجاد کرده است.

اگرچه اکوسیستم های فعال دیگری در جهان رشد انفجاری تجربه کرده اند اما همچنان دره سیلیکون به تنهایی سرمایه و ارزش خروجی معادل 20 مجموع اکوسیستم فعال بعد از خود را دارد. دهه های متوالی تجربه در کارآفرینی و فعالیت در زمینه فناوری پیشرفته در این منطقه، زمینه ساز توسعه دانش های جدید در علم مدیریت کارآفرینی شده است. این دانش از نتایج کارهای استیو بلنک (Steve Blank)  و اریک ریس (Eric Ries) قابل مشاهده است که منجر به جنبش استارتاپ های ناب گردیده و امروزه به عنوان چارچوب و راهنمایی برای کارآفرینان در سراسر جهان به حساب می آید.

داده های اختصاصی

دره سیلیکون به تنهایی معادل 45 درصد از مجموع سرمایه گذاری و ارزش خروج 20 اکوسیستم برتر جهان (شامل خود دره سیلیکون) را در اختیار دارد. این رقم تقریبا 5 برابر نزدیک ترین رقیبش یعنی نیویورک است. دره سیلیکون بالاترین مقدار مطلق رشد سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture Capital) و ارزش خروج را دارد. فضای کاری این اکوسیستم بسیار پویا است و با میانگین 40 روز برای استخدام یک مهندس، دره سیلیکون سریع ترین زمان استخدام را در امریکا دارد. نزدیک به 48 درصد از شاغلین در استارتاپ های این منطقه قبلا تجربه کار در یک استارتاپ دیگر را داشته اند و با نرخ تراکم بسیار بالای تعداد شرکت به ازای 1000 نفر جمیعت، دره سیلیکون در رتبه اول جهان از این نظر قرار گرفته است.

شاخص ها

در امتیاز دهی به اکوسیستم های جهان از معیارهای زیر استفاده شده است:

عملکرد و رشد (Performance and Growth):

ارزش مالی اکوسیستم (Ecosystem Value): ارزش کل شرکت های استارتاپ شامل ارزش خروج و نیز سرمایه جذب شده است.
تعداد استارتاپ ها (Startup Output): تعداد کل استارتاپ ها که به دلیل ناشناس بودن بسیاری از آنها، از طریق روش های آماری تخمین زده می شود.
شاخص رشد (Growth Index): برای هر اکوسیستم یک شاخص رشد محاسبه شده است که میزان توسعه را می سنجد. نحوه محاسبه این شاخص، تاثیر دادن رشد سالانه تعداد استارتاپ ها (با وزن 33% و بر اساس داده های CrunchBase)؛ رشد سرمایه گذاری توسط صندوق های خطرپذیر یا Venture Capitals Investments(با وزن 33% و با داده های رشد از سال 2013 به سال 2014) و محاسبه  متوسط رشد جمع ارزش خروج  دو سالانه (با وزن 33 درصد و بر اساس تقسیم جمع ارزش خروج 2013+2014 بر جمع ارزش خروج 2013+2012) است.

شاخص های جمعیتی و آماری (Demographics)

تفکیک بنیان گذاران از نظر درصد زنان، سن، تجربه کاری در استارتاپ های با رشد سریع و استارتاپ هایی که حداقل یک بنیان گذار فنی دارند و تعداد استارتاپ های فعال به ازای هر 1000 نفر جمعیت.

تامین مالی (Funding)

منابع مالی جذب شده در هنگام بنا گذاری (Seed Funding)، سرمایه گذاری دوره اول (Series A Funding)، رقیق سازی و تقسیم سهام (Dilution) و سرمایه گذاری محلی (Rounds with Local only Investors).

ادامه مطلب را در اصفهان پلاس بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اصفهان پلاس

اصفهان پلاس، وسیله کسب سود مالی و رشد اقتصادی برای موسسین و فعالان در آن نمی باشد و سعی خواهد نمود که به عنوان نمونه ایی از کارآفرینی اجتماعی فعالیت کند و همچنین نمونه ایی باشد که به جوامع کارآفرین محلی در سراسر ایران جرات ابراز وجود و نمایش فعالیت های خودشان را دهد. اصفهان پلاس نیاز های فنی و نویسندگی و ترجمه و تولید محتوای خود را اکثرا در بستر کار داوطلبانه متخصصان مرتفع می سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش