اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383615636

چرا آموزه های کسب وکار اکنون معتبر نیست

کد: 1395052383615636

http://goo.gl/Ki87EO

، اصفهان , (اخبار رسمی): بشر به مرز بحرانی بین عصر صنعتی و عصر اطلاعات نزدیک شده.اکنون به این می پردازیم که چرا بسیاری از آموزه های کسب و کار و اقتصاد در شرایط کنونی معتبر نیست.

چرا بسیاری از آموزه های کسب وکار اکنون معتبر نیست؟

تسهیل ورود به بازار به این معناست که در گذشته تولید محصول بسیار هزینه بر بوده و یافتن و دسترسی به مشتریان بسیار گران تمام می شد.

ابتدا با خبر خوب شروع کنیم! از سال 1965 بهره وری نیروی کار بیش از دو برابر شده است. اقتصاددانان ورودی این محاسبه را ساعت کار در نظر می گیرند و خروجی را بر اساس مقدار رشد صنعت محاسبه می کنند. در برخی از زمینه ها مثل تکنولوژی و مخابرات، بهره وری نیروی کار بیش از 8 برابر شده است. با توجه به اینکه بهره وری کلید اصلی رشد اقتصادی است، با این افزایش کارآمدی شرکت ها باید در حال رشدی سریع تر از همیشه تاریخ باشند. آیا واقعا اینگونه است؟

در واقع اینگونه نیست. در همین بازه زمانی شرکت ها با یک افت 75 درصدی در بازگشت دارایی ها (ROA, Return on Assets) و همچنین افت 80 درصدی در زمانی که یک شرکت در لیست 500 شرکت برتر امریکا (S&P 500) دوام می آورد مواجه شده اند. بهره وری بیشتر و نتایج بدتر، تناقض آمیز است. به راستی چه چیزی در پشت صحنه در جریان است؟

برای رسیدن به پاسخ، به سراغ یکی از گزارش های مهم (Monumental Shift Index) که در سال 2009 توسط John Hagel، John Seely Brown و Lang Davidson از مرکز Deloitte Center for Edge منتشر شد می رویم. اگر چه این گزارش صرفا شرکت های آمریکایی را بررسی می کند اما این یک اشتباه است که این یافته ها را مختص امریکا بدانیم. در واقع این گزارش بیانی از گذار عصر صنعتی است. آنها دو یافته غیر قابل چشم پوشی به دست آوردند، یکی افت عملکرد شرکت ها و دیگری رشد میزان از دست دادن نقش سلطه بر بازار. ابتدا به چگونگی این دو می پردازیم و سپس چرایی آنها را بررسی می کنیم.

افت عملکرد شرکت ها

وقتی در تحقیقات یافته های 45 سال گذاشته مرور گردید، نویسندگان و همینطور جامعه صنعتی از نتیجه افت 75 درصدی شگفت زده شده بودند. اگرچه رکود سالهای 2001 و 2008 بر این افت شاخص تاثیر داشته اما یک روند بلند مدت هم قابل مشاهده است که ممکن نیست آن را تنها به این شرایط خاص نسبت داد. در عین حال هر کسی که با آمار آشنا باشد می داند که میانگین ها شاخص های با ارزشی از شرایط کلی هستند اما می توانند بسیار با واقعیات فاصله داشته باشند، به خصوص هنگامی که بخشی از داده ها کل نتایج را به یک سمت سوق دهند. برای ارزیابی بهتر، محققین شرکت ها را به دسته های چهارگانه ای بر حسب عملکرد تقسیم کردند. نتایج شاخص انتقالی نشان داد که شکاف برگشت دارایی های (ROA) بین برندگان و بازندگان بازار به مرور زمان افزایش یافته است به گونه ای که برندگان به زحمت نرخ بازگشت دارایی سابق را حفظ می کنند و بازندگان با سرعت بیشتری عملکرد خود را از دست می دهند. به بیان دیگر نه تنها بازیگران ضعیف به سرعت ضعیف تر شده اند بلکه بهترین شرکت ها هم فقط به حفظ موقعیت نائل آمده اند.

مولفین بعد از آزمودن چندین باره داده های خود به نتایج مشابه می رسیدند. آنها دریافتند که افت عملکرد شرکت ها واقعی است و این روند ادامه دارد.

ادامه مطلب را در اصفهان پلاس بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اصفهان پلاس

اصفهان پلاس، وسیله کسب سود مالی و رشد اقتصادی برای موسسین و فعالان در آن نمی باشد و سعی خواهد نمود که به عنوان نمونه ایی از کارآفرینی اجتماعی فعالیت کند و همچنین نمونه ایی باشد که به جوامع کارآفرین محلی در سراسر ایران جرات ابراز وجود و نمایش فعالیت های خودشان را دهد. اصفهان پلاس نیاز های فنی و نویسندگی و ترجمه و تولید محتوای خود را اکثرا در بستر کار داوطلبانه متخصصان مرتفع می سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش