اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050369715636

سرمایه‌گذاری خطرپذیر چیست؟

کد: 1395050369715636

http://goo.gl/qZbFWT

، اصفهان , (اخبار رسمی): دنیای کنونی دنیای فناوری است در این راستا کارآفرینان و فن­ آفرینان به عنوان عملی‌ترین راه حل ممکن، مورد توجه بسیاری از محافل علمی و اقتصادی کشورهای در حال توسعه قرارگرفته‌اند.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) چیست؟

اما بسیاری از  این کارآفرینان و فن‌آفرینان سرمایه لازم برای اجرای طرح ها و ایده‌های فناورانه خود را نداشته و به تنهایی قادر به دستیابی به موفقیت نیستند. تلاش‌های این افراد زمانی شکوفا می‌شود که در کنار مهارت خود، اکوسیستمی که از تلاش‌های آنان حمایت کند، وجود داشته باشد. در کشورهای مختلف دنیا، علاوه بر پرورش استارت‌آپ ها، زیرساخت‌هایی برای اکوسیستم سرمایه‌گذاری کشور خود فراهم کرده‌اند.

یکی از مهمترین اجزای این اکوسیستم، سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند. سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان یکی از مهمترین منابع مالی تامین کسب و کارهای کارآفرینانه در دنیای کنونی محسوب می‌شود. به جرات می‌توان گفت تامین مالی مناسب، یکی از مشکلترین و پیچیده‌ترین عناصر در فرآیند راه اندازی کسب و کارهای دانش­ بنیان است. این روش تامین مالی امروزه به عنوان مهمترین و موثرترین روش تامین مالی طرح ها و شرکت‌های نوآور در سطح دنیا مطرح است و توانسته با کارآرایی که دارد بخش قابل توجهی از اقتصاد امروز دنیا را بوجود آورد. شرکت‌های موفق فراوانی در دنیا وجود دارند که توانسته‌اند از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاران خطرپذیر به رشد و بالندگی دست یابند. از آن‌جمله می‌توان شرکت‌هایی همچون مایکروسافت،گوگل، اپل، اینتل، اسکایپ و … را نام برد.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر چیست؟

شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پرریسک خود را در اختیار ندارند. ریسک بالای اجرای طرح‌های جدید، نسبت هزینه‌های اجرای طرح‌های مذکور به کل سرمایه اولیه یک شرکت کوچک و احتمال عدم توانایی آن در پاسخگویی به نیاز بازار در آینده، موقعیت یک شرکت نوپا را بسیار متزلزل خواهد کرد.

نهادهای مالی که به‌طور تخصصی در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های با ریسک بالا فعالیت می‌کند، شرکت‌ و یا صندوق های سرمایه‌گذاری خطرپذیر نامیده می‌شوند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر نوعی واسطه مالی هستند که با استفاده از تخصص خود به تامین مالی و پشتیبانی آن ‌دسته از شرکت‌ها و بنگاه‌هایی مبادرت می‌ورزد که در حالت عادی قادر به تامین تمام یا بخشی از سرمایه مورد نیاز خود نیستند.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر به‌ طور عمده:

گرایش و افق دید شراکت بلند مدت دارند.
سهام شرکت را خریداری می‌کنند.
در انتظار سود بالاتر، ریسک‌های بالاتر را می‌پذیرند.
مشارکتشان فعالانه است، بدین معنی که سرمایه‌ گذار علاوه بر تامین منابع، تجربه حرفه‌ای، ارتباطات و اعتبار خود را در اختیار مدیر طرح قرار می‌دهد.

ادامه مطلب را در اصفهان پلاس بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اصفهان پلاس

اصفهان پلاس، وسیله کسب سود مالی و رشد اقتصادی برای موسسین و فعالان در آن نمی باشد و سعی خواهد نمود که به عنوان نمونه ایی از کارآفرینی اجتماعی فعالیت کند و همچنین نمونه ایی باشد که به جوامع کارآفرین محلی در سراسر ایران جرات ابراز وجود و نمایش فعالیت های خودشان را دهد. اصفهان پلاس نیاز های فنی و نویسندگی و ترجمه و تولید محتوای خود را اکثرا در بستر کار داوطلبانه متخصصان مرتفع می سازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش