اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112325430

فدراسیون صنعت نفت در نامه‎ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار شد

مجلس از قراردادهای جدید نفتی حمایت کند

کد: 13950614112325430

http://goo.gl/bNenWR

، تهران , (اخبار رسمی): فدراسیون نفت خواستاراجرای سریع وبه موقع قراردادهای نفتی، خواهان حمایت وپشتیبانی پارلمان درفعال سازی بخش عظیمی ازظرفیت خاموش بخش خصوصی دراین حوزه است وحمایت خودرابارعایت منافع ومصالح ملی اعلام می دارد.

مجلس از قراردادهای جدید نفتی حمایت کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ، رامین خسرو خاوررئیس هیأت مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  به شرح زیر اعلام کرده است :

«همانطور که استحضار دارید صنعت نفت ایران که طی سال های اخیر با تحریم های چند لایه و پیچیده ترین تحریم های وضع شده تاریخ در این صنعت دست به گریبان بود، توانست این تحریم ها را با کسب تجربیاتی گرانبها پشت سر گذاشته و خود را برای آغاز عصر جدیدی آماده کند.

مهم ترین موضوعی که صنعت نفت ایران را با چالشی بزرگ روبرو کرده است، مسئله کمبود سرمایه و رنجی است که بدان وارد آمده، به طوری که آمارها از وجود هزاران طرح نیمه تمام در صنعت نفت حکایت دارد که در بخش های بالادستی، پالایشگاهی، پتروشیمی، پالایش و پخش و انتقال پراکنده شده اند.

امروز وزارت نفت با تدوین قراردادهای جدید نفتی خود را برای ورود به عصر جدید همکاری های بین المللی و جهش جدید در صنعت نفت آماده می کند. به درستی باید گفت دولت یازدهم با معرفی نسل جدید قراردادهای نفتی و افزایش جذابیت های سرمایه گذاران در ایران، قصد دارد جانی تازه به صنعت نفت و گاز کشورمان بدهد و عقب ماندگی سال های اخیر را جبران کند.

تحقق و اجرای قراردادهای جدید نفتی ایران موجب شکستن سد رکود اقتصادی در کشور شده و ظرفیت های خالی و بالقوه سازندگان، پیمانکاران، مشاوران و نیز سایر مشاغل تخصصی و حرفه ای در این صنعت مادر را به جریان رشد و تحول می رساند.

پس از آغاز دوره رکود و تحریم های ناعادلانه، بخش قابل توجهی از ظرفیت فعالان اقتصادی در حوزه نفت بیکار باقی مانده و خسارات مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی و اجتماعی حاصل از آن هیچگاه فراموش نخواهد شد. علاوه بر آن تجمیع مطالبات بخش خصوصی و نیز سایر بخش های اجرایی و عملیاتی کشور، وجود بدهی چندین میلیارد دلاری را در طی سال های تحریم و نیز متعاقب آن در یک سال اخیر رقم زده است.

بی شک تأکید مصوبه هیات محترم وزیران بر الزام شرکت های بین المللی به مشارکت با شرکت های ایرانی و علی الخصوص قبول توانمندی شرکت های ایرانی که توانایی نقش راهبری در اجرای طرح های نفتی دارند گامی بزرگ در جهت استفاده از توانمندی های شرکت های ایرانی خواهد بود. قابل ذکر است تعهد و الزام به استفاده از ظرفیت سازندگان کشور در ساخت اقلام صنعتی که تاکنون در ایران به دلیل تحریم ساخته نشده است و حداکثر سازی توان تولیدی از نکات مهم و اثر ساز است.

فدراسیون صنعت نفت ایران ضمن استقبال از اجرای سریع و به موقع قراردادهای نفتی از سوی وزارت نفت، خواهان حمایت و پشتیبانی پارلمان کشور در فعال سازی بخش عظیمی از ظرفیت خاموش بخش خصوصی در این حوزه بوده و حمایت خود را با رعایت منافع و مصالح ملی کشور اعلام می دارد.

اتحاد استراتژیک انجمن ها و تشکل های حرفه ای صنعت نفت ایران در قالب نهاد بین المللی فدراسیون صنعت نفت ایران می تواند کلیدی برای راهگشایی و فعال سازی قراردادهای جدید نفتی ایران باشد. بدیهی است مجموعه شرکت های عضو که بیش از یک هزار واحد حرفه ای و فنی را به خود اختصاص داده است، امید دارد با انتقال و ارتقای فناوری ملی در حوزه عملیات بالادستی نفت و با اجرای طرح های بزرگ صنعت نفت موجب توانمند شدن بیشتر شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های بزرگ ملی و نیز حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی باشد.

امید داریم با حمایت های منصفانه و پشتیبانی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر شاهد رشد و شکوفایی صنعت مادر کشور و همکاری جدیدی برای بیش از هزاران جوان فعال و متخصص کشور در این زمینه باشیم». 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته