اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150745430

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

حضور شرکت های خارجی در ایران نگرانی ندارد

کد: 13950713150745430

https://goo.gl/XdlKFz

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این که ما به دنبال بین‌المللی شدن هستیم، افزود: ما نباید نگران حضور شرکت‌های خارجی در داخل باشیم، آنها باید نگران حضور ما در اجرای پروژه‌ها باشند.

حضور شرکت‌‌های خارجی در ایران نگرانی ندارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ، محمد مخبر در مراسم امضای HOA میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس، گفت: از بیژن زنگنه، وزیر نفت تشکر می‌کنم که کمک کرد ما به این جایگاه برسیم.

وی به تجربه اجرای طرح توسعه یاران شمالی از سوی شرکت نفت و گاز پرشیا اشاره کرد و افزود: این پروژه، نخستین پروژه‌ای بود که به شرکت نفت و گاز پرشیا واگذار شد و به لحاظ زمانی، قیمت تمام شده و کیفیت شرایط مطلوبی دارد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: از 142 شرکت فعال در اجرای پروژه یاران شمالی تنها سه شرکت خارجی هستند که این موضوع حاکی از حداکثر سازی سهم سازندگان داخلی در اجرای این پروژه است.

مخبر با اشاره به بحث‌های مطرح شده در یک سال اخیر برای حضور شرکت‌های خارجی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، تصریح کرد: از آن جا که ما در داخل توانایی اجرای پروژه‌های نفتی را نداشتیم، این بحث‌ها مطرح شد.

وی با بیان این که ما نباید نگران حضور شرکت‌های خارجی در داخل ایران باشیم، آنها باید نگران حضور ما در اجرای پروژه‌های خارجی باشند، گفت: بهترین هدیه ما به کشور این است که با شرکت‌های خارجی در خارج از مرزهای ایران رقابت کنیم نه این‌که در داخل با آنها رقابت کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: وزیر نفت می تواند شرایط را برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های داخلی فراهم کند.

مخبر تصریح کرد: بحث‌هایی برای تشکیل کنسرسیومی به منظور توسعه میدان آزادگان مطرح شده است که باید سازوکار آن بررسی شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این‌که شرکت نفت و گاز پرشیا از زنگنه به یادگار مانده است، افزود: امیدواریم امضای این HOA و قراردادهای دیگر به عنوان یادگاری دیگر زنگنه در کشور ماندگار شود.

وی ادامه داد: از وزیر نفت درخواست می‌کنم اکنون که این گام را برای واگذاری پروژه‌ به شرکت‌های داخلی برداشته‌اند، گام بعدی‌ ایشان بررسی سازوکار ایجاد کنسرسیومی با محوریت شرکت‌های داخلی و خارجی، برای حضور در پروژه های آزادگان و یادآوران باشد.

مخبر گفت: طرح این مسئله حرف بزرگی است، اما اطمینان دارم با اعتماد زنگنه این اتفاق رخ خواهد داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد: با امضای این قرارداد افزون بر ایجاد اشتغال، شاهد امنیت، توسعه اقتصادی و فرهنگی در مناطق جنوب کشور خواهیم بود.

به گفته وی، در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، همه فعالیت‌ها با مشارکت مردم انجام می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: از 142 شرکت ایرانی فعال در پروژه یاران شمالی جز پروژه‌های حفاری، هیچ یک از شرکت‌ها وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیستند.

مخبر همچنین از آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای همکاری با شرکت‌های خصوصی در اجرای این پروژه خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته