اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150755430

در قالب قراردادهای جدید نفتی قرار گرفت؛

ازدیاد برداشت در دستور کار وزارت نفت

کد: 13950713150755430

https://goo.gl/qyFkOM

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت ملی نفت ایران انتظار دارد با اجرای فعالیت‌های توسعه ای «گروه توسعه انرژی تدبیر» در میدان‌های یاران، کوپال و مارون تولید روزانه نفت خام این میدان‌ها از رقم 185 هزار بشکه کنونی به حداقل 260 هزار بشکه برسد.

ازدیاد برداشت نفت در قالب قراردادهای جدید نفتی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ، علی کاردر  در مراسم امضای HOA میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا با بیان این مطلب افزود: این پنج مخزن نفتی، 14,5 میلیارد بشکه نفت ذخیره درجا دارد که با اتکا به ضریب بازیافت کنونی، ذخیره نفت قابل برداشت این میدان‌ها حدود 2.5 میلیارد بشکه است.

وی بر ضرورت بهره مندی از فناوری‌های روزآمد برای اجرای روش‌های ازدیاد برداشت در این چهار میدان تاکید کرد و گفت: هم اکنون ضریب بازیافت از میدان یاران حدود 10 درصد، مخزن بنگستان میدان مارون حدود 9,3 درصد، مخزن بنگستان میدان کوپال حدود 13 درصد و مخزن آسماری میدان کوپال بیش از 18 درصد است.

کاردر با بیان این که امروز سند HOA چهار میدان و پنج مخزن امضا می شود، ادامه داد: به این ترتیب اصول و چارچوب‌های قراردادی توسعه این مخازن مشخص می شود و کار به سرعت وارد مرحله اجرایی می شود.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه این میدان‌ها را 2,2 میلیارد دلار اعلام و ابراز امیدواری کرد: شرکت نفت و گاز پرشیا از توانمندی‌های شرکت‌های خارجی نیز بهره مند شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا که از سوی وزارت نفت به عنوان یکی از شرکت‌های صاحب صلاحیت برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید تشخیص داده شده، توانمندی بالایی دارد و در میدان یاران شمالی عملکرد خوبی داشته است.

کاردر با بیان این که در حوزه ازدیاد برداشت نیازمند فناوری های نو هستیم، ادامه داد: درآمدهای حاصل از توسعه میدان‌های یاران، کوپال و مارون در قالب قراردادهای پیش رو حدود 27 میلیارد دلار برآورد می شود.

وی همچنین به جلسه امروز خود با رؤسای دانشگاه‌ها در زمینه قراردادهای امضا شده میان شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌ها برای ازدیاد برداشت از میدان‌ها اشاره کرد و افزود: در این جلسه تاکید شد که نتایج کار دانشگاه‌ها می تواند به بهبود فرایند توسعه مخازن موضوع قراردادهای جدید نفتی کمک کند.

معاون وزیر نفت گفت: بطور مثال هم اکنون دانشگاه شریف روی مخزن بنگستان میدان کوپال در حال مطالعه است و نتایج این مطالعه می تواند در پیوند با شرکت ایرانی، در افزایش ضریب بازیافت نفت این مخزن موثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته