اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161505430

معاون اول رئیس جمهوری:

نفت رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

کد: 13950726161505430

https://goo.gl/E9s3EH

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اول رئیس جمهوری بر ضرورت افزایش تولید و صادرات نفت برای حفظ امنیت ملی و قدرت تاکید کرد.

نفت رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، معاون اول رئیس جمهوری در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو که امروز صبح (دوشنبه، 26 مهرماه) در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، با بیان اینکه کشور به تولید فکر و اندیشه نیازمند است، گفت: برای حفظ امنیت ملی و قدرت، تولید و صادرات نفت باید به بهترین شکل ممکن افزایش یابد زیرا اگر بخواهیم ایران توسعه پیدا کند، بدون درآمدهای نفتی و توسعه بخش نفت این مهم امکان پذیر نیست.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه مسئله تولید نفت در جهان صرفا یک موضوع اقتصادی نیست، گفت: این موضوع در منطقه بیشتر جنبه سیاسی دارد تا آنجا که می توان گفت حتی مسائل سیاسی در دنیا تا حد زیادی به این مسئله وابسته است.

وی گفت: متأسفانه برخی کشورهای منطقه که سهم عمده‌ای در تولید نفت دارند، در ایجاد مشکلات در منطقه نقش مهمی داشته‌اند؛ در حالی‌که این کشورها می‌توانستند از درآمد نفت برای توسعه استفاده کنند اما از آن به عنوان ابزاری برای بی‌ثباتی و بی‌امنی در منطقه استفاده کردند.

وی با اشاره به روند توسعه و رشد در آسیا، گفت: بسیاری از صاحبنظران بین‌المللی معتقدند توسعه قرن بیست و یکم در کشورهای آسیایی بیشتر است و این کشورهای آسیایی هستند که نقش مهمی در تجارت بین‌المللی و رشد اقتصادی ایفا می‌کند.

توجه جدی وزارت نفت به تحقق اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در بخش سیاست های اقتصاد مقاومتی هیچ بخشی مهم تر از نفت نبود. حتی جزئیاتی همچون تنوع بازار مقصد، جلوگیری از تحریم در آینده، میادین مشترک، ارتقا توان بازیافت از میادین کشور، همه در سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه و سیاست راهبردی کشور تدوین و ابلاع شد.

وی افزود: وزارت نفت که اجرای برنامه‌ها برای جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد پالایشگاه‌های جدید، افزایش فرآورده‌های نفتی، افزایش تولید نفت و مشتریان راهبردی برای نفت بخش عظیم این فعالیت‌ها بوده است.

وی با اشاره به تدوین چارچوب الگوی جدید قراردادهای نفتی توسط وزارت نفت در سال گذشته گفت: بر اساس این قراردادها علاوه بر جذب سرمایه‌ خارجی، فناوری‌های روزآمد دنیا نیز به کشور منتقل می‌شود.

جهانگیری همچنین به افزایش تولید نفت ایران با توان مهندسان داخلی در پسابرجام اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس گمان نمی‌کرد تولید نفت ایران با این سرعت و در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد، اما ما توانستیم با توان داخلی این مهم را محقق کنیم اما برای تولید بیشتر نفت نیاز به سرمایه‌ و استفاده از فناوری‌های روزآمد وجود دارد.

قراردادهای جدید نفتی راه جدید جذب سرمایه           

وی با تاکید بر این که در ایران هیچ موضوعی مهم تر از نفت و گاز برای توسعه کشور نیست بر ضرورت سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد و گفت: استفاده از قراردادهای جدید نفتی یکی از راه های سرمایه گذاری در بخش نفت است.

وی افزود: مدل چارچوب قرارداد جدید نفتی که از سوی وزارت نفت تهیه شده در معرض توجه کارشناسان زیادی قرار گرفته است و ده ها جلسه و گفت و گو با افراد و نهادهای مختلف در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به این که در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بحث های مفصلی درباره این قرارداد انجام شده است،، عنوان کرد: نظر افرادی که برای بهتر شدن این قراردادها راهکار ارائه دادند پذیرفته شده و در نتیجه این قرارداد نهایی شد.

وی با بیان این که ما نباید اجازه بدهیم در کشور وقت کشی شود تصریح کرد: در سال های گذشته همسایگان ما با سرعت به توسعه میدان های نفتی پرداختند و عراق هم اکنون بیش از چهار میلیون و 300 هزار بشکه در روز تولید دارد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‎که قرارداد موضوعی دوطرفه است و این‌گونه نیست که یک طرف همه آمال و آرزوهایش را بنویسد و انتظار داشته باشد طرف مقابل آن را بپذیرد، یادآور شد: البته ایران دارای موقعیت استثنایی در منطقه است و داشتن امنیت، نیروهای جوان و تحصیلکرده و ثبات سیاسی سبب شد کشورمان جذابیت‌های کافی را برای سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته