اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172825430

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران:

توافق نفتی با سوئیسی ها نداشتیم

کد: 13950809172825430

https://goo.gl/6b1oEJ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: هیچ توافقی با ویتول یا دیگر شرکت‎های سوئیسی برای پیش فروش نفت خام نداشته ایم.

مذاکره ای با سوئیسی هانداشتیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سید محسن قمصری با اعلام این خبر گفت: ایران هیچ قراردادی با ویتول سوئیس برای فروش نفت خام نداشته است.

وی با اشاره به خبرهایی مبنی بر قرارداد فروش فرآورده نفتی به این شرکت سوئیسی از سوی ایران گفت: هیچ قرارداد مستقیمی با این شرکت سوئیسی منعقد نشده و قرارداد امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران با شرکت نیکو است.

شرکت نفتیران اینترترید (نیکو) شرکت خدمات نفتی ایران، مستقر در سوئیس است، که یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید.

مدیرامور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران درباره محور دیدار و مذاکرات هفته گذشته به مجارستان هم اظهار کرد: در این سفر تدارکات لازم برای امضای قرارداد فروش نفت ایران به صورت بلندمدت به این کشور انجام شده است.

  قمصری گفته است: تبدیل قرارداد عرضه تک محموله به بلندمدت زمانبر است و این موضوع طبیعی است.

مذاکره برای فروش نفت ایران به مجارستان در ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شد و این کشور هم اکنون یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت از ایران دریافت کرده است، مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن بوداپست است، این کشور حدود 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت دارد.

ویتول یک شرکت چندملیتی، به مرکزیت 2 کشور هلند و سوئیس است، که در زمینه تولید و مبادله انرژی و کالا فعالیت می‌کند، دفاتر مرکزی گروه ویتول در شهرهای روتردام، هلند و ژنو، سوئیس قرار دارند. ویتول هم اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان نفت خام جهان، به شمار می آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته