اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823182005430

با حضور رئیس جمهوری در منطقه نفتی غرب کارون

طرح توسعه میدان نفتی یادآوران به‎طوررسمی افتتاح شد

کد: 13950823182005430

https://goo.gl/hYOk7O

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس‌ جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با ‏حضور در منطقه نفتی غرب کارون، میدان نفتی یادآوران را افتتاح کرد.‏

طرح توسعه میدان نفتی یادآوران به‎طوررسمی افتتاح شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، دکتر حسن روحانی دقایقی پیش ضمن بهره برداری رسمی از فاز نخست طرح توسعه میدان‎ نفتی یادآوران، از اتاق کنترل و واحد فرآورش این میدان نفتی مشترک بازدید کرد.

میدان نفتی یادآوران در 10 کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده و با میدان سندباد عراق مشترک است.

شرکت ساینوپک چین پیمانکار بیع متقابل توسعه میدان نفتی یادآوران است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میدان در سه فاز توسعه خواهد یافت که در فاز نخست برداشت نفت از این میدان باید به 85 هزار بشکه در روز برسد. در فاز دوم سقف تولید از این میدان به 180 هزار بشکه در روز و در فاز سوم سقف تولید به 300 هزار بشکه در روز می رسد.

فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران امروز (23 آبان ماه) درحالی به طور رسمی بهره برداری می رسد که هم اکنون برداشت روزانه نفت از این میدان، از هدفگذاری فاز نخست که 85 هزار بشکه در روز بوده، پیشی گرفته است و روزانه 115 هزار بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته