اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906189985819

راهنمای سفر به اولین شهر خشتی جهان

کد: 13950906189985819

https://goo.gl/Ko9Dl2

، تهران , (اخبار رسمی): یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیاست که علاوه بر آثار تاریخی مختلف، بواسطه کویری بودنش معماری منحصربه‌فردی دارد. این شهر علاوه بر معماری کویرهای مختلفی را نیز در اطراف خود دارد که می توانید در برنامه سفر خود به یزد شبی را نیز به آن ها اختصاص داده و از آسمان پرستاره کویر لذت ببرید.

پیشنهاد سفر به اولین شهر خشتی جهان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی تریپ باما، یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیاست که علاوه بر آثار تاریخی مختلف، به‌واسطه کویری بودنش معماری منحصربه‌فردی را دارد که بازدید از آن را به عاشقان ایران پیشنهاد می کنیم. این شهر علاوه بر معماری کویرهای مختلفی را نیز در اطراف خود دارد که می توانید در برنامه سفر خود به یزد شبی را نیز به آن ها اختصاص داده و از آسمان پرستاره کویر لذت ببرید.با تریپ باما همراه باشید تا هر آنچه درباره سفر به یزد در برنامه ریزی سفر خود نیاز دارید بدانید.

مکان های دیدنی یزد

شهر یزد محله ای تاریخی در دل خود دارد به نام محله فهادان که اکثر دیدنی های یزد در آن جای گرفته است، زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه، خانه لاری ها، مسجد جامع یزد، حمام ابوالمعالی، بقعه دوازده امام و خانه فرهنگ یزد بخشی از آثار تاریخی این محله هستند. این محله اما به میدانی ختم می شود که یکی از معروفترین میدان های نه تنها یزد بلکه ایران است؛ میدان تاریخی امیرچخماق. در این میدان نیز می توانید تکیه تاریخی، نخل قدیمی و مغازه های سنتی که اکثرا سوغات یزد  را در معرض فروش قرار داده اند ببینید.

در خارج از میدان و بافت تاریخی نیز دیدنی های منحصربه‌فردی چون برج سکوت یا دخمه زرتشتیان که محل تدفین مردگانشان بوده است و همچنین باغ زیبا و سرسبز دولت آباد در انتظار بازدید کنندگان بسر می برند.

مکان های دیدنی اطراف یزد

مکان های دیدنی یزد اما به همین جا ختم نمی شود و این استان گفتنی های زیادی برای مسافرانش دارد. میبد، اردکان و خرانق از جمله روستاها و شهرستان هایی در شمال یزد هستند که جاذبه های گردشگری جذابی را در خود جای داده اند. 

زیارتگاه معروف چک چک، منارجنبان، نارین قلعه، چاپارخانه و کاروانسرای شاه عباسی از جمله این جاذبه ها هستند که می توانند یک روز کامل برنامه سفر شما را به خود اختصاص دهند.

در جنوب یزد اما مکان های دیدنی بطور پراکنده در شهرها و روستاهای مختلف قرار دارند و برای بازدید از همه آنها باید برنامه سفری خاص را ترتیب دهید. از جمله این دیدنی ها مسجد جامع فهرج، چشمه غربالبیز، کاروانسرای زین الدین و سرو ابرکوه است که بازدید از هر کدام می تواند خاطره ای ارزشمند از یزد را در خاطرات سفر شما حک کند.

کویر اما یکی از مهمترین جاذبه های این استان است که کمتر گردشگر یزدی است که سختی سفر را کشیده باشد و کویرش را ندیده باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای دیدن کویر یزد به بافق بروید و میهمان کمپ برای دیدن ادامه مطلب و عکس های این نوشته اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی