اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195485431

تشکیل 775 پرونده تخلف درطرح نظارت بر نوشت افزار

کد: 13950915195485431

https://goo.gl/ESpOGl

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل 775 پرونده تخلف در فرآیند اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی نوشت افزار خبر داد.

تشکیل 775 پرونده تخلف درطرح نظارت بر نوشت افزار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت؛ سیدمحمدحسین مولاخواه گفت : در راستای حمایت از کالاهای مرغوب تولید داخلی با اعمال نظارت‌های پیشگیرانه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی و حمایت از مصرف کنندگان ، طرح نظارتی نوشت افزار با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها از تاریخ 25 شهریور ماه بمدت یکماه در سراسر کشور اجرا شد.

وی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت در سراسر کشور را 7 هزار و 662 واحد اعلام کرد و گفت : در این بازه زمانی از میزان کل واحدهای صنفی بازرسی شده توسط بازرسان سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت، 1220 واحد صنفی فاقد پروانه کسب ، می باشد .
مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت ضمن اشاره به انجام 669 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی گفت: این گشتهای مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی ادارات کل استاندارد و اتحادیه صنفی نوشت افزار استانها انجام گرفته است.
مولاخواه گفت: در این طرح، کیفیت نوشت افزارهای دارای استاندارد اجباری ، قاچاق و غیراسلامی در بازار نیز با تعامل و همکاری چند دستگاه دیگر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
این مقام مسئول افزود : در این بازرسی ها 775 مورد پرونده تخلف به دلیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه و عدم ارائه فاکتور، به ارزش کل 924 میلیون و 136 هزار ریال برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارجاع ‌شده است.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه گزارشی در مورد کمبود کالا و یا بروزمشکل در توزیع دفاتر دانش آموزی دریافت نشده گفت : برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در برخی از استان‌ها و اجرای گشتهای مشترک با اتحادیه ها و تعزیرات در تنظیم بازار اقلام مذکور موثر بوده است.
مولاخواه در مورد قیمت‌گذاری محصولات نوشت افزار گفت:با توجه به فضای رقابتی و تنوع نوشت افزار ، اینگونه اقلام اعم از تولیدی و وارداتی در بخش دیگر کالاها و خدمات قرار داشته و راساً توسط بنگاههای اقتصادی قیمت گذاری می شوند.
مولاخواه گفت : تمامی واحدهای صنفی مربوط موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و هموطنان نیز در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور صورتحساب معتبر و.... می توانند با سامانه 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور تماس گرفته و شکایات خود را مطرح کنند و مطمئن باشند که نتایج حاصله به شاکی منعکس خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی