اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020217425819

نگاهی به مکان‌های دیدنی رفسنجان

کد: 13951020217425819

https://goo.gl/xw84UD

، تهران , (اخبار رسمی): رفسنجان از توابع کرمان و جایی بین یزد و کرمان است که سال‌هاست به باغات پسته‌اش معروف است به‌طوریکه درخت کهن‌سال پسته اودرج، یکی از دیدنی‌های معروف این شهر را به خود اختصاص داده است؛ درختی که قدمتش به بیش از ۱۵۰۰ سال می‌رسد.

دره راگه رفسنجان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی «تریپ باما»، این شهر به‌واسطه گذشته آباد و پر رونقش آثار تاریخی متعددی را در گوشه و کنار خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قلعه‌، کاروانسرا، بازار‌، برج‌، عمارت‌، آب انبار، محوطه‌های باستانی و نیز بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان اشاره کرد. 

حصار قدیم شهر رفسنجان

این حصار که اکنون بخشی از آن باقی مانده است، حصار قدیم شهر رفسنجان است که به دستور امیر مفخم بختیاری حاکم کرمان در سال ۱۲۹۲ ساخته شد. این حصار دارای چند برج و باروی مستحکم بود و چهار دروازه داشت که نامهای قطب آباد، علی آباد، دروازه مزار و کمال آباد را برای آن‌ها ذکر کرده‌اند. 

دره راگه

دویست کیلومتر دور‌تر از رفسنجان، در میانه کویری سوزان وخشک دست خلاق طبیعت به کمک باد کلوت‌هایی را در شهداد ایجاد کرده که عظمت و زیباییشان گردشگران را از سراسر جهان برای دیدنشان به میانه کویر می‌کشاند، اما اینجا در رفسنجان به جای باد، آب دست به کار شده است و کلوت‌های واژگون را به جای سطح، در دل زمین به شکل هنرمندانه در دره راگه شکل داده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر مسافر رفسنجان شدید بازدید از راگه را حتما در برنامه سفر خود جای دهید.

برای دیدن عکس‌ها و ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی