اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240845819

راهنمای سفر نوروزی به استان مرکزی و اراک

سفر به سرزمین «تیمره»

کد: 13951211240845819

https://goo.gl/P9LLpK

، تهران , (اخبار رسمی): اگر هنوز درگیر سوالاتی از جمله عید کجا برویم؟ کدوم شهر ایران برای عید بهتر است؟ بهترین مقصد سفر برای نوروز ۹۶ کجاست؟ و از این دست سوالات هستید با ما همراه باشید تا مقصدی متفاوت در مرکز ایران را به شما معرفی کنیم.

راهنمای سفر به استان مرکزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی«تریپ باما» استان مرکزی یکی از معدود استان های ایران است که نامش با یک مقصد صنعتی درآمیخته است. در این استان اما  مکان های دیدنی از جمله یکصد هزار سنگ نگاره تاریخی نهان است که برای بازدیدشان حداقل می بایستی یک هفته به آنجا سفر کنید.

کجاها را ببینیم؟

نخستین جایی که در استان مرکزی به شما پیشنهاد می دهیم سنگ نگاره های تیمره است. تیمره قدیمی ترین نقطه استان مرکزی است که آوازه های گذشتگان را در دل سنگ نگاره های آن می توانید بشنوید و رد پای نیاکانی را که روزگاری در تلاش برای زندگی بودند، ببینید.

اگر اهل طبیعت گردی هستید و دوستدار پرندگان مهاجر پیشنهاد می کنیم سری به تالاب میقان در قلب کویر بزنید، جایی که طی سال های اخیر به تفرجگاهی سرسبز برای بازدید بدل گشته است.

در شهر اراک اما دیدنی هایی چون بازار سنتی اراک با قدمتی ۲۰۰ ساله متعلق به دوره فتحعلی شاه، خانه قجری حسن پور مالک یکی از به نام ترین شرکت های فرش ایران و حمام چهارفصل با داستان شنیدنی اش در انتظار شما بسر می برند.حکایت ساخت حمام چهارفصل به این صورت است که روزی حاج محمد ابراهیم خوانساری در حال عبور از محله ای بود که دید مادری طفل کوچکش را در فصل زمستان حمام می کند، علت را جویا شد و دریافت که یهودیان حق استفاده از حمام عمومی را ندارند و این چنین بود که بزرگترین حمام کشور به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با معماری و تزئینات منحصربفرد در اراک بنا نهاده شد.

آتشکده آتشکوه یکی از برترین آتشکده های زرتشتیان؛ باغ گل بی نظیر محلات در کنار آبگرم شهر محلات، شهر زیرزمینی و مدفون شده ذلف آباد و آرامگاه پروفسور حسابی نابغه بزرگ جهان علم و اندیشه از دیگر جاذبه های دیدنی استان مرکزی است که می توانید در برنامه سفر به استان مرکزی بگنجانید.

اگر اهل ماجراجویی هستید برای دیدن عکس و ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی