اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960422254406927

5 مورد از سخت‌ترین شغل‌های جهان

کد: 13960422254406927

https://goo.gl/8j8M8j

، مشهد , (اخبار رسمی): شغل شما چیست؟ آیا به دنبال تغییر کار خود هستید یا از آن ناراضی هستید؟ فکر می‌کنید کارتان چقدر دشوار است؟ اگر اکنون از کار خود ناراضی هستید پیشنهاد می‌کنم شغل خود را با شغل‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم مقایسه کنید و ببینید که کدام کار سخت‌تر است؟

از دشوار‌ترین شغل های جهان

اگر احساس می‌کنید که انسانی هستید که به دنبال خطر و چالش در زندگی هستید می‌توانید یکی از این شغل‌ها را انتخاب کنید!!

به گزارش مگ‌وب در این نوشته ۵ مورد از دشوار‌ترین شغل‌های جهان معرفی می‌شود. البته در نظر داشته باشید که اولویتی در این کارها وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید که انسانی هستید که به دنبال خطر و چالش در زندگی هستید می‌توانید یکی از این شغل‌ها را انتخاب کنید!!

۱. آتش‌نشانی

نقش یک آتش‌نشان اساسا در زمانی است که خطری زندگی مردم را تهدید می‌کند. آتش‌نشان‌ها در طول ۲۴ ساعت آماده هستند که اگر در سطح شهر آتش‌سوزی رخ دهد فورا به آن جا بروند و جان مردم را نجات دهند. این کار چالش‌برانگیز است و اغلب بسیار استرس‌زاست. یک آتش‌نشان علاوه بر این‌که باید دارای شهامت باشد باید از نظر فکری و جسمی نیز آماده انجام عملیات‌های بزرگ باشد.

آتش‌نشانی مهارتی بسیار فنی است که احتیاج به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات دارد.

۲) فضانوردی

فضانوردی کار بسیار عجیبی است. فضانوردان باید هم از لحاظ فیزیکی و هم روانی از آمادگی خاصی برخوردار باشند و از طرفی با علم نیز آشنا باشند. این کار واقعا استرس‌زاست و در لحظاتی فشار بسیار زیادی به انسان وارد می‌کند.

تاکنون بیش از ۵۴۰ فضانورد به فضا سفر کرده‌اند. این شغل با این‌که بسیار دلهره‌آور و شاید ترس‌ناک باشد اما لذت‌بخش نیز هست. تصور کنید که از جو کره زمین خارج شده‌اید، به کره دیگر سفر می‌کنید و در آن حالتی معلق دارید و انگار روی هوا شنا می‌کنید. از آن جذاب‌تر هنگامی که دوباره به زمین می‌آیید و یک تجربه بی‌نظیر را برای دیگران تعریف می‌کنید. این شغل برای افراد خاصی است که به دنبال ماجراجویی هستند.

۳) پلیس ضد شورش

پلیس ضد شورش به بخشی از نیروهای پلیس، نظامی یا دیگر نیروهای امنیتی می‌گویند که مسئولیت آنها کنترل، پراکنده کردن یا دستگیری شهروندان غیرنظامی است که مبادرت به تظاهرات و یا برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند. نیروهای پلیس ضد شورش معمولاً از اسلحه‌های غیرکشنده مانند باتوم و شلاق به‌منظور پراکنده ساختن جمعیت یا بازداشت معترضان استفاده می‌کنند. از دههٔ ۱۹۸۰ میلادی استفاده از سلاح‌های دیگری مانند افشانه فلفل، گاز اشک‌آور، شوک‌دهنده الکتریکی و گلوله‌های پلاستیکی در میان این نیروها رواج یافته‌است.

در مواقع بحرانی، این نیرو می‌تواند برای مقابله با آشوبگران از ماشینهای آبپاش، ماشینهای زره‌پوش، و سگهای پلیس استفاده کند. نیروهای ضد شورش معمولاً به ابزارهای محافظتی مانند کلاه محافظ سَر، محافظ صورت، لباس مخصوص (جلیقه، محافظ گردن، زانوبند و …)، ماسک گاز و سپرهای مخصوص از جنس پلکسی‌گلس مجهز هستند.

این شغل نیز همان‌طور که از نامش پیداست در سخت‌ترین شرایط حضور دارد. زمانی که جان انسان به خطر می‌افتد. افرادی این شغل را انتخاب می‌کنند که اول انسان‌های شجاع و با اراد‌ه‌ای باشندو دوم حاظرند برای حفظ امنیت کشور و دفاع از مظلومان در برابر متجاوزان جان‌شان را به خطر بیندازند.

۴) کار در معدن‌ها و کارخانه‌های نفتی

طبق قانون، مشاغل سخت و زیان‌آور معمولا به کارهایی اطلاق می‌شود که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد است و کارگر در اثر اشتغال، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) دریافت می‌کند که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

کار معدن یکی از مشاغل سخت و البته خطرناک در دنیا محسوب می‌شود، به طوری‌که کارگران با ۸ تا۱۰ ساعت کار مداوم زیر آفتاب یا در زیرزمین مشغول به کار هستند.

افرادی مجبور می‌‌شوند کارهای کارخانه‌ای سخت و معدنی را انجام دهند که در شرایط بسیار سختی از زندگی قرار دارند و در واقع چاره‌ای جز این ندارند!

کار معدن به عقیده خیلی‌ها سخت‌ترین کار جهان است و به جرات می‌توان گفت در عین شرافت زیادی که دارد اما هیچ لذتی ندارد.

۵) ماهی‌گیری خرچنگ

احتمالا شما هم برای نخستین‌بار است که چنین اسمی را می‌شنوید! ماهی‌گیری خرچنگ اغلب به عنوان یکی از خطرناک‌ترین شغل‌های جهان به شمار می‌رود. افرادی که این شغل را دارند باید ساعت‌های طولانی در دریاهای ترسناک در جست‌وجوی خرچنگ باشند. این کار در شرایط آب و هوایی دشوار انجام می‌شود و معمولا باید با برنامه‌ریزی به سراغ آن رفت. ماهی‌گیران خرچنگ مجبورند روزهایی را به صورت ۲۴ ساعته به دنبال خرچنگ‌ها باشند و تا آن‌ها را پیدا نکنند به پولی نمی‌رسند. البته عکس این موضوع نیز برقرار است و اگر آن‌ها بتوانند خرچنگ‌های زیادی را بگیریند صاحب پول زیادی خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی