اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960730265187620

آیا بهترین دوستان کسب و کار خود می شناسید؟

کد: 13960730265187620

https://goo.gl/9FSpLi

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله درباره‌ی نقش تاثیرگذار کودکان در کسب و کارهای امروز بحث شده است. یک نمونه‌ی موفق خارجی و یک نمونه‌ی موفق داخلی مورد بررسی قرار گرفته است و در مورد نقاط وضعف و قوت آن بحث‌های کاربردی صورت گرفته است.

آیا بهترین دوستان کسب و کار خود می شناسید؟
آیا بهترین دوستان کسب و کار خود می شناسید؟

چندی پیش به همراه چند تن از دوستان و اقوام به شمال کشور سفر کرده بودیم. در بین راه تصمیم گرفتیم به یکی از رستوران‌هایی که اتفاقا از برندهای شناخته شده است و غذای لذیذی دارد برویم. تمام افراد بزرگسال بر سر رستوران اتفاق نظر داشتند، اما کودکان جمع به چیز دیگری فکر می‌کردند. آنها رستوران دیگری را درهمان حوالی به یاد داشتند که صاحب رستوران با هوشمندی امکانات بسیار خوبی برای آنها محیا کرده بود. جنگ بین ما و کودکان به نفع کودکان و البته صاحب رستورانی که هوادار کودکان بود به پایان رسید.

علت واضح است. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فرزندان ما از لحاظ عاطفی در رفتار خرید ما، انتخاب محل سفر و تفریحات ما تاثیر زیادی دارند. شرکت‌‌هایی که به این موضوع واقف هستند برنامه‌‌های بسیار دقیق و حرفه ای در این زمینه ایجاد کرده اند و از مواهب آن به خوبی بهرمند می‌شوند.

یکی از بهترین نمونه‌‌های آن شرکت مک دونالد است که هیچ گاه کودکان را فراموش نمی‌کند. بر پایه اطلاعات سایت FACTSlides، مک دونالد بزرگ‌ترین توزیع کننده‌ی اسباب‌بازی در جهان است.

شرکت مک دونالد کمپینی به نام «شب معلمان مک دونالد» راه اندزی کرد که در این کمپین از معلمان مدارس خواسته شده بود به عنوان فروشنده درشعب محلی مک دونالد چند ساعتی مشغول به فعالیت شوند وقسمتی از درآمد فروش به مدرسه‌ی آنها تعلق می‌گرفت. همان شب همهمه‌ی بسیاری در شعب مک دونالد برپاشده بود. معلمان مورد علاقه‌ی دانش آموزان از آنها می‌پرسیدند که آیا همراه غذا سیب زمینی سرخ کرده نیز میل دارید؟ و این چقدر می‌تواند برای یک کودک جذاب ، دلنشین و ماندگار باشد.

حال بشنوید داستان نوجوان 11 ساله‌ای را که از جمع آوری عروسک‌‌ها و هدایای تبلیغاتی مک دونالد برای خود کسب و کاری راه اندزی کرده است. پسر 11 ساله‌ای اکنون بعد از فروش کلکسیون خاطر انگیز هدایای تبلیغاتی مک دونالد 8000 پوند پول به دست آورده است. کلکسیون عظیم شامل 7000 قطعه از هدایای تبلیغاتی است. کلکسیون هدایای تبلیغاتی  لوک آندروود ( Luke Underwood ) هم اکنون مورد توجه مجموعه داران در سراسر جهان قرار گرفته است. این مجموعه شامل کلیه اسباب بازی‌‌های 101 سگ خالدر ، جعبه‌‌های هپی میل و همچنین پوستر‌‌های آن است. تخمین زده می‌شود که فقط برای جمع آوری این کلکسیون ارزشمند 10.000 هپی میل خورده شده باشد.

 

 

اما نکاتی که از مطلب فوق برداشت می‌شود:

دقت کنید که چطور طراحی دقیق و بی نقص کمپین‌‌های  هدایای تبلیغاتی شرکت مک دونالد باعث شد  این اقلام تبلیغاتی چنین ارزش افزوده‌ای پیدا کنند که گروهی از کودکان به جمع آوری هدایای تبلیغاتی بپردازند و درنهایت با ارزشی چندین برابر  آن را بفروشند.  بدین ترتیب هم مک دونالد در خاطره‌‌ها ماندگار شده و هم کالایی فروخته شد  و هم جریان فکری خبری و تبلیغاتی ایجاد شد؛ درحالی که در کشور ما گاهی ناشی‌گری‌‌ها سبب می‌شود هدایای تبلیغاتی به یک محصول کم استفاده و بعضا دور ریز تبدیل شوند. مدیران ما حتما باید با هدفمندی دست به انتخاب هدایای تبلیغاتی خود بزنند. البته ناگفته نماند که هر از چند گاهی کارهای خوبی هم در زمینه تبلیغات برای کودکان اتفاق افتاده است  که بیشتر در زمینه فیلم و سریال است.

بطور مثال مدرسه موش‌‌های 2 که یکی از اسپانسرهای اصلی آن بانک گردشگری بود. هدف گیری درست مخاطب، درک صحیح از خواسته‌‌ها و تمایلات طیف عظیمی‌ از بازار هدف و همچنین تابو شکنی در سینمایی که تشنه اینگونه کارها است، آن را جذاب تر می‌کند. ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. فروش عروسک  کارت هدیه تولد بانک گردشگری، فروش اینترنت هوشمند، خبرگزاری شهر موش‌‌ها (موشنا)، ... تماما یک پکیج کامل تبلیغاتی همراه داشت  که وقتی با نوستالژی‌‌های زمان کودکی ما پیوند می‌خورد ناخودآگاه کودکان درونمان به همراه کودکان امروز پشت درب سینما‌‌ها صف کشیدند. ولی  این پکیچ تبلیغاتی هم یک سس مخصوص کم داشت، از جنس  همان سس‌‌هایی که مک دونالد به محصولات خود می‌زند وآنها را جاودان میکند. باید یاد بگیریم چگونه محصولات ما تبدیل به فرهنگ شوند.  امروز دیگرخیلی از ما، ماجرای شهر موش‌‌ها را دنبال نمی‌کنیم. اما هدایای تبلیغاتی مک دونالد همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهند و در حراجی‌‌ها به قیمت‌‌های گزاف به فروش می‌رسند.

 

نکته دوم در مورد شرکت‌‌های عرضه کننده هدایای تبلیغاتی است. فقر هدایای تبلیغاتی مربوط به کودکان در این صنعت به خوبی مشاهده می‌شود.این موضوع دو علت دارد. اول شرکت‌‌های سفارش دهنده تمایل زیادی برای استفاده از این محصولات از خود نشان نمی‌دهند و دوم شرکت‌‌های هدایای تبلیغاتی نیز رویکرد مناسبی در این قضیه ندارند و مشتریان خود را تشویق به استفاده از این اقلام نمی‌کنند.

 

نکته سوم این است که اکثر شرکت‌‌ها فقط به مخاطب مستقیم خود توجه دارند و همواره از نقش تاثیرگذاران غافل هستند، ولی همین تاثیرگذاران هستند که نقش عاطفی پررنگی بر مخاطب شما دارند. اگر نگوییم نقش تاثیر گذاران بیشتر از نقش مخاطبان اصلی است، قطعا کمتر نیز نیست. پس وقتی در پایان سال برای قدردانی از مشتریان خود به آنها هدیه‌ای می‌دهید به فرزندان او نیز هدیه ای خلاقانه بدهید. مطمئن باشید اولین کسانی که سال بعد شما را به یاد والدین خود خواهند آورد همین کودکان نازنین هستند.

در پایان توجه شمارا به دو  هدیه جذاب و خلاقانه با قابلیت تبلیغاتی برای کودکان و نوجوانان جلب می‌‌کنیم.

بازی شطرنج

طناب ورزشی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت هور ( هدایای تبلیغاتی )

شرکت هور واردکننده و عرضه کننده و مشاور دهنده در خصوص هدایای تبلیغاتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]