اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961209285075886

آمیزه‌ای از صنایع‌دستی تایلند و تکنولوژی پرینت سه‌بعدی

کد: 13961209285075886

https://goo.gl/jV82iZ

، تهران , (اخبار رسمی): کمپانی تحقیقات و نوآوری سیام،(SRI (Siam Research and Innovation Company یک شرکت تولیدکننده سیمان در تایلند است که در راستای کنار زدن محدودیت‌های تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در معماری، به دنبال ابتکاراتی نوین رفته و پروژه‌ای به نام "Triple S" اجرا کرده است.

آمیزه ای از صنایع دستی تایلند و تکنولوژی پرینت سه بعدی
آمیزه‌ای از صنایع‌دستی تایلند و تکنولوژی پرینت سه‌بعدی

فرم منحصربه‌فرد پروژه مبتکرانه این شرکت که ملهم از صنایع‌دستی کشور تایلند است، ساختاری زیبا خلق کرده که به‌عنوان یک استراکچر نیز عمل می‌کند و فضایی برای زندگی به وجود می‌آورد.
پروژه پرینت سه‌بعدی بتن، "Triple S"، مرحله جدیدی از تکامل فناوری پرینت سه‌بعدی است که کانسپت آن ساخت یک سطح، یک سازه و یک سرپناه است. ابعاد این پروژه 3*3.5*3 متر است. برخلاف رویکردهایی که درگذشته به کار می‌رفت، در این پروژه طراحی و تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، هر دو قدم‌به‌قدم در کنار هم عمل می‌کنند. تحقیقات پیشرفته درزمینه‌ی پرینت سه‌بعدی و همین‌طور متریال، امکان گسترش این فناوری درزمینهٔ سازه، مهندسی و معماری را فراهم آورده است.
در پروژه "Triple S" امکان خلق سطوح در ابعاد انسانی فراهم‌شده است و این کار با استفاده از نازل پرینت سه‌بعدی که ابعاد آن متناسب ساخت چنین استراکچری است، امکان‌پذیر شده است. در این پروژه پرینت سه‌بعدی، مبحث ساخت سطوح متناسب ابعاد انسانی، پیچیده‌ترین مسئله طراحی معماری بوده است.
معمولا لایه خارجی سطح و سازه داخلی جسمی که محصول فرآیند تری دی پرینت است، هر دو در حین طراحی در نظر گرفته می‌شوند و سازه داخلی برای عملکرد سازه‌ای آن و جهت مقاومت در برابر بار وارده طراحی می‌شود. در این پروژه سعی شده است که لایه خارجی سطح نیز مانند سازه داخلی، عملکرد سازه‌ای داشته باشد. درعین‌حال که در رعایت جزئیات نمای ظریف و مستحکم خارجی ملاحظات لازم در نظر گرفته‌شده است. سطح طراحی‌شده می‌تواند هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ سازه خوب عمل کند. در حقیقت طرح بافت ساخته‌شده در این پروژه منتج از خط‌های منحنی روی سازه بتنی است که در برابر بار مقاومت می‌کند.
کانسپت طراحی پروژه triple S از روش کار در صنایع‌دستی بومی کشور تایلند استنتاج شده است که حدود 250 سال پیش در Phra Nakhon Si Ayutthaya، پایتخت سابق تایلند، ساخته می‌شدند. طرح این بافت تزئینی، فرمی شبیه شکل ماهی داشته و از برگ نارگیل بافته می‌شده است. طرح این بافت به‌گونه‌ای طراحی‌شده که مدولار بوده و به‌صورت یک بلوک بتنی اجرا می‌شود. بتن با استفاده از فناوری تری‌دی پرینت اکسترود می‌شود و با بالا آمدن ارتفاع آن، طرح بافت روی آن نقش می‌بندد. بعد از انجام فرایند تری‌دی پرینت، پانل بتنی تری‌دی پرینت شده که با استفاده از این طرح بافت ساخته‌شده است، می‌تواند به‌عنوان یک سازه وزن خود را تحمل کند. بعد از تری‌دی پرینت شدن، طرح بافت مدول نهایی، می‌تواند برای مقاصد سازه‌ای به کار رود.
به‌کارگیری متریال سیمان در کنار استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی باعث شده است محصول نهایی به‌دست‌آمده درنهایت در مقایسه با محصول روش‌های ساخت سنتی، مانند استفاده از قالب‌های پیش‌ساخته، وزن کمتری داشته باشد. استفاده از این رویکرد باعث می‌شود که مقاومت فشاری بیشتر از 45 مگا پاسکال شده و مقاومت خمشی بیش از 80 مگا پاسکال شود. بعلاوه در ساخت یک صفحه جدید به این روش، از متریال کمتری استفاده می‌شود چراکه سیستم دوگانه روکش و سازه که در تکنولوژی GRC استفاده می‌شود، در اینجا برای رسیدن به روشی پایدارتر، خود، متحمل بار ناشی از وزن خود می‌شود. با این طرح و تحقیقات جدید در تکنولوژی متریال، SCG معتقد است که این طرح یکی از پیشتازان تکنولوژی تری‌دی پرینت برای سازه‌های بزرگ است.
منبع: arel.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]