اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970231296618867

لذت جوجه‌کشی موفق را با دستگاه‌های جوجه کشی سوپر مینیاتور تجربه کنید

کد: 13970231296618867

https://goo.gl/NKQRF8

، تهران , (اخبار رسمی): موفقیت در جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار انواع پرندگان به عوامل مختلفی مانند تازه بودن و کیفیت تخم‌ها، شرایط نگهداری و انبار کردن تخم‌ها، نطفه سنجی، دستگاه جوجه کشی و تجربه و دانش اپراتور بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم هر یک از این عوامل و تاثیر آن‌ها بر جوجه کشی موفق بررسی خواهد شد.

لذت جوجه کشی موفق را با دستگاه های جوجه کشی سوپر مینیاتور تجربه کنید
لذت جوجه‌کشی موفق را با دستگاه‌های جوجه کشی سوپر مینیاتور تجربه کنید

– تازه بودن تخم‌ها

تازه بودن تخم‌ها از اصل‌های مهم و اساسی موفقیت در جوجه کشی است. تخم‌هایی که بیش از یک هفته پس از تخم‌گذاری انبار می‌شوند ، خاصیت خود را از دست می‌دهند و درصد تبدیل به جوجه در آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

– شرایط نگهداری و انبار کردن تخم‌ها

تخم‌ها را پس از تخم‌گذاری باید حداقل یک روز در خارج از دستگاه جوجه کشی قرار داد. همچنین همانطور که اشاره شد، آن‌ها را می‌توان حداکثر یک هفته در خارج از دستگاه جوجه کشی نگهداری کرد. باید توجه کنید که نگهداری و انبار کردن تخم‌های نطفه‌دار در خارج از دستگاه جوجه کشی شرایط خاصی دارد و در صورت فراهم نکردن این شرایط ، تخم‌ها از بین خواهند رفت. دمای مناسب برای نگهداری و انبار کردن تخم‌ها 16 تا 18 درجه سانتی‌گراد است. همچنین برای جلوگیری از ته نشین شدن نطفه باید تخم‌ها به صورت زاویه‌دار چیده شوند.

– کیفیت تخم‌ها

کیفیت تخم‌های نطفه‌دار که از عوامل تاثیرگذار بر موفقیت در جوجه کشی است به عواملی همچون سلامت، تغذیه و ضریب نر گله بستگی دارد. مرغ‌های مولد باید کاملا سالم باشند تا بیماری از آن‌ها به نطفه منتقل نشود. همچنین جیره غذایی نیز که توسط گله استفاده می‌شود باید مناسب باشد تا جنین و جوجه حاصل از تخم‌های آن‌ها ضعیف نباشد و بتواند در داخل تخم و پس از خروج از تخم قدرت مناسب برای رشد و بقا را داشته باشد. ضریب نر مناسب برای گله مولد 1 به 3 است. یعنی باید به ازای سه مرغ، یک خروس وجود داشته باشد تا جنین و جوجه حاصل ضعیف نباشد. برای اطمینان از این موارد حتما گله‌ای را که می‌خواهید تخم‌های نطفه‌دار آن را خریداری کنید، از نزدیک بررسی کنید.

عوامل مهمی که بعد از قرار دادن جوجه‌ها در داخل دستگاه جوجه کشی دخیل هستند.

– نطفه سنجی

نطفه سنجی از عوامل موفقیت در جوجه کشی است زیرا در صورت عدم نطفه سنجی و خارج نکردن تخم‌های بدون نطفه از داخل دستگاه، این تخم‌ها در زمان جوجه کشی در داخل دستگاه فاسد می‌شوند و گاز متان حاصل از آن‌ها باعث تلف شدن سایر تخم‌های نطفه‌دار می‌شود و راندمان جوجه کشی را به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

– دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی دقیق و قدرتمند همانند سایر عوامل برای جوجه کشی موفق از تخم‌های نطفه‌دار ضروری است. اگر دستگاه جوجه کشی دقت مناسب در تنظیم دما، رطوبت، اکسیژن‌رسانی و چرخش تخم‌ها را نداشته باشد، راندمان کافی را نخواهد داشت و تخم‌های نطفه‌دار در داخل دستگاه از بین خواهند رفت.

– تجربه و دانش اپراتور

تجربه و دانش اپراتور یعنی شخصی که جوجه کشی می‌کند از عوامل موفقیت در جوجه کشی است. اپراتور اگر تجربه و دانش مناسب برای جوجه‌کشی را نداشته باشد، نمی‌تواند مواردی را که در بندهای قبلی اشاره شد را به درستی انجام دهد و جوجه کشی ناموفقی را تجربه خواهد کرد. بنابراین اگر شما هم جزء افراد مبتدی در جوجه کشی هستید بهتر است از تجربه و دانش افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]