اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970809325208867

غذای مرغ مینا چیست؟

کد: 13970809325208867

https://goo.gl/Zzix6a

، تهران , (اخبار رسمی): مرغ مینا از جمله پرندگان زینتی است که به دلیل قدرت سخنگویی که دارد مورد توجه پرورش‌دهندگان است. اما برخی از افراد تازه کار که این پرنده را پرورش می‌دهند، به دلیل بی‌توجهی یا به دلیل عدم داشتن اطلاعات لازم در زمینه پرورش این پرنده، در تغذیه آن دچار اشتباه می‌شوند.

تغذیه مرغ مینا – غذای مرغ مینا چیست؟
تغذیه مرغ مینا

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در تغذیه مرغ مینا  با آن مواجه می‌شوند، استفاده از پلت است. گاهی مشاهده می‌شود که این اشتباه در بین پرنده فروش‌ها هم وجود دارد و به سلامتی پرنده مشکلاتی وارد می‌کند.

پلت از پودر کردن دانه‌ها، غلات و … تولید می‌شود. اگر چه استفاده از پلت به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد برای مرغ و خروس‌ها مناسب است و موجب چاق و چله شدن آن‌ها می‌شود، اما در مرغ مینا به دلیل عدم افزایش وزن آن باعث چربی کبد می‌شود. پلت سرشار از انرژی و آهن است که البته آهن آن برای مرغ مینا ماده‌ای سمی محسوب می‌شود. از طرف دیگر آهن در اندام‌های داخلی پرنده ذخیره می‌شود و باعث بروز برخی بیماری‌ها از جمله عدم تعادل مرغ مینا می‌شود. حتی بعضا مشاهده می‌شود که در ساخت این پرنده از آشغال و ضایعات هم استفاده شده است.

تغذیه مرغ مینا در طبیعت

مرغ مینا پرنده‌ای همه چیزخوار است و در طبیعت از موادغذایی گوناگون مانند حشرات، کرم‌ها، میوه‌ها و جوجه‌های بقیه پرندگان تغذیه می‌کند. در نگهداری این پرنده باید توجه داشته باشید که مرغ مینا در هنگان غذا خوردن کثیف‌کاری می‌کند و باید در فاصله‌های زمانی مختلف پرنده را (البته بدون استفاده از شامپو) شستشو کرد.

در تغذیه مرغ مینا می‌توان میوه‌ها و غذاهای نرم مانند سینه مرغ استفاده کرد. البته در صورت استفاده از این ماده به هیچ عنوان نباید به آن ادویه و نمک بزنید. میوه‌ها هم جزء مواد مناسب برای تغذیه مرغ مینا هستند که در بین آن‌ها سیب از همه بهتر است چون در تمامی فصول سال موجود است. انگور هم یکی دیگر از میوه‌جاتی است که مرغ مینا به آن علاقه زیادی دارد و می‌توان از آن در تغذیه پرنده استفاده کرد اما به هیچ‌عنوان نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد، چون که باعث ذخیره بیش از اندازه آهن در بدن پرنده می‌شود. میوه‌های دیگری هم که دارای ویتامین C هستند مانند پرتقال و کیوی باعث جذب بیشتر آهن می‌شوند و نباید به صورت مداوم آن‌ها را به پرنده خوراند. میوه‌هایی مانند خیار، سیب، توت سفید، گلابی، انجیر، انگور، موز، کاهو و سبزیجاتی مثل کاهو و پنیر سفید نقش مهمی در تغذیه مرغ مینا ایفا می‌کنند. پنیر سفید، نخود فرنگی، سیب زمینی پخته، سفیده آب پر تخم مرغ و میوه‌های خشک از دیگر مواد غذایی مناسب برای تغذیه پرنده هستند.

گاهی اوقات مشاهده می‌شود که پس از تغییر غذای مورد استفاده مرغ مینا، این پرنده از خوردن غذا امتناع می‌کند. بنابراین بهتر است تغییر غذای پرنده را به صورت تدریجی انجام داد. برای این کار بهتر است غذای جدید را کم‌کم به جیره‌های غذایی قبلی وارد کرده تا پرنده به غذای جدید عادت کند.

در تغذیه مرغ مینا به هیچ‌عنوان نباید از مواد غذایی روغن‌دار، ادویه‌دار و مواد غذایی بدون ارزش غذایی مانند چیپس و پفک استفاده کرد. برخی از پرورش‌دهندگان مرغ مینا این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان از ویتامین استفاده کرد؟ پاسخ این است که بله می‌توان این کار را انجام داد ولی به هیچ‌عنوان نباید در مواقع غیرضروری از ویتامین استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی