اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970724322148867

چگونه بلدرچین پرورش دهیم؟

کد: 13970724322148867

https://goo.gl/CQkgfx

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که به کسب و کار پرورش بلدرچین علاقه دارند می‌توانند در این مقاله که توسط سایت دستگاه جوجه‌کشی نگارش شده است با روشهای پرورش و نگهداری بلدرچین آشنا شوند.

پرورش بلدرچین – چگونه بلدرچین پرورش دهیم؟
پرورش بلدرچین

پایه پرورش بلدرچین

به طور کلی دو روش اصلی پرورش بلدرچین وجود دارد که به طور معمول در پرورش بلدرچین آزموده شده است یکی از آنها زمانی است که مخلوطی از جنسیت‌های بلدرچین را در قفس داشته باشید میزان نرخ مذکر و مونث باید ۱:۲٫۵ باشد که به معنی ۴ بلدرچین نر و ۱۰ بلدرچین ماده است. اگر بلدرچین‌ها را در مقیاس بزرگ پرورش می‌دهید یا زمان کافی برای صرف وقت به روش‌های دیگر را ندارید این همان موردی است که به کار می‌آید. این روش دارای برخی از معایب‌ها مانند دعوای مکرر بین نرها هستند که باعث استرس و عصبانیت بین دیگر پرندگان قفس می‌شود و منجر به نامنظم شدن لقاح و میزان تخم‌گذاری می‌شود.

روش دیگر نیز نگهداری بلدرچین‌های نر و ماده به صورت جداگانه و قراردادن نرها در قفس ماده‌ها برای انجام کار خود به طور دوره‌ای است. در این روش نرخ باروری بالایی ایجاد خواهد شد و کیفیت پرورش به خوبی تحت نظارت خواهد بود. این تمرین خوبی برای پرورش بلدرچین در مقیاس کوچک خواهد بود. مخصوصا زمانی که می‌خواهید بلدرچین‌های رنگی ژاپنی را پرورش دهید، کنترل بهتری روی رنگ‌ها و طرح‌هایی که می‌خواهید خواهید داشت. تنها عیب این روش پرورش بلدرچین، مصرف شدن زمان است.

جوجه کشی از بلدرچین

بلدرچین‌های اهلی غریزه‌ی لانه گذاری را از دست داده‌اند بنابراین تنها راه پرورش بلدرچین در ماشین جوجه کشی است. یک انتخاب دیگر قرار دادن تخم بلدرچین‌ها زیر یک مرغ تخم‌نشین است (نژاد بانتوم ایده آل است). اگر این گزینه را انتخاب شود باید هر گونه تخم مرغ دیگر را از زیر مرغ تخم نشین حذف کرد.

تخم بلدرچین‌ها را هر روز برای کاهش عفونت باید جمع آوری کرد. تخم بلدرچین‌های به نظر سالم‌تر با پوسته‌های به نظر محکم‌تر را باید انتخاب کرد. آنها را به طور کامل برای تشخیص هر گونه ترک یا آسیب‌های دیگر بازرسی کرد. تخم‌های بلدرچین را نباید شست چرا که این کار باعث از بین بردن پوشش محافظ تخم مرغ‌ها می‌شود و آنها را در برابر عفونت‌های باکتریایی آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین توصیه می‌شود که روی آنها عمل نطفه‌سنجی اجرا شود. این کار هرگونه ترکی که ممکن است وجود داشته باشد و سلامتی زرده و اندازه‌ی فضای هوایی را نشان می‌دهد. اگر یک نطفه سنج خریده‌اید باید اطمینان حاصل کنید که آن یک نطفه سنج با شدت نور بالا باشد. چون یک نطفه سنج معمولی نمی‌تواند نور را به خوبی داخل پوسته‌ی تاریک تخم بلدرچین بتاباند.

تخم بلدرچین‌ها را در یک مکان خنک و خشک در سینی‌هایی که کف آن چرب است باید نگهداری کرد. دمای ذخیره‌سازی باید بین ۱۲-۱۷ درجه‌ی سانتی گراد و رطوبت نسبی بین ۷۰-۸۰ درصد باشد. باید مراقب بود، اگر درجه‌ی دما به ۱۸ درجه سانتی گراد برسد رشد جنین کوچک ممکن است که شروع شود و هچ تخم بلدرچین‌ها بی‌فایده خواهد شد. تخم بلدرچین‌های آماده شده برای هچ را در یخچال نباید نگهداری کرد  آنجا برای آنها بسیار سرد است. برخی می‌گویند که می‌توان تخم بلدرچین‌ها را قبل از هچ برای ۱۰ روز نگهداری کرد اما  بیش از ۷ روز توصیه نمی‌شود.

تخم بلدرچین‌ها بعد از جمع‌آوری باید بخور داده شوند اما برخی پرورش‌دهندگان این کار را هنگامی که تخم بلدرچین‌ها را داخل دستگاه جوجه کشی برای هچ قرار می‌دهند انجام می‌دهند. اگر  گزینه‌ی دوم  انتخاب شد، بخور باید در ۱۲ ساعت اول جوجه کشی انجام شود. برای بخور از ۲۵ گرم پتاسیم پرمنگنات و ۳۵ میلی لیتر فرمالین ۴۰ درصد برای هر مترمکعب از فضای ماشین جوجه‌کشی باید استفاده کرد. این روش مانند این است که پتاسیم پرمنگنات را داخل یک سرامیک با قطر بزرگ و با دیواره‌ی کم ارتفاع مانند یک تابه‌ی بزرگ ریخته و سپس فرمالین را به آن اضافه کرد. بهتر است در این فضا نفس کشیده نشود و از یک ماسک مناسب استفاده شود. ظرف را داخل ماشین جوجه کشی قرار داده و دمای آن را بین ۲۰-۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت نسبی را بین ۸۰-۹۰ درصد تنظیم کرد. اگر ماشین جوجه کشی هوای تحت فشار وجود دارد فن در حال اجرا است اما دریچه را برای۲۰ دقیقه باید بست سپس دریچه را باز کرد و ظرف را از داخل ماشین جوجه کشی برداشت. اگر دستگاه جوجه کشی از نوع ماشین جوجه کشی هوای ساکن است ظرف را داخل ماشین برای ۲۰ دقیقه گذاشته سپس در را باز کرده و ظرف را از داخل ماشین بردارید.

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی

این دستگاه جوجه کشی قابلیت جوجه کشی از ۱۲۰ تخم بلدرچین به صورت کامل اتوماتیک و هوشمند بدون دخالت دست را دارد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان طرح توجیهی پرورش بلدرچین می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی