اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970904329808867

صفر تا صد پرورش مرغ عشق

کد: 13970904329808867

https://goo.gl/huSM1Z

، تهران , (اخبار رسمی): پرورش مرغ عشق (Budgerigar Breeding) برای برخی از افراد که علاقه ویژه‌ای به این پرنده دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق تحقیقات انجام شده در میان پرنده‌هایی که افراد مختلف به نگهداری آن می‌پردازند مرغ عشق از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پرورش مرغ عشق - صفر تا صد بیاموزید.
پرورش مرغ عشق

پرورش مرغ عشق

پرورش مرغ عشق (Budgerigar breeding) برای برخی از افراد که علاقه ویژه‌ای به این پرنده دارند از اهمیت بالایی برخوردار است . طبق تحقیقات انجام شده در میان پرنده‌هایی که افراد مختلف به نگهداری آن می‌پردازند مرغ عشق از محبوبیت بالایی برخوردار است. از این رو در این مقاله سعی شده است تا بهترین و کامل‌ترین روش‌ها برای نگهداری و پرورش مرغ عشق برای ارائه شود. برای پرورش مرغ عشق ابتدا باید آن را به خوبی شناخته و با ویژگی‌های آن آشنا شوید:

مرغ عشق

مرغ عشق (Budgerigar) از گونه طوطی‌سانان بوده و اندازه نسبتاً کوچکی دارد. جالب است بدانید این پرنده برای اولین بار در سال 1700 میلادی در استرالیا مشاهده شد. اساساً مرغ عشق‌ها به دو گونه انگلیسی و ساده تقسیم می‌شوند. همانگونه که از نام آن پیدا است گونه انگلیسی بیشتر در کشور انگلیس نگهداری می‌شود ولی جالب است بدانید در ایران نیز به تعداد زیاد یافت می‌شود. طول عمر این پرنده‌ها به نژاد آنها بستگی دارد به طوری که عمر گونه ساده در حدود 5 تا 10 سال تخمین شده است و عمر گونه انگلیسی در بازه 4 تا 6 سال است.

یکی از ویژگی‌های بارز این پرنده توانایی تقلید کلمات است. مرغ عشق قادر است سخن گفتن و تقلید کلمات را خیلی بهتر از برخی پرنده‌های دیگر مانند عروس هلندی انجام دهد. در بررسی رفتار این پرنده می‌توان گفت مرغ عشق بسیار زیرک، اجتماعی بوده علاقه زیادی به سوت زدن و سخن گفتن دارد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده افراد زیادی در سراسر دنیا این پرنده را به عنوان حیوان خانگی نگه‌داری کنند این است که خیلی زود خود را به خانه عادت داده و اهلی می‌شوند.

نکاتی که برای پرورش مرغ عشق باید بدانید

برای پرورش مرغ عشق فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که توجه به آنها ضروری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه، تعیین جنسیت، نحوه نگهداری، شیوه جوجه کشی و بیماری‌ها از جمله مواردی هستند که برای نگهداری مرغ عشق باید به آنها توجه شود.

تغذیه مرغ عشق

بی‌شک زندگی در طبیعت نه برای پرندگان بلکه برای تمامی حیوانات بسیار متفاوت از زندگی به عنوان حیوان خانگی است. ذاتاً در طبیعت مرغ عشق از تخم‌های خشک‌شده انواع گیاهان و ارزن درشت جهت تغذیه استفاده می‌کند. کسانی که قصد پرورش این پرنده در خانه را دارند می‌توانند از ترکیب کتان (Flax)، ارزن (Millet) و هفت تخم (7 seeds) با میزان معین برای تغذیه این پرنده استفاده کنند. رژیم غذایی این پرنده از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید از موارد زیر برای تکمیل کردن تغذیه این پرنده استفاده شود:

- توت فرنگی، انگور، سیب و برخی میوه‌های تازه
- سبزی‌هایی که دارای ویتامین A هستند مانند هویج، چغندر و کاهو
- نان و بادام خیس و نرم شده در آب
· دانه‌هایی مانند عدس، ماش و لوبیا که پخته شده‌اند

تعیین جنسیت مرغ عشق

تعیین جنسیت مرغ عشق با توجه به پوست بالای منقار این پرنده انجام می‌شود. در این روش اگر رنگ پوستی که بالای منقار پرنده مرغ عشق قرار دارد آبی تیره یا بنفش باشد پرنده نر بوده و اگر پوست آبی روشن مایل به قرمز یا قهوه‌ای رنگ باشد مرغ عشق مورد نظر ماده است.

جوجه کشی مرغ عشق

همان‌گونه که می‌دانید مدت زمان مشخصی برای جوجه کشی از هر پرنده وجود دارد. جوجه کشی از مرغ عشق حدوداً 22 تا 25 روز طول می‌کشد. برای جوجه‌کشی از تمامی پرندگان دو عامل دما و رطوبت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که اگر هر یک از آنها از میزان استاندارد فاصله داشته باشند تمامی تخم‌ها تلف می‌شوند . رطوبت لازم جهت جوجه‌گیری از تخم‌های نطفه‌دار این پرنده در حدود 58 تا 63 درصد است. دما لازم برای دوران ستر 37.5 درجه و برای دوران هچر 37.2 درجه است. مرغ عشق یک پرنده زینتی بوده و تخم نطفه‌دار آن از قیمت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل برای جوجه کشی آن باید از یک دستگاه جوجه کشی خانگی با راندمان بالا استفاده شود.

نگهداری و پرورش مرغ عشق

اصولاً مرغ عشق را به صورت جفت نگهداری می‌کنند و جالب است بدانید که مرغ عشق‌های جفت بسیار صمیمی می‌شوند تا حدی که به صاحب خود کم محلی می‌کنند . توجه داشته باشید که این پرنده نباید زیر تابش مستقیم خورشید نگهداری شود. در محل نگهداری این پرنده نباید حیوانات شکارچی حضور داشته باشند. قفس (Cage) این پرنده را در جای بلندی قرار دهید و گاهاً اجازه دهید از قفس بیرون آمده و پرواز کند. دقت کنید که همه جا بسته باشد تا پرنده در هنگام پرواز فرار نکند.

در صورت نگهداری مرغ عشق به صورت جفت به اندازه قفس که تهیه می‌کنید توجه داشته باشید. هرگز بیش از یک جفت را در یک قفس قرار ندهید چرا که بین آنها درگیری ایجاد می‌شود. کف قفس را با روزنامه یا مقوای غیر رنگی بپوشانید و روی آن به میزان مناسب شن بریزید. روزنامه یا مقوا را هر 7 روز یک بار تعویض کنید. برای قفس این پرنده باید شاخه‌های مناسب درخت در نظر بگیرید چرا که مرغ عشق علاقه دارد بر روی شاخه درختان نشسته و به آنها نوک بزند. این عمل باعث کوتاه شدن نوک پرنده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی