اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970809325158867

ایجاد کسب و کار پرورش مرغ

کد: 13970809325158867

https://goo.gl/1mHEH5

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که مایل هستند مزرغه پرورش مرغ داشته باشند باید با فوت و فن‌های آن آشنا شوند. در این مقاله در مورد فوت و فن‌های این کار مطالبی ارائه خواهد شد. داشتن مزرعه مرغ از سال 2008 یکی از کسب‌وکارهای پرسود شناخته شده است.

مزرعه مرغ – ایجاد کسب و کار پرورش مرغ
سود فراوان پرورش مرغ محلی

در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیاری از افراد به پرورش مرغ پرداخته‌اند . حتی بعضی از افراد این کار را در مقیاس کوچک انجام می‌دهند تا نیاز به تهیه گوشت یخ‌زده و تخم مرغ از فروشگاه‌ها را نداشته باشند. افرادی که می‌خواهند وارد صنعت جوجه کشی شوند و از این راه به کسب درآمد بپردازند باید بدانند که نگهداری از مرغ دارای نکات و الزاماتی است. در این مقاله تمام نکات لازمی که برای شروع و اداره یک مزعه مرغ نیاز است به طور کامل بیان شده است. 

ایجاد کسب و کار پرورش مرغ

1- تمام مهارت‌ها و تکنیک‌هایی که برای شروع یک مزرعه مرغ نیاز است را باید شناسایی کرد.

مزرعه داری به عنوان یک فعالیت سخت شناخته می‌شود. در این راه نیاز است زمان زیادی را برای این کار صرف کرد. به عنوان یک تازه کار هر چقدر احاطه بیشتری بر نکات لازم درباره  مزرعه مرغ داشته باشید به همان میزان راندمان بالا و کاری اصولی در آینده خواهید داشت.

به عنوان یک مزرعه دار باید تا ساعت‌ها کار کرد، این کار به گونه‌ای است که اخر هفته‌ها ، صبح‌ها و حتی در صورت نیاز شب‌ها هم به توجه و فعالیت نیاز خواهد داشت. همچنین باید خود را برای غذا دادن، تمیزکاری و مراقبت از جوجه‌ها و مرغ ها نیز آماده کرد.

باید خود را برای درآمدهای فصلی آماده کرد.در این دوره درآمد، بستگی مستقیم به زمان تخم‌گذاری مرغ‌ها و همچنین نحوه فروش تخم‌ها و گوشت حاصل از مزرعه مرغ دارد. مطلب گفته شده به این معنا است که در سال اول فعالیت سود متوسطی عاید خواهد شد ولی بعد گذشت 1 یا 2 سال سوددهی مزرعه به میزان بسیار زیادی بالا خواهد رفت.

به عنوان کسی که مزرعه مرغ دارید باید صبور بوده و خود را برای اشتباهاتی که از روی نبود تجربه اتفاق خواهد افتاد آماده کرد. در هر مرحله از پرورش در صورت وقوع مشکل بهتر است به فکر پیدا کردن راه حل بود چرا که بروز مشکلات در این کار یک امر عادی است.  

2- برای مزرعه مرغ یک برنامه تجاری تهیه کرد. برای آن که مزرعه موفق و پربازده داشته باشید و همچنین محصولات حاصل به صورت مناسب مدیریت شود باید یک برنامه تجاری ایده‌آل برای مزرعه مرغ در نظر گرفت.

مخارج مزرعه مرغ: خرید تجهیزات، هزینه دان و غذا، هزینه خرید قفس(ها)، هزینه مرغ‌ها و … تمام این موارد تشکیل دهنده هزینه‌ها در این زمینه فعالیتی هستند.

درآمد مزرعه مرغ: هنگامی که مزرعه به یک ثبات پایدار و معین رسید باید مدیریت به گونه‌ای باشد که یک حقوق معین از محصولات حاصل از مزرعه برداشت شود.

سرمایه گذاری: برای آن که استارت مزرعه پرورش مرغ را بزنید باید یک سرمایه اولیه برای این کار در نظر داشت. این سرمایه می‌تواند در شکل یک حساب پس انداز، پول قرض گرفته شده از یک همکار یا خانواده و یا وامی باشد که از بانک برای این کار گرفته شده است. علاوه بر این می‌توان هزینه‌های مزرعه مرغ را از طریق کار نیمه وقتی که انجام می‌دهید فراهم کرد.

برنامه برای فاجعه: همان گونه که بیشتر مزرعه داران تجربه کرده و می‌دانند، هوای بد و یا فصل نامناسب می‌تواند سوددهی فعالیت را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد. باید یک برنامه برای فاجعه داشت تا مطمئن شد در حالت اورژانسی و یا یک سال بدون سود می‌توان بدون هیچ مشکلی سر پا ماند.

3- درخواست برای تامین نیاز مالی

اگر سرمایه مناسبی برای شروع کار در اختیار ندارید، ترجیحاً باید از طریق خانواده هزینه را برای شروع این کار تامین کرد. البته حائز اهمیت است که گرفتن وام مناسب برای این کار می‌تواند عملکردی ایده آل برای آغاز کار حساب شده باشد.

4- بهتر است برای آغاز این کار با افراد ماهر و باتجربه که در این زمینه در حال فعالیت هستند مشورت کرد.

راه اندازی مزرعه مرغ

1- ابتدا باید تصمیم گرفت که آیا می‌خواهید مرغ‌ها را در قفس (مکان امن) نگه‌داری کرد یا در فضای آزاد پرورش داد. برای این که بتوان یک مزرعه پرورش مرغ راندازی کرد باید راه‌های زیادی را طی کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی