اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970725322398867

آموزش جامع جوجه کشی از بلدرچین

کد: 13970725322398867

https://goo.gl/c1VFAJ

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله در مورد پرورش و نگهداری بلدرچین  مطالب مهم و مفیدی بیان خواهد شد. خیلی‌ها به دنبال پرورش بلدرچین هستند اما اطلاعات کافی در این مورد ندارند. در این مقاله درخصوص نحوه جوجه کشی و پرورش بلدرچین بیان خواهد شد.

آموزش جوجه کشی از بلدرچین  به صورت جامع
آموزش جوجه کشی از بلدرچین

تهیه تخم نطفه‌دار برای جوجه کشی از بلدرچین

در هنگام جوجه کشی از بلدرچین باید یه سری فاکتورها در زمان تهیه تخم نطفه‌دار رعایت شود . مثلا از جایی تخم‌ها را تهیه کرد که به شهر نزدیک باشد به عنوان مثال  اگر کسی اهل مشهد است از ارومیه تخم تهیه نکند چون  به دلیل فاصله‌ی زیادی که وجود دارد تخم ‌ا به هر نحوی حمل شوند بالا و پایین و یا سرد و گرم شده و باعث می‌شود که تخم‌های نطفه‌دار آسیب ببیند و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد، پیشنهاد این است که از جاهای بسیار نزدیک تخم نطفه‌دار، تهیه شود، به محلی که تخم را از آنجا خریداری می‌شود حتما باید حضوری مراجعه کرد و از نزدیک مطمئن شد که اصول تولید و ذخیره‌سازی تخم نطفه‌دار بلدرچین به درستی در آن رعایت می‌شود.

باید توجه داشت که استفاده از مواد کلسیم دار در جیره غذایی بلدرچین سبب سفت شدن پوسته آهکی تخم نطفه دار می‌شود وموجبات خفه شدن جوجه در زمان جوجه‌کشی را فراهم می‌کند. در واقع به دلیل عدم توانی در شکستن پوسته تخم مرغ  تعدادی از جوجه‌ها می‌میرند.

اهمیت ضریب نر به ماده در تهیه تخم نطفه‌دار

از شرایط مهم و اساسی که در نطفه دار بودن تخم دخیل است، ضریب نر به ماده است که مطلوب‌ترین وضعیت یک نر به سه ماده است که میزان نطفه‌دار بودن تخم در این شرایط بالای 90 درصد است.

محیط دستگاه جوجه کشی

بعد از تهیه تخم نوبت به آماده سازی دستگاه جوجه کشی و محیطی که دستگاه را در آن جا قرار خواهید داد می‌رسد.

محیط دستگاه جوجه کشی

1-باید دارای تهویه کافی باشد.

2- عاری از هر گونه قارچ و میکروب باشد.

3- کاملا بهداشتی باشد.

4- از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی (غیرتابشی برقی) استفاده شده باشد.

5- دمای محیط قرارگیری دستگاه باید بین 20 تا 25 درجه تنظیم شود.

آماده سازی دستگاه جوجه کشی

یک روز قبل از جوجه کشی، دستگاه جوجه کشی باید  تست شود و آماده جوجه کشی شود و نحوه استفاده از دستگاه را باید یاد گرفت.

آماده سازی تخم نطفه دار

یکی از نکات مهمی که بعد از تهیه تخم و آماده سازی دستگاه، افراد با تجربه انجام می‌دهند قرار دادن تخم نطفه دار به مدت نیم روز در محیط دستگاه جوجه کشی است علت این امر، بیدار شدن تخم نطفه دار و آماده رشد شدن است.

توجه داشته باشید که اگر به طور ناگهانی تخم نطفه دار از هوای سرد به هوای گرم داخل دستگاه جوجه کشی منتقل شود تخم‌ها دچار شوک دمایی می‌شوند همچنین این امر باعث عرق کردن تخم مرغ نطفه دار نیز می‌شود که به موجب آن باکتری‌ها سطح پوست شسته شد و نهایتا باعث بسته شدن منافذ سطح پوست تخم مرغ می‌شود حتی این باکتری‌‌ها می‌توانند به داخل تخم مرغ نفوذ کنند و باعث خراب شدن زرده تخم مرغ شوند.

قرار دادن تخم‌ها در دستگاه جوجه کشی

قبل از قرار دادن تخم‌ها در داخل دستگاه جوجه کشی دستگاه را به مدت 15 دقیقه خاموش کرده و همه تخم‌ها را در داخل دستگاه قرار دهید، باید دقت شود که نوک تیز تخم‌ها باید رو به پایین قرار بگیرند و بعد از روشن کردن دستگاه دما را روی 37.7 و رطوبت را روی 65 تنظیم کرد.

دوران ستر و هچر

طول دوران ستر در بلدرچین 15 روز (دما 37.7 رطوبت 65 درصد) و هچر سه روز (دما 37.2 رطوبت 60 درصد) است که در کل 18 روزک امل زمان لازم است تا نخم نطفه‌دار به جوجه تبدیل شود. معمولا افراد با تجربه یک روز دیگر را نیز صبر می‌کنند تا جوجه‌هایی که از تخم بیرون نیامنده‌اند نیز خارج شوند.

نکته: طول دوران پرورش بلدرچین با توجه به نژادهای مختلف متفاوت است ولی عمدتا 18 روز تمام طول می‌کشد که در مورد نژاد‌های خاص یا نژادهای که اصلاح ژنتیکی شدند باید از مراجع معتبر و سایت‌های معتبر طول دقیق این دوران را استخراج کرد.

نکته: بلدرچین از جمله پرندگانی است که نطفه سنجی در آن ممکن نیست این امر به دلیل وجود پوسته ضخیم امکان پذیر نیست.

خارج شدن جوجه‌ها

پس از بیرون آمدن جوجه  از تخم آن‌ها را نباید خارج کرد. معمولا جوجه‌هایی که تازه از تخم خارج شده‌اند تا 48 ساعت م‌تواند در داخل دستگاه جوجه کشی بماند این امرسبب می‌شود که با حرکت این جوجه‌ها به تخم‌های دیگر نیز شوک وارد شود و جوجه‌ها سریع‌تر از تخم خارج شوند، بعد از پایان دوره جوجه کشی تخم‌هایی را که به جوجه تبدیل نشده‌اند بشکنید و ببیند دلیل اصلی که تخم‌ها به جوجه تبدیل نشده‌اند چیست مطمئنا تعدادی از تخم‌ها بدون نطفه هستند هنوز تخم‌های بدون نطفه در داخل دستگاه وجود داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی