اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970301296918867

سالن پرورش کبک چه مشخصاتی دارد

کد: 13970301296918867

https://goo.gl/oSMeZa

، تهران , (اخبار رسمی): کبک ها را می توان در سالن‌های باز یا بسته پرورش داد. این سالن‌ها می‌توانند به طول 60 تا 100 متر طراحی و ساخته شوند. در طراحی سالن‌ها باید توجه کرد که سالن با طول بیش از 100 متر می‌تواند منجر به مشکلاتی در تهویه و گرم کردن سالن و تغذیه کبک‌ها شود.

سالن پرورش کبک | جوجه کشی کبک
سالن پرورش کبک چه مشخصاتی دارد

سالن پرورش کبک:

کبک‌ها را می‌توان در سالن‌های باز یا بسته پرورش داد. این سالن‌های می‌توانند به طول 60 تا 100 متر طراحی و ساخته شوند. در طراحی سالن‌ها باید توجه کرد که سالن با طول بیش از 100 متر می‌تواند منجر به مشکلاتی در تهویه و گرم کردن سالن و تغذیه کبک‌ها شود. سالن‌های باز معمولا به صورت پنجره‌دار هستند هرچند که در مناطق گرمسیری از پرده نیز استفاده می‌شود. پنجره‌های سالن‌های پنجره‌دار در دیوار طولی این سالن‌ها قرار می‌گیرد و در کل 5 درصد مساحت کل سالن را تشکیل می‌دهد.

جوجه کشی کبک:

سالن‌ها طوری طراحی می‌شوند که در مناطق معمولی دارای عرض 12 متر و در مناطق گرمسیری دارای عرض 10 متر باشند. در مناطق جغرافیایی و سردسیر عرض سالن باید بدون پنجره باشد ولی در مناطق گرمسیری عرض سالن باید دارای پنجره بوده و به سمت باد قرار بگیرد.

تجهیزات مورد نیاز سالن پرورش کبک:

تجهیزات مورد نیاز سالن پرورش کبک با توجه به نوع سالن پرورش کبک برای طراحی و ساخت آن‌ها به هواکش، هیتر، کولر و تجهیزات گرم‌کننده نیاز است. در مورد تجهیزات گرمایشی سالن پرورش کبک باید دقت کنید که اگرچه از بخاری نیز می‌توان برای گرم کردن سالن پرورش کبک استفاده کرد اما استفاده از تجهیزات گرمایشی مانند هیتر که می‌تواند هوای گرم را به صورت مناسب در داخل سالن پخش کند ، توصیه می‌شود.

در مناطق جغرافیایی که آب و هوای گرم وخشک دارند از کولر برای کاهش دما استفاده می‌شود. این کولرها دارای ترموستات هستند که در دماهای مختلف هیتر را روشن و خاموش می‌کنند. معمولا هیترها در قسمت‌های عرضی سالن‌ها نصب می‌شود اما اگر طول سالن بیشتر باشد در قسمت وسطی نیز قرار گرفته و هوا سرد و گرم به وسیله کانال‌ها به طرفین منتقل می‌شود.

 یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید مساله تغذیه کبک‌ها است. باید دانخوری و آبخوری به تعداد کافی در سالن‌های پرورش کبک تعبیه شود. کبک پرنده‌ای است که در هنگام خوردن غذا ریخت و پاش می‌کند. به همین دلیل برای جلوگیری از ریختن دانه‌ها به بیرون باید دانخوری‌های استفاده شده دارای لبه باشند.

شرایط محیطی سالن پرورش کبک

برای تامین رطوبت مورد نیاز سالن‌های پرورش کبک همانند سال‌های قارچ باید از هواساز و مه ساز استفاده کنید. دمای سالن‌های پرورش کبک باید در مقدار مناسب تنظیم شوند بنابراین باید مجهز به فن یا هیتر باشند. ساختمانی که به عنوان سالن پرورش کبک از آن استفاده می‌شود باید عایق مناسبی برای دما و رطوبت باشد.

همچنین پنجره‌ها باید در مسیر گردش هوا قرار گرفته باشند. سالن‌های پرورش کبک را باید به قسمت‌های نگهداری و انبار تخم‌های نطفه‌دار ، قسمت نگهداری دستگاه جوجه کشی و قسمت نگهداری دستگاه جوجه کشی تقسیم کنید.

غذای کبک

مواد غذایی که کبک مصرف می‌کند از ترکیب دانه‌های مختلف ساخته می‌شود. بنابراین باید دستگاه خردکن و میکسر برای تهیه غذا در سالن پروروش کبک داشته باشید.

بهداشت سالن پرورش کبک

رعایت بهداشت از نکات اصلی و اساسی در پرورش کبک در سالن است. بنابراین باید تمامی راه‌های نفوذ احتمالی حیواناتی مانند موش و گربه به داخل سالن گرفته شود. رعایت بهداشت به حدی لازم و ضروری است که ساخت سال‌های پرورش کبک در مکان‌هایی که با آلودگی هوا مواجه هستند مانند شهرک‌های صنعتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از دیگر موارد مهمی که باید به آن توجه شود روشنایی سالن پرورش کبک است. باید سیستم روشنایی و پنجره‌ها به صورت در داخل سالن پرورش کبک تعبیه شوند.

ساختمان جوجه کشی

در سالن پرورش کبک می‌توانید قسمتی را به عنوان ساختمان جوجه کشی در نظر بگیرید. در این سالن‌ها می‌توانید تخم‌های نطفه‌دار سایر پرورش‌دهندگان انبوه کبک را گرفته و جوجه یک روزه را تولید کرده و به صاحبان تخم‌های نطفه دار تحویل دهید. این قسمت باید در مقابل دما و رطوبت به صورت مناسب عایق بندی شده باشد و در زمان‌های مشخص ضدعفونی شود تا عاری از هرگونه آلودگی باشد.

مدیریت وای فایباید توجه داشته باشید که طول مدت جوجه کشی از کبک 23 تا 24 روز است که 3 روز آخر آن مربوط به مرحله هچر است. دمای مناسب برای مرحله ستر 37.7 درجه و دمای مناسب برای مرحله هچر جوجه کشی از این پرنده 37.2 درجه سلسیوس است. رطوبت مطلوب برای جوجه کشی از این پرنده نیز برابر با 63 درصد است.

برای جوجه کشی از این پرنده به صورت انبوه باید از دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی استفاده کنید. برخی از دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی مانند دستگاه‌های گروه صنعتی اسکندری به صورت اتوماتیک هستند و برای جوجه کشی از کبک با استفاده از آن‌ها کافی است این پرنده را در سیستم انتخاب پرنده برگزینید. دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک شرایط لازم برای جوجه‌کشی از این پرنده را تنظیم می‌کند.

در سالن پرورش کبک باید قسمتی را به عنوان سالن تجهیزات اختصاص دهید. کف سالن تجهیزات باید مقداری از کف سایر قسمت‌ها بالاتر باشد. همچنین در این قسمت می‌توانید قسمتی را به پارکینگ و یا ورودی اختصاص دهید.

پرورش کبک

برای پرورش این پرنده باید کبک‌های مادر 5 ماهه را خریداری کرده و آن‌ها پرورش دهید. کبک‌ها در 4 ماهگی به بلوغ وزنی و در هفت ماهگی به بلوغ جنسی می رسند. پس از یک ماه از خرید کبک‌های مادر 5 ماهه دوران تخم‌گذاری آن‌ها آغاز می‌شود و می‌توان از تخم‌های نطفه‌دار حاصل از آن‌ها جوجه کشی کرد.

گله مطلوب مناسب دارای ویژگی‌های زیر است:

همخونی گله باید به صورت F1 باشد بدین معنی که از یک لاین بهینه باشد و مراحل تولیدمثل و پرورش آن استاندارد باشد.

باید در هر دوره 4 ماهه تخم گذاری انجام پذیرد.

در شرایط آب و هوایی گرم و سرد در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم باشد.

هیچ گونه نقص عضو و یا عیب کوچک نیز در کبک‌ها وجود نداشته باشد.

کبک‌ها باید چنگال‌های بلندی داشته باشند زیرا این عامل باعث جفت‌گیری راحت و افزایش بهره‌وری نطفه‌ها می شود.

پرورش کبک در خانه

اگر شما هم در خانه خود مکانی به اندازه 20 الی 30 متر دارید می‌توانید اقدام به پرورش کبک در منزل خود کنند. بسیاری از پرورش دهندگان بزرگ ابتدای کار خود را با پرورش کبک در خانه شروع کرده‌اند به طبع برای پرورش کبک در خانه نیاز به محیط با ثبات دما و رطوبت مناسب است که با تهیه یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و راندمان بالا می‌توانید شروع به کسب درآمد از این صنعت پر سود کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی