اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970302297198867

کاربرد مهساز و رطوبت ساز

کد: 13970302297198867

https://goo.gl/BVdUXi

، تهران , (اخبار رسمی): مهساز وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان هوای خنک و یا رطوبت ایجاد کرد. مهسازها در کشاورزی و صنایع مختلف مانند مرغداری‌ها، دامداری‌ها و چاپخانه‌ها کاربرد دارند.

کاربرد مهساز و رطوبت ساز
کاربرد مهساز و رطوبت ساز

کاربرد مهساز و رطوبت ساز

مهساز وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان هوای خنک و یا رطوبت ایجاد کرد. مهسازها در کشاورزی و صنایع مختلف مانند مرغداری‌ها، دامداری‌ها و چاپخانه‌ها کاربرد دارند.دامنه استفاده از مهسازها بسیار وسیع است و حتی منازل و آرایشگاه‌ها را نیز شامل می‌شود. مهسازها به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند:

مهساز پروانه‌ای

مهساز نازلی

مهساز التراسونیک

در ادامه انواع مهسازها و مکان استفاده از آنها را بررسی کنیم.

مهساز پروانه‌ای

در مهسازهای پروانه‌ای از دیسک برای ایجاد مه و رطوبت استفاده می‌شود. بدین صورت که آب بر روی دیسک قرار می‌گیرد و با چرخیدن آن ساختار مولکولی آب از هم می‌پاشد و به مه تبدیل می‌شود. مشابه این فرایند را می‌توان در سیستم‌های انژکتوری بنزین مشاهده کرد.

از مهسازهای پروانه‌ای برای ایجاد رطوبت و هوای خنک در سالن‌های پرورش قارچ و مرغداری‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر این از این نوع مهسازها می‌توان برای رفع گرد و غبار هوا در صنایع مختلف مانند کودسازی، فوم‌سازی و باتری‌سازی استفاده کرد.

مهساز نازلی

مهسازهای نازلی از شیلنگ، مخزن آب و کمپرسور ساخته می‌شوند. شیلنگ‌ها دارای سوراخ‌های بسیار ریز و زیادی در حد 5 تا 50 میکرون هستند که آب به صورت طبیعی از آنها عبور نمی‌کند.

مکانیزم کار این دستگاه‌ها بدین صورت است که آب پس از پس از انتقال از منبع وارد کمپرسور می‌شود و با فشار بسیار بالای حدود 10 تا 20 بار  که توسط کمپرسور ایجاد می‌شود، از سوراخ‌ها به صورت مه خارج می‌شود. این مهسازها بیشتر در ویلاها، کافه رستوران‌های باز، سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها کاربرد دارند.

مهسازهای التراسونیک

مهسازهای التراسونیک با استفاده از بلندگوهای قدرتمند که پیزوالکتریک نام دارد، امواج صوتی با فرکانس بالای 20 هزار هرتز تولید می‌کنند. این امواج صوتی که توسط گوش انسان شنیده نمی‌شود، منجر به شکستن ساختار مولکولی آب شده و آن را به صورت بخار سرد در می‌آورد.

از مهسازهای التراسونیک در دستگاه‌های جوجه کشی برای تامین رطوبت و در سردخانه‌های میوه‌جات برای تامین رطوبت سردخانه و تازه ماندن میوه‌ها استفاده می‌شود.

برخی از دستگاه‌های چاپ برای کار کردن نیاز به رطوبت هوا دارند که از این دستگاه‌ها برای افزایش رطوبت هوا در چاپخانه‌ها استفاده می‌شود. از دیگر موارد استفاده مهسازهای التراسونیک می‌توان به صنایع دخانیات‌سازی، فوم‌سازی، ام دی اف و نجاری، فروشگاه‌های مواد غذایی و آرایشگاه‌ها اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید