کد: 13970309298388540

آتن، یادآور دوران باستان

کد: 13970309298388540

https://goo.gl/tPbuk2

، اصفهان , (اخبار رسمی): یکی از شهرهای پرجاذبه در جهان را می‌توان شهر آتن دانست. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرها برای شناختن دوران باستان است. تمدن یونان در این شهر و مناطق اطراف شکل گرفته و آثار به جا مانده از آن دوران چشم‌نواز و فوق‌العاده است.

آتن، یادآور دوران باستان
شهر آتن

آتن به عنوان یکی از بهترین شهرها برای شناختن دوران باستان است

یکی از شهرهای پرجاذبه در جهان را می‌توان شهر آتن دانست. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرها برای شناختن دوران باستان است. تمدن یونان در این شهر و مناطق اطراف شکل گرفته و آثار به جا مانده از آن دوران چشم‌نواز و فوق‌العاده است.

آتن شهری است وسیع که در میان هفت تپه تاریخی بنا و توسط کوه‌‌های متعددی احاطه ‌شده ‌است. از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مردم در این شهر سکونت ‌داشته‌اند و به‌عنوان مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی شهرت یافته ‌است. آتن با دارا بودن مرکز شهر بزرگ و نیز حومه وسیع تلفیقی اعجاب‌انگیز از ویژگی‌‌های تاریخی و مدرن در کنار یکدیگر است.
در ادامه با بهترین جاذبه‌های گردشگری در آتن آشنا خواهید شد تا در سفر به این شهر بتوانید به بهترین جاذبه‌ها سر بزنید.

پارتنون – آکروپلیس

پارتنون بر روی تپه‌ای مشرف بر آتن قرار دارد. این تپه یکی از معروف‌ترین قسمت‌های شهر آتن و به نمادی برای یونان بدل شده است. معبد بنا نهاده شده بر روی این تپه به ‌یادبود خدای آتناپارتنوس، مالک آتن، ساخته‌ شده‌ تا شهر را از شر تجاوزها در امان نگه‌ دارد. این بنا در اصل توسط مجسمه‌ ساز معروف فیدیاس طراحی‌ شده است که در زمان خود اعجوبه‌ای در این زمینه شناخته می‌شد. معبد پارتنون دارای انواع گنجینه‌های ارزشمند است ولی جاذبه اصلی آن مربوط به مجسمه آتنا است که از عاج ‌فیل و طلا ساخته‌ شده‌ است. تاریخ ساخت این مجسمه به ۴۴۷ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌‌گردد. این معبد بر روی معبد دیگری بنا شده که به پیش-پارتنون معروف‌ است.

آگورا

آگورای باستانی آتن در بخش شمالی آکروپلیس واقع‌ شده و به‌ عنوان بخش تجاری و خرید شناخته‌ می‌‌شود. اکثر افرادی که به اینجا مراجعه‌ می‌کنند در جستجوی کالاهای مختلفی هستند. همچنین اینجا مکانی برای تجمع و گفتگو در خصوص مسائل سیاسی، تجاری، موضوعات‌ روز و حتی ماهیت جهان و خدایان است.

به‌ جرات می‌توان ادعا‌ کرد که این مکان مهد دموکراسی یونان در دوره باستان بوده‌ است. تاریخ در این جا می‌ایستد تا شما نظاره‌گر مکانی باشید که برای فرهنگ و دموکراسی در جهان جنگید. همچنین می‌توان در این مکان نظری به سرآغاز فرهنگی آتن انداخت. نگاهی اجمالی جایگاه مرتفع آگورای باستانی در آکوریوس کلونز را روشن‌ می‌کند.

معبد هفیاستوس ۵ قرن پیش از میلاد مسیح ساخته‌ شده‌ است که در ظاهر مشابه ولی از بعد مساحت از پانتئون کوچک‌تر است. معبد دارای ۳۴ ستون دوریک است که به عنوان پایه برای سقف عمل‌ می‌‌کند. این معبد به ‌بهترین شکل در سطح کل یونان حفظ‌ شده و در قرن هفتم به کلیسا تبدیل‌ شده‌ است. تماشای این اثر باستانی می تواند به شما دید مناسبی از اهمیت شهر آتن در دنیای باستان بدهد.

معبد المپیک زئوس

از معابد قدیمی و بزرگ در آتن مهبد المپیک است. این مکان به‌ عنوان بزرگترین معبد در کل یونان شناخته‌ شده‌ است. ساخت این مجموعه عظیم باستانی در حدود ۷۰۰ سال به طول انجامیده‌ که خود نوعی رکورد در ساخت یک بنا محسوب می‌شود. به عبارت‌ دیگر، ساخت این بنا ۵۱۵ سال پیش از میلاد مسیح به‌ دستور پیزسیتراتوس آغاز‌ شده ولی به دلیل ظلم و جبر وی و پسرش متوقف‌ شده‌ است. دومین بار ۱۷۵ سال پیش از میلاد مسیح ساخت این بنا از سر گرفته‌ شده ولی ۱۰ سال بعد با مرگ معمار رومی کوسیتیوس نیمه‌ کاره باقی‌ مانده‌ است. ۱۳۲ سال قبل از میلا د‌مسیح و در دوره امپراطوری هاردیان ساختمان معبد پس از کش‌ و قوس‌ های فراوان به‌ اتمام‌ رسیده و به‌ بازی های المپیک زئوس اهدا‌ شده‌ است.

ارتفاع هریک از ستون‌‌ها به ۱۷ متر (۵۷ پا) می‌رسد و هریک از آنها توسط اتاقکی احاطه‌ شده که درون آن دو مجسمه بزرگ قرار‌ دارد.

پلاکا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی آتن در منطقه پلاکا است که در کنار آکروپلیس و سینتگما قرار دارد. این دهکده همانند جزیره‌ای در داخل شهر است و بهترین گزینه برای تجربه فرهنگ بومی یونان است. شما در سفر به یونان ناخودآگاه خود را علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ و تمدن نشان داده‌اید، چرا که یونان یک موزه شهری است که پر است از جاذبه‌های مختلف!

پلاکا منطقه‌ای آرام، دارای مناظر منحصر به فرد با چندین کافه، درختان ‌کهن، سایبانی از برگ‌‌های سبز و گذرگاه‌های سنگ فرش است. غذاها، فروشگاه‌ها و کافه‌های این منطقه دارای شهرت ویژه‌ای هستند. در امتداد خیابان کیداتنیون موزه یهودیان، موزه هنرهای محلی و سایتاتاورنا قرار دارد که باکالاریو و گوشت‌ کبابی سرو‌ می‌کند.

موزه ملی باستان‌شناسی، آتن

موزه‌گردی یکی از بهترین تفریحات در سفر به کشورهای باستانی مثل یونان است. برای علاقه‌‌مندان نمایشگاه‌های هنری، گزینه‌‌ای بهتر از بازدید موزه ملی در یونان وجود‌ ندارد. آثار مختلفی از هنرمندان امروزی و نیز آثار باستانی در این مکان در‌ معرض دید علاقه‌‌مندان قرار دارد. قدمت برخی از آثار باستانی این موزه به عصر نوسنگی باز می‌‌گردد. این آثار ارزشمند شامل ظروف کوچک، ابزار‌ کار، ظروف سفالی و سایر مصنوعات کوچکی است که دارای پیشینه ۷۰هزار ساله هستند. این موزه دارای ۳۰ اتاق است که مجسمه ‌هایی باستانی نظیر مجسمه‌های مصر در آنها نگهداری می‌‌شود.

ارچتیوم

ارچتیوس یا ارچتیوم معبدی است که از سنگ‌ مرمر پنتلیک ساخته‌ شده‌ است. این معبد در آکروپلیس واقع‌ شده و یکی از شاهکارهای معماری یونانی محسوب‌ می‌‌شود. شما در تماشای این بنا با یک معبد تمام عیار مواجه خواهید شد. این بنا در حدفاصل سال‌های ۴۰۵ تا ۴۲۱ میلادی پس از تخریب بنای معبد اولیه در حمله ایرانیان ساخته‌ شده‌ است. محراب ارچتیوم به آتناپولیاس، ارچتیوس و پزدیون اهدا‌ شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از رواق شرقی وارد زیارتگاه شوند. در این معبد مجسمه شش زن ایستاده وجود دارد که توسط قاب محکمی نگه‌ داشته‌ شده‌اند و از مهمترین جاذبه‌های این آرامگاه به‌ شمار‌ می‌رود.

کوه لیکابتوس

اگر به دنبال جاذبه‌های طبیعی در سفر به آتن هستید، کوه لیکابتوس یکی از بهترین گزینه‌ها است. برای دیدن غروب‌های رمانتیک و منظره پانورامای آتن، این کوه مکانی بی‌‌نظیر است. به‌ عنوان مرتفع‌‌ترین نقطه آتن، این امکان را به گردشگران می‌‌دهد تا سرتاسر آتن و دریای اژه را تماشا کنند. منظره‌ای فوق‌العاده که حتی در خواب هم تصور آن را نمی‌کنید.

همچنین کوهنوردان می‌‌توانند از فراز این قله کلیسای کوچک سنت‌ جورج را به ‌وضوح تماشا کنند. در آنجا کافه‌ کوچکی قرار دارد که در دو وعده غذایی پذیرای گردشگران است. ابتدای مسیر کوه‌پیمایی در منتهی ‌الیه خیابان آریستوپو در کولوناکی قرار دارد و تا بالای کوه ادامه می‌یابد. گردشگران همچنین می‌‌توانند از تله ‌سیژ نیز برای بالارفتن استفاده ‌کنند که در خیابان پلوتارکو و آریستوپو قرار دارد.

میدان سینتگما

یکی از مکان‌‌های مورد علاقه گردشگران در آتن میدان سینتگما است. ویژگی بارز این میدان رژه سربازان مقابل مقبره سرباز گمنام است. ساختمان پارلمان یونان و همچنین اتوبوس‌ها، چرخ ‌دستی‌ها و ترامواهای متعددی در این میدان قرار دارند. وجود چشمه، مجسمه‌های باستانی و دو محوطه چمن مکان مناسبی را برای عکاسی گردشگران و نیز پیک ‌نیک فراهم‌ کرده‌ است. سلفی گرفتن از معمول‌ترین مواردی است که بته تعداد زیاد در این میدان می‌بینید.

بسیاری از وقایع مهم در یونان در این میدان برگزار می‌شود. میدان سینتگما همچنین پایگاه فعالیت‌های سیاسی محسوب‌ شده و در سال ۱۹۷۴ دولت نظامی جونتا در اینجا سرنگون‌ شده‌ است. علاوه بر ساختمان پارلمان، سایر جاذبه‌‌های این میدان شامل هتل بزرگ تاریخی برتاین و جورج دوم است.

باغ‌ ملی آتن

طبیعت زیبای آتن را می‌توانید در باغ ملی این شهر ببینید. درست در قلب آتن، مرغزاری سبز و دلچسب برای گردش‌ در بعد از ظهرهای آفتابی قرار دارد. در باغ سلطنتی محلی اختصاصی وجود دارد که امروزه به ‌عنوان ساختمان پارلمان مورد استفاده‌ قرار‌ می‌گیرد. باغ‌ ملی که در سال ۱۹۲۳ تاسیس‌ شده‌ مکانی امن و آرام به‌ دور از هیاهوی شهری سایبانی سبز از درختان تنومند و گیاهان مختلف آن را فرا گرفته‌ است. سراسر باغ با مجسمه‌‌ها، انواع گل ‌ها و نیز ساختمان‌‌های کوچک از دوران باستان مزین شده‌ است. باغ‌های زاپئون نیز در آنجا قرار دارد که توسط ساختمان باستانی کنگره احاطه و آن نیز در قرن نوزدهم میلادی ساخته‌ شده‌ است.

موزه جدید آکروپلیس

موزه‌های فراوان موجود در اتن ما را ترغیب کرد تا آخرین جاذبه پیشنهادی خود را نیز به این موضوع اختصاص دهیم. یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌های هر تور گردشگری در آتن بازدید از موزه جدید آکروپلیس است که در کنار تپه‌ای در مجاورت شهر قرار‌ دارد. این موزه دارای مجموعه‌‌ای بزرگ از بقایای معماری یونان و نیز مجسمه‌‌های قدیمی شامل مجسمه خدایانی نظیر آتنا و پسر‌کریتوس است.

ساخت و افتتاح این موزه برای بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۴ برنامه‌ریزی شده ‌بود ولی بدلیل کشمکش‌های حقوقی به ‌تاخیر‌ افتاد. این موزه دارای پنج طبقه و نزدیک به ۴۰۰۰ اثر تاریخی است. نمایشگاه‌های دائمی در این موزه شامل پاتنون ‌فریز، مجسمه آتنا، رنگ پپلوس‌کور، گالری پاتنون و آتنا‌نایک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی