کد: 13970702318258540

بکرترین مناطق شمال ایران را بشناسید

کد: 13970702318258540

https://goo.gl/LNPrvo

، اصفهان , (اخبار رسمی): دهکده جهان نما، روستای گرسماسر، جنگل‌های دالخانی، رحیم آباد از جمله مناطق بکر شمال ایران هستند.

بکرترین مناطق شمال ایران را بشناسید
جواهر ده

یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی که همه ایرانیان از اقصی‌نقاط کشور و با پیش آمدن مناسبت‌های مختلف و کوتاه‌ترین تعطیلات عازم آن می‌شوند، شمال کشور است

یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی که همه ایرانیان از اقصی نقاط کشور و با پیش آمدن مناسبت‌های مختلف و کوتاه‌ترین تعطیلات عازم آن می‌شوند، شمال کشور است. 

مناطق بکر شمال

  • توتکابن

دلیل نام گذاری آن وجود درخت‌های توت بی‌شماری بود که در این منطقه رشد بسیاری داشتند. امروزه توتکابن به یکی از مکان‌های بکر گردشگری برای دوست داران طبیعت بدل شده است و کسانی که به گشت‌وگذارهای روستایی در دشت و دمن‌های سرسبز علاقه‌مند هستند از این محیط لذت می‌برند. صدای طبیعت از گوشه و کنار روستا در گوش طنین‌انداز خواهد شد، صدای گاو، گوسفند، مرغ و خروس در تمام روستا می‌پیچد و لذت زندگی روستایی را برای همگان به تصویر می‌کشد. 

  • دهکده جهان نما

 دهکده جهان نما جزء زیباترین مناطقی است که می‌توان در آن اقامت داشت و طبیعت را به معنای واقعی درک کرد. دهکده جهان نما در استان گلستان قرار دارد و بهترین زمان سفر به آن فروردین تا آبان ماه است.

  • روستای گرسماسر

مسافران می‌توانند جاده تنکابن به سمت رامسر را درپیش گرفته تا به جاده هریس برسند، جاده پیش‌رو را ادامه داده، از دالخانی عبور کرده تا به یکی دیگر از زیباترین مناطق شمال کشور یعنی روستای گرسماسر برسند. این روستا یکی از شناخته شده‌ترین ارتفاعات یعنی کوه سماموس را در دل خود جای داده است؛ چشمه آب معدنی امیر خانی، رستم سر، چهار پیچ، راد کنار و تفرجگاه چشم نواز لپاسر از جمله دیدنی‌های دلنواز این منطقه هستند.

  • جنگل‌های دالخانی

شمال کشور پوشیده از جنگل‌های سرسبز و زیبا است. جنگل‌های دالخانی که در مسیر روستای گرسماسر قرار دارند یکی از زیباترین جنگل‌هایی هستند که در نهایت آرامش و سکوت در این منطقه آرمیده‌اند.

  • رحیم آباد

رحیم آباد بی شک یکی از بکر ترین مناطق گردشگری شمال ایران است، تمام مناطق شمال ایران سرسبزی و سرزندگی دارند اما چیزی که رحیم آباد را از دیگر بخش‌های شمال متمایز می‌کند جاده زیبایی است که از کلاچای عبور می‌کند و در بین راه مزارع سرسبز چای، پرتقال و نارنج قرار دارند که علاوه بر چشم انداز بی‌نظیر بوی مطبوع و دل نشینی را در رگ‌ها تزریق می‌کند.

  • دریاچه لفور

شاید اگر برای اولین بار عکس دریاچه لفور را به شما نشان داده شود حتی تصور این که اینجا ایران باشد به ذهن شما خطور نکند اما اینجا ایران است! همگان بین جنگل‌های سوادکوه شاهد یکی از زیباترین مناطقی خواهند بود که شاید نظیر آن در دنیا به ندرت یافت شود؛ اینجا دریاچه لفور است جایی به دور از همهمه و تنش‌های زندگی شهری برای تجربه حس ناب آرامش در دامان طبیعت.

  • جواهر ده

پیچ و تاب‌های کوهستانی اطراف رامسر درست در دامنه‌های سرسبز البرز مامنی است برای روستانشینانی که به دور از دغدغه‌های زندگی شهری در این آب و هوای فوق‌العاده روزگار می‌گذرانند؛ روستای جواهر ده یکی از روستاهایی است که در این مکان قرار دارد و زیبایی‌های غیر قابل وصفی را از خود به نمایش گذاشته است. اگر در رابطه با نام این روستا از مردم محلی سوال بپرسد روایات متفاوتی را شرح خواهند داد، عده‌ای می‌گویند نام روستا از زنی که نامش جواهر بوده بر گرفته شده است و عده‌ای هم بر این عقیده هستند که در این روستا گنج فراوانی پنهان شده است ولی به دور از تمامی این تفاسیر به آخرین روایت می‌رسیم که گفته می‌شود نام اصلی روستا جورده به معنای ده بالا است که در گذر زمان دست خوش تغییرات شده و اکنون جواهر ده نامیده می‌شود.

  • بِرِنت

برنت یکی دیگر از زیبایی‌های شمال ایران است که شاید کمتر کسی آن را بشناسد. برنت روستایی است که در جنوبی‌ترین منطقه سوادکوه قرار دارد؛ جنگل‌ها و مراتع سرسبز، آثار تاریخی به جا مانده از بزرگان تاریخ همچون اردشیر بابکان و علی محمد خان بیانگر تاریخ غنی این منطقه هستند. 

  • مسیر ته جن به سلیمان تنگه

مسیر رویایی ته جن به سلیمان تپه ترکیبی است از شالیزارها جاده‌ها و منظره‌های بکری که همه را شگفت زده خواهد کرد. برای رسیدن به این منطقه باید از جاده فیروز کوه به سمت آمل حرکت کرد، قبل از پل سفید، جاده فرعی وجود دارد که همه را تا رسیدن به این مقصد رویایی همراهی می‌کند. ماهی‌های مشهور سلیمان تنگه شامل زرد پر،کپور، فیتوفاگ، کولی، ماهی سفید رودخانه‌ای و قزل آلای رنگین کمانی هستند که می‌توان آن‌ها را صید کرده و لذت سفر خود را با این غذای لذیذ دو چندان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی