کد: 13970710319768540

معرفی ۶ بازار محلی استانبول

گشتی در بازار های محلی استانبول

کد: 13970710319768540

https://goo.gl/t47BoF

، اصفهان , (اخبار رسمی): بازار بزرگ استانبول، بازار آستارا، صحفلار، شنبه بازار بشیکتاش، سه شنبه بازار کادیکوی و چهارشنبه بازار فاتح از جمله بازارهای استانبول هستند که مسافران تور استانبول از آن ها استقبال زیادی می کنند.

گشتی در بازار های محلی استانبول
بازارهای استانبول

نام بازار بشیکتاش استانبول از محله ای گرفته شده است که در روز های شنبه در اختیار فروشندگان قرار می گیرد تا اجناس خود را با کمترین قیمت به مردم محلی و البته مسافران به فروش برسانند

فرصت بسیار خوبی است که همگان در کنار جاذبه ها و تفریحات، سری هم به بازار های استانبول بزنند! بازار گردی را به تنهایی می توان یکی دیگر از جاذبه های استانبول نامید که مسافران تور استانبول از آن استقبال ویژه ای میکنند از این رو در این مقاله به معرفی چند بازار محلی این شهر پرداخته خواهد شد!

  • بازار بزرگ استانبول

قدیمی ترین و بزرگ ترین بازار سر پوشیده استانبول، بازار بزرگ است که قطعا یکی از اولین انتخاب های مسافران تور استانبول برای گشت و گذار خواهد بود. بازار بزرگ استانبول از حدود ۶۰ خیابان سر پوشیده و ۲۲ ورودی برخوردار است که ۲ مسجد، چند آبنما، ۲ حمام سنتی و کافه های مختلف جذابیت این بازار قدیمی را چندین برابر کرده است.
سوغاتی هایی که از این بازار می توان خریداری کرد عبارت اند از انواع جواهرات، لوستر، ظروف سرامیکی دستی، منسوجات مختلف نظیر لیف و قالیچه، عتیقه جات متنوع و خوراکی های خوشمزه ای نظیر باقلوا، قهوه و انواع ادویه های محلی. با سر زدن به این بازار تاریخی در کنار دیگران در تور استانبول، سفری لذت بخش در دل تاریخ استانبول تجربه خواهد شد.

  • بازار آراستا

این بازار بر خلاف بازار بزرگ استانبول، ساده و کوچک است که البته این امر گشت و گذار و خریدی آسوده تر را برای همه گردشگران تور استانبول رقم خواهد زد.
اگر افراد به دنبال صنایع دستی و سنتی این شهر هستند، گردش در بازار آراستا برای آن ها خالی از لطف نخواهد بود؛ در این بازار می توانند هرآنچه که نیاز دارند را پیدا کرده، خریداری کنند و پس از آن به بازدید از مسجد آبی و همچنین موزه بزرگ موزائیک که دقیقا پشت این بازار قرار دارد بپردازند.

  • بازار صحفلار

اگر مسافران تور استانبول به کتاب علاقه داشته باشند، بازار صفحلار بهشتی برای آن ها خواهد بود. این روز ها کمتر چیزی که در خیابان های شلوغ استانبول یافت می شود کتاب است. بازار صحفلار در محله بایزید استانبول، زیر سایه درختان شاه بلوط و اقاقیا نفس می کشد و یکی از دنج ترین و دوست داشتنی ترین مکان ها برای شاعران و نویسندگان به شمار می رود.
در بازار صفحلار استانبول می توان کتاب های مختلف نظیر رمان، کتاب های فلسفی، ادبیات مقدس و.. را پیدا کرد.

  • شنبه بازار بشیکتاش

یکی دیگر از بازار های محلی استانبول بشیکتاش است. نام آن از محله ای گرفته شده است که در روز های شنبه در اختیار فروشندگان قرار می گیرد تا اجناس خود را با کمترین قیمت به مردم محلی و البته مسافران به فروش برسانند؛این محله در بخش اروپایی استانبول و در کنار بسفر قرار دارد. در شنبه بازار چند طبقه بشیکتاش می توان انواع مواد غذایی، جواهرات، البسه و … را خریداری نمود. طبقه اول به مواد غذایی و مایحتاج خوراکی اختصاص یافته و در طبقه دوم لوازم خانگی و پوشاک مختلف با تنوع بالا در دسترس قرار دارد و می توان خریدی سراسر لذت و در عین حال ارزان قیمت را در این مکان تجربه کرد؛ همچنین می توان به کافه کوچک بازار رفته نفسی تازه کرد و به ادامه خرید پرداخت.

  • سه شنبه بازار کادیکوی

بازاری که هر سه شنبه و در قسمت آسیایی استانبول برپا می شود بازار کادیکوی نام دارد. برای دسترسی به این بازار محلی می توان از مترو و اتوبوس استفاده کرد خود را به بازار کادیکوی رساند و در زیر سایبان های سفید رنگش به گشت و گذار و خرید پرداخت. فروشندگان با سر دادن آواز سعی بر آن دارند تا توجه مسافران  را به اجناسشان معطوف سازند و البته مسافران نیز در سدد یافتن کالایی با کیفیت و البته ارزان قیمت هستند.

  • چهارشنبه بازار فاتح

چهارشنبه بازار فاتح نیز مانند دیگر بازار های محلی استانبول انواع اجناس با تنوع فراوان را در خود جای داده و البته که از قیمت پایینی برخوردار هستند. اگر مسافران به دنبال خرید پوشاک ارزان قیمت و لوازم خانگی با کیفیت هستند حتما در سفر چند روزه خود با تور به چهارشنبه بازار فاتح سر بزنند. از دیگر نکات جذاب بازار های محلی استانبول دست فروشانی هستند که در سرتاسر بازار بساط پهن کرده و اجناسی را به فروش می رسانند که در کمتر جایی می توان آن ها را یافت.برای خرید مواد خوراکی بهتر است که اول صبح و زمانی که هوا خنک تر است به این بازار مراجعه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی