کد: 13970812325638540

آیا تا به حال این 2 غار دیدنی مشهد را دیده‌اید؟!

کد: 13970812325638540

https://goo.gl/4JppWp

، اصفهان , (اخبار رسمی): به گردشگرن تور مشهد از اصفهان پیشنهاد می‌شود که از غار زری یا آغل زری، غار بیمار آب و غار هندل آباد مشهد دیدن کنند.

آیا تا به حال این 2 غار دیدنی مشهد را دیده اید؟!
غار زری مشهد

این احتمال وجود دارد که غار زری، معدنی از سرب، زر و برخی مواد معدنی دیگر بوده است

شاید در زندگی انسان امروزی غار از جایگاهی برخوردار نباشد اما این مکان های امن و دنج که روزگاری تنها مأمن بشر و نیاکان بشر امروزی بوده است، در به وجود آمدن تمدن فعلی از جایگاه بالایی برخودار هستند.

غار، مغار، مغاره، غال، واژه هایی هستند که همگی به توصیف حفره ای در دل زمین می پردازند که در پس این حفره های شاید نه چندان بزرگ مناظر قابل توجه و همچنین دنیایی از اطلاعات زمین شناختی نهفته است.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان، گردشگران و مسافران تور مشهد از اصفهان را با برخی از غار های دیدنی شهر مشهد آشنا کنیم. غارهایی که بسیاری از آن ها از چشم انسان های امروزی باز مانده و تنها مکان امنی برای زندگی خفاش ها گشته است.

غار زری یا آغل زری

ارتفاع غار زری از سطح دریا ۱۰۰۰ متر است و یکی از کم ارتفاع ترین غار های شهر مشهد و در عین حال، سهل الوصول ترین غار این شهر است که امکان دسترسی به نزدیکی آن با وسیله نقیله فراهم است.

غار زری در مسیر روستای گلستان و در فاصله ۹ کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد، در روستای طرقبه و دقیقا پشت امامزاده های یاسر و ناصر که در میان باغات قرار گرفته، واقع شده است. دهانه غار به سمت غرب است و چیزی در حدود ۱۰۰۰ سال پیش زر و کانی های مختلف از این دهانه استخراج می گشته است. غار زری جزء یکی از غار های خشک و پر پیچ و خم به حساب می آید که نباید سهل الوصول بودن آن را نشانه بی خطر بودن غار و عدم رعایت نکات امنیتی قلمداد کرد.

غار زری از نوع گسلی بوده و عاری از تزیینات آهکی است همچنین از نوع سنگ های موجود در غار این احتمال وجود دارد که این غار، معدنی از سرب، زر و برخی مواد معدنی دیگر بوده است که بسیاری از آن ها مانند سنگ زرنیخ سمی بوده و توصیه می شود که گردشگران تور مشهد از اصفهان حتما از دستکش استفاده کنند.

 سنگ زرنیخ به رنگ زرد و یا نارنجی می باشد و تمامی افرادی که راهنمایان پیمایش غار هستند می توانند آن ها را شناسایی کنند و به خوبی با اهمیت این موضوع آشنایی دارند.

غار هندل آباد

غار هندل آباد یکی از زیباترین و تماشایی ترین غارهای کشور عزیزمان بوده که در هر زمان از سال محل بازدید برخی از گرشگران تور مشهد، که اسم این غار را شنیده اند است. یکی از عواملی که باعث شده این غار باشکوه از دید عموم باز بماند و کمتر کسی از وجود چنین غار گران بهایی مطلع باشد، قرار گرفتن آن در بخش حاشیه شهر است و همین امر نیز، بکر و دست نخورده ماندن غار را به دنبال داشته است.

توصیه ما به گردشگران تور مشهد این است که در هنگام ورود به غار هندل آباد تمام جسارت خود را به کار گیرند، چرا که دهانه غار بسیار کوچک است اما در پشت این دهانه بسیار کوچک، مکان ها و مناظر شگفت انگیزی وجود دارد که می تواند مسافران تور مشهد را حیرت زده کند، همچنین چشمه های آب کوچکی نیز درون غار به چشم می خورند که مردم آن منطقه خاصیت

شفا بخشی به آن ها بخشیده اند و ادعا می کنند که آب این چشمه ها بیماری آبله دام و طیور را به سادگی معالجه خواهد کرد.

درون غار هندل آباد، مانند هر غار دیگری تالارها و راهرو ها را مشاهده می کنید و همچنین وجود خفاش ها در این غار نیز نکته ای است که باید به آن اشاره نموده تا در حین پیمایش غار با مشکل مواجه نشوید.

همچنین در نظر گرفتن نکات ایمنی مانند همراه داشتن آب آشامیدنی به میزان کافی، لباس مناسب و چراغ از نکات ابتدایی است که هر غارنورد باید به آن توجه کند. پس با در نظر گرفتن تمامی نکات امنیتی و بهداشتی به دیدن غارهای سراسر مشهد بروید و لذت تماشای این اماکن دور مانده از چشم انسان را نصیب خود کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی